Lapsi ,6 vee, masentui eilen täysin. Opettaja vaihtuu ja kaikenlisäksi mummolassa koki

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kinkkinen juttu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kinkkinen juttu

Vieras
itsensä hylätyksi. Tuli paikalle taas lapsen lapsenlapsi. Nyt kuulema ukki ja mummi ei muuta tee kuin on sen lapsen kanssa. "mummi ei huomaa minua"-sanoi mulle masentuneena. Kaikki pyörii kuulema nyt vaan sen yksivuotiaan ympärillä.
olenkin ihmetellyt miksi on pistellyt "jarruja" päälle vähäsen kun mummilaan menosta puhe. Samoin koulussa vaihtuu opettaja ja tuntee itsensä pelokkaaksi. Näin kertoi eilen illalla minulle.

Olisiko ehdotuksia miten käsittelen asiaa?opettaja on luvannut puhua vaihdoksesta ja itsekin olen rohkaissut lasta mitä pystyn. Mutta mummila...Niih, kun mammakin kuoli niin aika paljon lapselle käsittelemistä nyt sitten. Lyhyeen aikaan paljon tapahtumia.

1-vuotiaat vievät ikävästi huomiota. Meillä mummi on itse sanonut, että mielellään keskittyy vain yhteen lapsenlapseen kerralla. Toki hoitaa tarvittaessa useampaakin, mutta silloin sanon jo etukäteen vanhemmille, että mummi ei sitten tänään ehdi ihan hirveästi leikkimään teidän kanssa, kun on tuo pienikin hoidettavana. Onko 6-vuotias ainoa lapsi ja tottunut saamaan paljon huomiota? Puhu lapaselle asiasta, kerro, että hän on mummille edelleen aivan yhtä tärkeä, vaikka ei aina ehdi kaikkea huomiotaan hänelle antamaan. Elämä on sellaista. Eiköhän lapsella ole joskus mahdollisuus nähdä mummiaan ilman tuota pientäkin.

Yhteistyössä