miksi mun isä on ..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huoh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huoh

Vieras
usein ilkeä ja tyly lapsiani kohtaan?
näen jo painajaisia kun pitäisi mennä mun vanhemmille kylään.
isäni on usein niin kauhea.
usein komentaa ja huutaa lapsilleni jos ne sotkee.

oli myös samanlainen meitä kohtaan kun olimme lapsia,emme koskaan saanneet sotkea ja saimme joskus kauheat huudot ja tukkapöllyt.
Myöskään emme koskaan vierailleet isäni äitini luona,samanlainen se on kun isäni.
aina piikittelee ja on tosi töykeä.

En ymmärrä miksi isäni pitää myös minun lapsia kun ei ole hänen kuitenkaan niin kiusata.
Vanhin lapseni juuri kysyi että miksi vaari on usein ilkeä ja huutaa hänelle :(
kyllä meinasi itku tulla siinä vaiheessa.

En ole isäni kanssa puhunut asiasta,tiedän että hän alkaisi vaan syyttelee ja huutamaan.

kerran vanhin lapseni kysyi isältäni että vaari miksi tulit jo kotiin niin sai huutoa naamalleen että minä asun täällä ja tulen kotiin koska haluan.Mene sinä omaan kotiisi.

Äitini taas on ihana ja aina ymmärtää.

Olen jotenkin alkanut karttamaan isääni ja en halua mennä heille jos hän on kotona.

Jos käy synttäreillä (siis meillä kun lapsilla on synttärit) niin käy pikaisesti,juo kahvit ja poistuu.
ei sano sanaakaan useinkaan tai jotain pientä juttelee.
ihme kun ei synttäreillä huuda naama punaisena.

Oli pakko purkaa vähän mieltä tässä.
jotenkin surettaa.

Onneksi mieheni isä on maailman ihanin ukki joka on niin erilainen kun minun isä.
Saatiin juuri vähän rahaakin miehen isältä.
minun isältä on turha koskaan odottaa mitään oikeastaan.

Miten annat isäsi kohdella lapsiasi noin? Ala kuule ihan tosissasi miettiä sitä kahdenkeskistä keskustelua isäsi kanssa ja pysy tiukkana siitä, että noin ei aikuinen ihminen lapsia kohtaan käyttäydy. Jos kaikki hiljaa hyväksyvät hänen pöyristyttävän käytöksensä, onko ihme, ettei mikään muutu.

Alkuperäinen kirjoittaja milli:
Miten annat isäsi kohdella lapsiasi noin? Ala kuule ihan tosissasi miettiä sitä kahdenkeskistä keskustelua isäsi kanssa ja pysy tiukkana siitä, että noin ei aikuinen ihminen lapsia kohtaan käyttäydy. Jos kaikki hiljaa hyväksyvät hänen pöyristyttävän käytöksensä, onko ihme, ettei mikään muutu.

minun veljeni on jutellut hänen kanssaan,hän myös välttelee isäänsä koska isä on mikä on.
jos sille jotain yrittää sanoa niin usein saa huudon tai sitten isä alkaa ryyppäämään.
usein ryyppää jos joutuu kestää pieniä lapsia.
se ei vaan tykkää lapsista :(

Jos oma isäni kohtelisi noin lapsiani niin olisin varmasti huutanut samalla mitalla takaisin.Anteeksi mutta ärsyttää naiset jotka ei sitten millään osaa pitää lastensa puolia.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos oma isäni kohtelisi noin lapsiani niin olisin varmasti huutanut samalla mitalla takaisin.Anteeksi mutta ärsyttää naiset jotka ei sitten millään osaa pitää lastensa puolia.

no sori jos olen vähän huono menemään sanomaan mitään.aina haukuttu ja lytistetty itsetunto nurkkaan.

Ap, minä taas ymmärrän sinua. Tottakai käytteä heidän luonaan, koska haluat nähdä vanhempiasi mutta toivoisit että isäsi muuttaisi käytöksensä itsestään. Mutta valitettavasti sinun täytyy puhua hänelle jos haluat muutosta tapahtuvat. Kummallisia nämä "Huutaisin samallamitalla takaisin jos" kommentit. Missä vanhempien kunnioitus? Mieluummin puhuisin vakavasti ja jos isä ei ymmärrä, niin sitten lopettaisin kysäilyn.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

no sori jos olen vähän huono menemään sanomaan mitään.aina haukuttu ja lytistetty itsetunto nurkkaan.

Ethän halua antaa lastesi joutua painiskelemaan saman asian kanssa? Ehdottaisin, että kerrot suoraan isällesi, ettet aio tulla tapaamaan häntä enää lasten kanssa, ellei hän muuta käytöstään. Jos valitsee ennemmin typeryyden, omapa on menetyksensä. Kutsut äitisi teille vierailemaan.

Joskus on vain pidettävä puolensa (ja etenkin lastensa), älä anna hänen lytistää itseäsikään enää yhtään enempää. Isäsi on todella raukkamainen ja sietäisi saada kuulla sen päin naamaa.

Alkuperäinen kirjoittaja friida:
Ap, minä taas ymmärrän sinua. Tottakai käytteä heidän luonaan, koska haluat nähdä vanhempiasi mutta toivoisit että isäsi muuttaisi käytöksensä itsestään. Mutta valitettavasti sinun täytyy puhua hänelle jos haluat muutosta tapahtuvat. Kummallisia nämä "Huutaisin samallamitalla takaisin jos" kommentit. Missä vanhempien kunnioitus? Mieluummin puhuisin vakavasti ja jos isä ei ymmärrä, niin sitten lopettaisin kysäilyn.

Minä ymmärrän myös sinua ap. Samaa mieltä minäki tämän kommentoijan kanssa. Minuakin kummastuttaa usein täällä nämä kommentit että pitää antaa samalla mitalla takaisin. Huh hu! Ei mitenkään aikuismaista. :( Eihän kaikkea pidä, eikä tarvitse sietää, kun se asia pitää vaan "nostaa pöydälle" ja puhua vakavasti.

Alkuperäinen kirjoittaja :/:
Isääsi on kohdeltu noin kun on itse ollut lapsi, samoin kohtelee nyt lapsenlapsiaan.

Näin mäkin asian ymmärsin ap:n selostuksesta. harmillista, asioilla on tapana kulkea mukana sitten omassakin elämässä vaikka isäsi on itsekin kärsinyt siitä lapsena ollessaan.

Itse ottaisin asian puheeksi isän kanssa. Kerro hänelle että et hyväksy tuollaista käytöstä, ja mikäli käytös ei muutu, ei hänen tarvitse enää olla lasten kanssa tekemisissä.

Tuo kuulostaa ihan ukiltani. Äitini ja hänen veljensä olivat koko lapsuutensa joutuneet elämään pelossa, milloin ukki taas suuttuu. Ja mummoni vissiin kans.
Muistan, kun ukin elossa ollessa käytiin niillä kylässä..Siellä ei olis saanut ees puhua, saatika leikkiä mitään, hyvä kun sai ees liikkua. Aina valitti miten lapsista tulee vaan mölyä ja sotkua. Mummolta saattoi kysyä meidän läsnäollessa että miksi sinä nuo tänne kutsuit.

Mummo on ihana, se laittoi aina lettuja ja hilloa kun siellä käytiin, ukki oli yks piru, makas vaan sohvalla ja piereskeli..Yleensä se oli kännissä ja poltti piippuaan makkarissaan. :ashamed:
Eikä sille mitään voinut sanoa, meille vaan sanottiin että älkää välittäkö ukin sanomisista..

Yhteistyössä