Sitä oltais taas lähtöruudussa, karmiva ketutuselin otsassa! (sis.valitusta ja ruikutusta)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Turkilmas

Vieras
Joo, löysin älyttömän mielekkään ja mukavan duunin ja hain siihen. Pääsin haastatteluun ja se meni mukavasti. Ilmapiiri oli rento ja haastattelu kaikin puolin mukava. Pääsin sitten tokalle kierrokselle. Haastattelutilanteessa oli 2 tyyppiä, eikä rentoudesta tietoakaan. Hirmuista kysymysten pommittamista, heikkouksien kaivamista. Minä siellä selkä seinää vasten koitin puolustautua ja mielestäni koko asetelma oli ihan väärä.

Jostain syystä menen tuollaisessa tilanteessa aika lukkoon ja tiesin haastattelun menneen aikalailla päin persusta. Sama kuvio oli edellisessä paikassa jota hain. Eka kierros oli tosi kiva ja tokalla kierrokselle hirveä hönkä päällä kahden haastattelijan toimesta.

Niinhän siinä kävi, että eilen soittivat ja ilmoittivat mun tieni katkenneen tähän. Olivat viidestä valinneet kaksi kolmannelle kierrokselle.

Olen nyt hakenut kahteen paikkaan ja molemmissa päässyt aika pitkälle haastatteluissa. Tiedän että tämä on vasta alkua, mutta silti olen aika maani myynyt tällä hetkellä. Ensinnäkin haettavia paikkoja on naurettavan vähän tarjolla. Ja jos tuo "tiukka prässääminen" haastattelussa on joku uusi trendityyli, niin miten ihmeessä saan koskaan töitä? Miten ihmeessä pystyn olla menemättä selkä seinää vasten tuollaisessa tilanteessa? Olen lisäksi satsannut paljon noihin kahteen paikkaan ja tuntuu NIIIIN raskaalta aloittaa taas alusta. Eikä sen puoleen, kävin eilen katsomassa vapaita työpaikkoja, eikä siellä ollut yhden ainoota jota voisi hakea.

Tää on ihan perseestä, oikeesti.

yrittääkö ne vissiin kattoo et miten selviät ns. paineen alla.

meilläkin on haastattelutyyli muuttunu sitten sen jälkeen ku mä olen tullu töihin 4v sitten. Nykyään meillä on ns. työkoe ja haastattelukierroksiakin on 2. Mä kävin haastattelus ja se oli siinä. Sain paikan.

En tiedä olisinko saanu paikkaa jos haastattelumenetelmä olis silloin ollut samanlainen kuin nykyään.

Valmistaudu siihen tokaan haastatteluun , niin mä tein .Mä menen kanssa helposti lukkoon tollaisissa tilanteissa.
Miehen ja miehen kaverin kanssa harjoiteltiin ne kysy vaikeita kysymyksiä ja pommittivat ties millä jutuilla.
Varmaan tulevaisuudessakin tulee vastaavia tilanteita :(
Tsemppiä kyllä se siitä :)

• Tykkää
Reactions: Coffee Break
Joo, löysin älyttömän mielekkään ja mukavan duunin ja hain siihen. Pääsin haastatteluun ja se meni mukavasti. Ilmapiiri oli rento ja haastattelu kaikin puolin mukava. Pääsin sitten tokalle kierrokselle. Haastattelutilanteessa oli 2 tyyppiä, eikä rentoudesta tietoakaan. Hirmuista kysymysten pommittamista, heikkouksien kaivamista. Minä siellä selkä seinää vasten koitin puolustautua ja mielestäni koko asetelma oli ihan väärä.

Jostain syystä menen tuollaisessa tilanteessa aika lukkoon ja tiesin haastattelun menneen aikalailla päin persusta. Sama kuvio oli edellisessä paikassa jota hain. Eka kierros oli tosi kiva ja tokalla kierrokselle hirveä hönkä päällä kahden haastattelijan toimesta.

Niinhän siinä kävi, että eilen soittivat ja ilmoittivat mun tieni katkenneen tähän. Olivat viidestä valinneet kaksi kolmannelle kierrokselle.

