Siskoni miesystävä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nepsu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nepsu

Vieras
Täällä on paljon viisasta tekstiä parisuhteesta ja toivoisinkin että voisitte kertoa oman mielipiteenne asiaan, joka koskee siskoni (Teija) avopuolisoa (Pekka)

Siskoni tutustui vajaa 2 vuotta sitten Pekkaan ja nopella aikataululla muuttivatkin yhteen asuntolainoineen. Ennen yhteen muuttoa tekivät asioita yhdessä. Nykyisin siskoni valittaa minulle sitä kun mies pelaa kaikeen vapaa-ajan. Yhteinen tekeminen on siis ruuan laitto tai elokuvan katsominen ja tuosta jälkimmäisestä siskoni sanoo että tuntuu siltä että se tehdään "pakolla" jotta pelaamista voidaan jatkaa hyvällä omalla tunnolla. Siskoni on kaunis ja urheilullinen ja mies taas ei pidä mistään mistä tulee hiki, eli miestä ei saa edes ulos kävelemään.
Tämä pelaaminen alkoi melkein heti yhteen muuton jälkeen. Pekalla on paljon kavereita ja heidän kanssa tulee vietettyä kyllä aikaa. Siskoni on nyt murheellinen koska ei tiedä mistä tämä johtuu, joskus kysyessään Pekalta asiaa, tuli vastaus että hän on tottunut tähän elämän menoon.
Myös Teijan itsetuntoa kaivertaa kun Pekka esim. kaupassa katselee kauniiden naisten perään (ei siis mitään nopeita vilaisuja)aikaisemmin tätä ei tapahtunut. Siskoni on näistä kilahtanu ja tappelussa missään muussa ei ole vikaa kun hänen mustasukkaisuudessaan.

Siskolleni iski jossain vaihessa vauvakuume ja Pekka ilmoitti että hän olisi hyvä isä, näiden ongelmien keskellä sanoin siskolleni että ei hanki ihmisen kanssa, joka ei ole hyvä avomies.

Siskoni itkee minulle kun ei tiedä johtuuko tämä siitä että kun pekka on saanut siskoni "itselleen" ei tarvitse nähdä vaivaa enää suhteeseeen vai eikö pekka ole enää hänestä kiinnostunu kun katselee kauniiden naisten perään. Pekka on kertonut kyllä rakastavansa siskoani, eikä halua erota, mutta mistä johtuu tämä käytös?? Tilanne alkaa olla minulle inhottava, koska en jaksa enää kuunnella siskoni valitusta eikä minulla ole minkäänlaisia keinoja auttaa.

Onko kenellekään tarina tuttua, ja onko tälläisestä suhteesta noustu?

No eipä ole isoja nuo ongelmat.
Kaikki ihmiset katselevat muita ihmisiä, vastakkaista sukupuolta ja omaa. Katsomisessa ei ole mitään väärää. pekalle voisi vain vihjaista että tekee sen hienotunteisemmin. Jos hän näkyvästi katselee. Vai kyttääkö Teija jokaista silmän liikettä ja liiottelee?

Pelaamisesta taas. Se on Pekan tapa rentoutua. Ei kaikkea kuulukaan tehdä yhdessä. Voi kai Teija lähteä itsekseenkin kävelylle ja urheilemaan ja suoda toiselle omat harrastuksensa. Jos Pekka pelaamisen sijaan harrastaisi vaikka laskuvarjohyppelyä yksin taioman kaveriporukkansa kanssa, siitä ei varmasti tulisi sanomista, vai?

Liikaa toisen kontrolloimista ja pakottamista johonkin itselle mieluisaan muottiin.

Pitäiskös Teitsukan vähän aikuistua ja lopettaa tuo ikuinen ruikutus ja muiden syyttely. Teija vain valittaa ja valittaa ja odottaa että elämän ratkaisut tippuvat syliin kun tarpeeksi hakee apua ja tukea. Teija kuulostaa aikamoiselta nössöltä valittajalta, joka nyt ei tosiaankaan voi kuvitella että hänestä kukaan parempikaan kiinnostuisi. Että kannattaa nyt vain hankkia elämään jotain iloisempiakin asioita ja lopettaa se jatkuva valitus.

Teijanhan ei ole mikään pakko seurustella kamalan Pekan kanssa joka ei vaan viitsi tehdä ihanaa prinsessa-Teijaa onnelliseksi, vaan Teija voi ihan reippaasti palata sinkkumarkkinoille ja katsella että kukas hänelle saa kivan elämän järkättyä nenän eteen valmiiksi.

Teijalla ja Pekalla on vain erinlaiset näkökulmat siitä minkalainen parisuhteen pitäisi olla ja miten yhteistä ajankäyttöä tulisi järjestää. Se ei ole välttämättä kummankaan vika, joskus vain rakkaus ei riitä yhdistämään paria jos muuta yhteistä ei hirveästi ole. Kunhan ei vain yksinäisyyteensä ala lasta seuraksi pukkaamaan. Sinä et sisarellesi paljon muuta voi tehdä kun olla tukena ja järjen äänenä. Voimia.

Nyt taisi Pekka-poika vähän salata ennen yhteenmuuttoa todellista minäänsä? Jos Teijalla olisi ollut tieto siitä miten paljon Pekka pelaa kavereidensa kanssa, olisiko hän muuttanut yhteen`?

Pekka voisi nyt kun asuu naisen kanssa niin jättää kaverit enemmän taustalle ja keskittyä naiseensa?

Lapsia ei missään tapauksessa tuohon sotkuun.

Miehillä on ärsyttävä tapa ilmoittaa, että " tällainen minä olen" mikä tarkoittaa, ettei tarvitsekaan muuttua miksikään muuksi.

Siinä vaiheessa kun MIES tapaa naisen hänen elämänsä muuuttuu aviomieheksi / isäksi mutta myöhäispuberteettinen mies ei muuta tapojaan miksikään, mutta haluaa parisuhteen edut tai uuden äidin itselleen.

Minulla on kokemusta miehestä jonka elämä ei muuttunut miksikään vaikka hän alkoi suhteeseen minun kanssani. Elää poikamieselämää ja on mm suunnitellut syntymäpäiviään kavereiden kanssa vaikka olen ollut hänen elämässään jo 10 vuotta. Harrastuksia on niin paljon, että tapaamme vain harvoin.

En olisi jaksanut suhdetta muuten, mutta viisaana en muuttanut yhteen asumaan.

Pitäiskös Teitsukan vähän aikuistua ja lopettaa tuo ikuinen ruikutus ja muiden syyttely. Teija vain valittaa ja valittaa ja odottaa että elämän ratkaisut tippuvat syliin kun tarpeeksi hakee apua ja tukea. Teija kuulostaa aikamoiselta nössöltä valittajalta, joka nyt ei tosiaankaan voi kuvitella että hänestä kukaan parempikaan kiinnostuisi. Että kannattaa nyt vain hankkia elämään jotain iloisempiakin asioita ja lopettaa se jatkuva valitus.

Teijanhan ei ole mikään pakko seurustella kamalan Pekan kanssa joka ei vaan viitsi tehdä ihanaa prinsessa-Teijaa onnelliseksi, vaan Teija voi ihan reippaasti palata sinkkumarkkinoille ja katsella että kukas hänelle saa kivan elämän järkättyä nenän eteen valmiiksi.

Teitsukan todella pitäisi harkita sellaisen sian jättämistä. Pitää Teitsukkaa itsestäänselvänä, jolloin Pekka pieree, pelaa, tuijottaa muita naisia ja vain makaa kotisohvalla. Vaihtoon.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä