J
J.t harmaana
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Trauma?:Rauhoittukaa nyt immeiset hyvät, haiskahtaa tuo teidän kaakatuksenne asiasta hiukan, että teidän poikaanne on mummo kidnapaamassa?! Kauhea kohu jumalauta. Kait tuollaiset asiat nyt saa sovittua puhumalla kyseisten henkilöiden kanssa naamatusten eikä tarvitsisi täällä lietsoa mitään saatanan lynkkaus rinkiä?
Kaikilla on tottakai omat ajatukset tästäkin asiasta - joku sanoi että olisit tyytyväinen että on isovanhemmat ketkä kattoo ja on isosti oikeessa, tekeehän ne meidän "kasvatusten ammattilaisten" mielestä kaiken väärin??, mutta kun ne ovat vain sellasia hössöttäjiä kun omat mukulat ovat isoja ja maailmalla. Mielestäni jos exän mummun tavat ja turpavärkki ei miellytä niin hoida sitten lapsesi itse tai vie lapsesi omille "täydellisille" vanhemmillesi jos ne viitsivät katsoa lasta? Tälläinen näkemys mulla on tulevasta kun kerroit saavasi ihan juuri pian toisen lapsen - kädet täynnä työtä kotona ja vanhempi sisarus heittää mustikseksi.. siinä pulma - yritä koittaa kasvattaa lisäkädet, vai viedä vanhempi lapsista ex anopille hoitoon kun kerran tykkäävät ottaa, tietty pienten harmittavien sivuongelmien kera????
Joskus mielestäni kannattaisi olla hiukan kiitollinen ja kunniottaa sitä mitä on?! Kaikilla ei ole tuollaisia ex anopeita ketkä kattoo ex miniänsä lapsia. Se lapsi ei varmaan saa siitä "koti hössötyksestä" isojakaan traumoja kasvatessaan? Vai olenko väärässä?? Pienestä asiasta mielestäni tehdään härkänen.. miettikäähän nyt hiukan..
Jos tää asia ois täysin mun päätäntävallasa, en veisi poikaa mummille lainkaan. Mulla ei oo tarvetta hoidattaa lastani kenelläkään. Mummi nyt vaan on hoitanut poikansa tapaamisvuorot, kunpojan isä ei oo voinut lasta ottaa omaan kotiinsa, vaan on äidillään käynyt sitte poikaa tapaamassa. Jos mulla on asioinnin tms takia tarvetta hoidolle, vien pojan omalle äidilleni,mutta siellä poika ei oo ainuttakaan yötä viettänyt liki 1,5 vuoteen. Eli kyse ei ole siitä, että hoidatan lapseni mummilla ja sitte purnaan hänen tavoistaan. Vaan siitä, että mummi OMII lastani, määräilee paljonko lapsen pitää hänen kanssaan aikaa viettää ja lisäksi kutsuu omaa kotiaan myös pojan kodiksi. Se ei oo normaalia.