Sitoutumiskammoinenko mies?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kaktus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kaktus

Vieras
Ollaan seurusteltu, tai tapailtu nelisen kuukautta. Ihan vakavissaan ollaan, myös miehen mukaan. Yhteenmuuttamisestakin puhuttu sitten joskus tulevaisuudessa.
Mutta minusta se ei näy, kuten pitäisi. Sanoja on mutta teot jäävät vajaaksi. Minä olen enemmän se joka ehdottaa tapaamisia, mies aivan kun perääntyy hieman jos menee liian vakavaksi:/ Sen aistii.
Laitoin sitten suhteen tauolle, ja sanoin että miettii. Tauko ei tosin kauan kestänyt, hän rikkoi sen.
Mutta tarkoitus olisi nähdä ja jutella asioista. En tiedä yhtään mitä ajatella, onkohan hän sitoutumiskammoinen - jos on, niin ei ehkä itsekään sitä tunnista.

Miltä kuulostaa? Mitä tehdä? Kaipaakohan hän vaan enemmän tilaa, kun minä. Koska eikö aidosti sitoutumiskammoinen olisi jo lähtenyt?

Mun mielestä ilmaisit asian todella epämääräisesti. Onko mies sanonut että ahdistaa tai haluaa ottaa etäisyyttä, vai tuntuuko vain? Vai eikö hän hakeudu seuraasi oma-aloitteisesti?

Kyllä useimpien ihmisten kohdalla on niin, että he ensisijaisesti kyllä kertovat asiat, niinkuin ne ovat. Etenkin miehet. Jos kysyttäessä sanoo ettei ahdista, niin todennäköisesti ei ahdista.

Tuollaiset että aistit ja puhut epämääräisesti että aivan kuin hän perääntyy ja sen aistii ja aivan kuin henkisesti hän ei avautuisi... Minusta tuo on rasittavaa, ylitulkitsevaa nais-keittiöpsykologiaa. Tuosta on tosi vaikea ymmärtää, mitä lisää konkreettisesti itse odotat. Jos jankkaat tuollaisella musta tuntuu että susta tuntuu -tyylillä, miehen ahdistus on pian tosiasia. Jos hän kuitenkin haluaisi tehdä sinut onnelliseksi omalla toiminnallaan, ympäripyöreän vinkumisen pohjalta on aika mahdotonta muuttaa omaa käytöstään. Tuo että henkisesti ei avaudu - mistä tiedät että siellä henkisesti jotain tietoisesti salassa pidettävää onkaan? Mitä se tarkoittaa että henkisesti avautuu?

Ja sitten osa ihmisistä on luonteeltaan passiivisempia, eli ovat mieluummin ehdotusten ja kutsumisten kohteena kuin ehdottajana tai kutsujana. Ei se tarkoita etteivät tykkää vaan eivät vain luontaisesti ole niin aktiivisia noissa asioissa. Suostuvat kuitenkin innokkaasti, ovat mielissään kun pyydettiin ja nauttivat yhdessä olemisesta.

Sinun käytös myös muuttaa sitä dynamiikkaa miten teidän suhteenalussa asiat tehdään, mikä on teidän oma pienoiskulttuurinne. Jos olet itse aktiivinen ja tykkäät tehdä päätöksiä, pidemmällä tähtäimellä olet sitä yhä enemmän. Jos tykkäät olla aktiivinen ja se joka päättää, tässä ei ole mitään vikaa. Itse olen juurikin sellainen ja tulisin hulluksi jos toinen ylisi yhtä päsmäri kuin itse olen. Tarvitsen harvakseltaan päsmäröivän kumppanin, joka ottaa voimakkaita kantoja vain hyvästä syystä eikä periaatteesta joka asiaan, kuten itse teen :)

Ja sitten - aika harva normaali ihminen viettäisi 4 kk säännöllisesti tapaillen, jos olisi sitoutumiskammoinen, väitän mä. Neljä kuukautta on kuitenkin aika lyhyt aika tehdä mitään sen isompia päätöksiä kuin jatkaa tai ei jatkaa tapailua samaan malliin. Minkä ikäisiä olette?

vähän epämääräistä tuo tekstisi on. Ei sivullinen saa selvää, millaisissa tilanteissa mies sinun mielestäsi perääntyy.