Olen nyt hakenut kahteen paikkaan ja molemmissa päässyt aika pitkälle haastatteluissa. Tiedän että tämä on vasta alkua, mutta silti olen aika maani myynyt tällä hetkellä. Ensinnäkin haettavia paikkoja on naurettavan vähän tarjolla. Ja jos tuo "tiukka prässääminen" haastattelussa on joku uusi trendityyli, niin miten ihmeessä saan koskaan töitä? Miten ihmeessä pystyn olla menemättä selkä seinää vasten tuollaisessa tilanteessa? Olen lisäksi satsannut paljon noihin kahteen paikkaan ja tuntuu NIIIIN raskaalta aloittaa taas alusta. Eikä sen puoleen, kävin eilen katsomassa vapaita työpaikkoja, eikä siellä ollut yhden ainoota jota voisi hakea.

Tää on ihan perseestä, oikeesti.

En tiedä minkälaista työtä teet, mutta tuo testaustyyli kuullostaa siltä, että testataan kuinka hyvin pystyt työskentelemään paineen ja kiireen alla. Tai kohtaat jonkun tiukan asiakkaan.

Joo, mä luulen kanssa että tosiaan testataan sitä paineenalaisena toimimista. Mutta kun tuo haastattelutilanne on TÄYSIN erilainen kuin asiakkaan kanssa "painiminen". Mä olen tehnyt monen monta vuotta myyntityötä ja se paine tosiaan on ihan jotain muuta. HUOMATTAVASTI toimivampi tyyli oliskin testata miten pärjää myyntitilanteessa tms. Mutta joo. Ehkä mä näistä kahdesta kokemuksesta opin jotain ja pystyn seuraavalla kerralla (jos sellaista tulee) pitämään jäät hatussa. Tuo oli hyvä idea että harjoittelee kotona haastattelutilannetta, kiitos vinkistä :)

Tiedän tunteen. Olen itse hakenut töitä jo useamman kuukauden ja oikeasti on itsetunto jo ihan pohjamudissa jatkuvien hylkäysten takia. :( Mulla tähän on todennäköisesti syynä nuorena sairasttettu vaikea masennus -> useamman vuoden sairasloma/kuntoutus -> ei työkokemusta, joten olen ihan luuseri.

Tiedän tunteen. Olen itse hakenut töitä jo useamman kuukauden ja oikeasti on itsetunto jo ihan pohjamudissa jatkuvien hylkäysten takia. :( Mulla tähän on todennäköisesti syynä nuorena sairasttettu vaikea masennus -> useamman vuoden sairasloma/kuntoutus -> ei työkokemusta, joten olen ihan luuseri.

Voi ei :(. Koita kestää, kyllä sä vielä töitä saat. Ei kai sitä voi edes muuta kuin koittaa uskoa ja luottaa siihen. Etkä oo mikään luuseri, sähän sentään olet saanut niskalenkin masennuksestasi, se on melkoinen saavutus se. Tsemppiä työnhakuun :hug:

No, se haastattelutilanne on kuitenkin sama kaikille haastateltaville. Nyt sulle kuitenkin on tuttua tuo haastattelutyyli. Ehkä tiedät jo kysymyksiä joita sellaisessa ainakin esitetään. Koita miettiä etukäteen mitä vastaat ja koita miettiä myös sekin mitä haastattelijat saattasivat jatkokysyä sun vastauksen perusteella. Ymmärrän kyllä hyvin tuon lukkoon menemisen tuollaisessa tilanteessa, mutta uskon että siihenkin voi oppia vaikuttamaan. Harjoittelulla ja etukäteen valmistautumisella sekä lisäksi hyvänä harjoituksena käyvät nuo jo olleet haastattelut.

Toista päivää kortistossa? Hei ei millään pahalla mutta tunnen ihan päteviä ja käteviä ja hyviä tyyppejä jotka on joutuneet hakemaan useita työpaikkoja ennenkuin tärppää. Et kai sä oikeesti ajatellut että pääset aina ja joka paikkaan kun vaan haet? Tai että sä miellyttäisit ihan kaikkia. Jos ne vaan haki jotain toisenlaista.
Haastattelutyylistä vaikea sanoa mitään kun on vain sinun subjektiivinen kokemuksesi.

:hug:Harmi:|

Minä olen varma, että se uusi työpaikka odottaa sinua ihan kulman takana. Ja kaikesta täällä kirjoittelemastasi päätellen uskoisin ( luomani mielikuvan perusteella siis toki vaan ) että kolmanella kerralla
et enää tunnekaan oloasi vastaavassa haastattelussa yhtä seinäänahdistetuksi tai kipsatuksi.
Uskon, että sinussa on poweria ja potentiaalia. Uskoisin, että elämä on senverran sinua prässännyt ja ei niin lempeästi aina silitetellyt, että selvität seuraavan haastattelun paremmin. Asenteella.
=)

Yhteistyössä