Alkuperäinen kirjoittaja Helmat korvissa:
Uskoisin, että anopillekin uusi tilanne ja nyt vähän ylireagoi. Eiköhän tuo rauhoitu kohtasellaan.En usko, että on mitään henkilökohtaista tai tarkoituksellista loukkaamista.
Samaa mieltä. Onhan nuo kaksi vielä nuoria, ja kun on kyse ensimmäisestä kodista, niin kaipa se anoppi vähän huolissaan on. Mä tiedän, että mäkin olisin. Ja ehkäpä tuo on sitten hänen tapansa reagoida siihen huoleen, että hänen pojallaan olisi kaikki hyvin.
Mä en kuitenkaan tuossa kohtaa menis mitään sanomaan päin naamaa. Anoppi saattaa tuosta vielä rauhoittua, mutta jos siskosi lähtee nyt haastamaan riitaa, niin se siitä suhteesta sitten. Monilla anopeilla on tarve vähän päteä. Äiti taitaa vaan tarvita hiukan todisteita, että nuoret pärjäävät. Ja se puhuminen on nimenomaan sen pojan hommaa, ei siskosi. Hän voi hyvin selittää asian vaikka niin, että "äiti kuule, mua on nyt hiukan ruvennut häiritsemään tuo sun tapasi hoitaa meidän kotia, kun se on kuitenkin meidän, ei sinun". Silloin siskosi olisi "turvassa", kun asia häiritsikin poikaa eikä miniää. Sitä paitsi monet anopit oikein hakemalla hakee syytä, miksei tykkää miniästä. Toivottavasti siskosi pystyy pitämään tunteensa kurissa.