Olette olleet yhdessä vasta neljä kuukautta. Miten suurta sitoutumista odotat? Kuten tuossa toinenkin sanoi. Neljän kuukauden kuluttua tietää, haluaako jatkaa tutustumista. Jos neljän kuukauden kuluttua tuntuisi siltä, että tuon ihmisen kanssa en halua seurustella, niin sitten ei seurustelisi enää.

Kiitos paljon! tätä juuri kaipasin. Eli luultavasti vaan ylireagoin. Tosin muitakin syitä tauolle oli, hän ei esim. juurikaan pyytänyt minua tapaamaan, vaan minä sain pyytää häntä..ym. muita juttuja joista tuli olo että häntä ei kiinnosta tarpeeksi. Eli ei hakeudu. Joten nyt mietitään hetki..
Mutta luotan nyt enemmän hänen sanoihinsa, enkä yritä tulkita muuten.
Ei olla mitään teinejä..

Naisten suurin ongelma on, että he aina yrittävät selitellä miehen käytöstä jotenkin syvemmällä tasolla. "Mies ei pyydä tapaamaan mutta ehkä jotta kenties..."

Mies ei halua tavata koska häntä ei kiinnosta tavata piste. Hän rikkoi hiljaisuuden, ja nyt ap kuvittelee että hän on SE OIKEA. Väärin! Kun mies on aidosti kiinnostunut, se ei todellakaan jää huomaamatta ja mies haluaa tavata aina kun mahdollista.

Älkää naiset selitelkö ja valehdelko itsellenne, se aiheuttaa teille pahinta mielipahaa jälkeenpäin. "Sitoutumiskammoisia" miehiä ei ole olemassakaan, on vain miehiä jotka haluavat varmuudella katsella joko löytyisi parempi.

Minä menin tähän samaiseen ansaan kahdesti, tapailin kahta miestä jotka molemmat kertoivat olevansa "sitoutumiskammoisia". Minä hoivavietissäni kuvittelin että minä voin rakkaudellani heidät parantaa. En voinut parantaa. Toinen kertoi ettei voisi koskaan asua naisen kanssa, minun lähdettyäni puolen vuoden sisällä hän muutti yksiin toisen tytön kanssa. Toinen mies pallotteli vuosia, kunnes mitta tuli täyteen. "Kärsin sitoutumiskammosta", väitti minulle. Kun sanoin heipat, siitä 3 kk oli tavannut naisen jonka kanssa muutti heti yksiin ja vuosi seurustelusta oli jo lapsi tulossa.
Että se siitä sitoutumiskammosta... Ap, nosta itsetuntoasi ja päästä sinusta selkeästi kiinnostumaton mies menemään. Pitää sinua varalla, et kai halua olla vaan "vara"?

Nykyinen mieheni oli ensimmäinen joka rakasti minua takaisin aidosti, ja sitä ei kyllä voinut olla huomaamatta. Halusi olla kanssani, varsinkin alkuvaiheessa, ja halusi tehdä minut aina onnelliseksi. Ei suhde ole vakava jos alkusuhteen huumassa joutuu jo miettimään mitä toinen haluaa ja miksi hän ei halua tavata.

Alkuun, pitkän aikaa hän halusikin nähdä joka hetki ja viestiteltiin "koko ajan". Sitten jotain tapahtui, minua alkoi ahdistaa joku itsessäni tai hänessä ja kyseenalaistin asioita. Ei riidelty, mutta jotain sellaista, en tiedä alkoiko se hänestä vai minusta. Sen jälkeen hän on ollut jollain tavalla etäinen. Mutta vakuuttanut kuitenkin että kaikki hyvin.
Vaikeaa.

Pätkissä tulee ajatukset päähän. "tauko" kesti vajaa 2vrk, kun hän rikkoi sen laittamalla ikävä-viestiä ja 3vrk niin ehdotti että nähdään. Kaikinpuolin vaikuttaa pohjimmiltaan olevan tosissaan.

Käyttäytymisesi on todella ahdistavan kuuloista. Vastahan 4 kuukauden jälkeen tutustutaan. Hyvin harva tietää niin nopeasti mitä haluaa suhteen tulevaisuudelta. Älä painosta häntä, vaan katso rauhassa.

Yhteistyössä