sisko on kyllä idiootti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sannulii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
kyllähän epäreiluja asioita tapahtuu. on mullakin ollut paljon tilanteita jotka sapettaa ja en saa sitä kohtelua mitä periaatteessa pitäisi, mutta se on eri asia kenelle siitä avautuu ja kelle sen kohdista.... asiallisesti siitä voi sanoa...

No juu omakohtaisia kokemuksia siitä että lapset eikä lapsenlapset ole samanarvoisia, ymmärrän siskoasi hyvin. Miksi se on niin vaikeeta pitää kaikki lapset ja lapsenlapset samanarvoisina?? Vakaasti olen itse päättänyt että omat sekä tulevat lapsenlapset sitten joskus ovat samanarvoisia ja piste!

nyt sisko pyysi viestillä sanopisiaan anteeksi(hyvä niin) ja vetosi väsymykseen ja miehen työmatkalla oloon..

itse laitoin silel viestin, että en voisi kuvitellakaan sanovani moista joten en ihan pysty sua ymmärtämään...

ja laitoin viellä, että on varmaan parempi olla joulu eri paikassa, jotta lapseni ei vie sisnun lapsiltasi huomiota....

oliko liian ilkeä?

nyt hän ei ole vastannut kohta tuntiin..

mitä tekisit minuna?

Alkuperäinen kirjoittaja sannulii:
nyt sisko pyysi viestillä sanopisiaan anteeksi(hyvä niin) ja vetosi väsymykseen ja miehen työmatkalla oloon..

itse laitoin silel viestin, että en voisi kuvitellakaan sanovani moista joten en ihan pysty sua ymmärtämään...

ja laitoin viellä, että on varmaan parempi olla joulu eri paikassa, jotta lapseni ei vie sisnun lapsiltasi huomiota....

oliko liian ilkeä?

mitä tekisit minuna?

On sulla sisko! Kateus - se yksi perisynneistä... :(

Ja kysymykseesi vastaten (lihavoituna), että olisin luultavasti tehnyt samoten.

Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
kutsuisin todellakin kaikki tänne meille jos vaan tänne mahtuisi!!!

meillä pieni 3h ja k ja siskollani iso omakotitalo. Samoin kun menisin siskolleni omana aikana jos vaan olisi auto käytössäni ja rahaa 40km matkaan... bensan hinta kun ei ole ihan alimmillaan :(

Just. Eli on varaa tehdä lapsia mutta ei varaa käydä omalla kustannuksella kylässä siskolla. Ja ymmärrän tuon ärsytyksen, jos samanlaista on koko ajan, että olet vielä kuin olisit vanhempiesi perheessä asuva lapsi. Etkä vastuullinen vanhempi.
Luulen, että voisit olla tervetullut, jos et lypsäisi koko ajan. Menet itse tai kustannat vuorollasi kyydit isovanhemmillesi, jos heiltä olet kyytiä vailla.

Uuuhuhuuuu!
Voisko enää naurettavampaa olla???
Millä perusteella teit nämä kaikki fiksut olettamuksesi???

siskosi sanoi asioita jotka olisi voinut jàttàà sanomatta, eikà ehkà sitten kuitankaan tarkoittanut loukata. mutta ehkàpà teillà on jotain selvittàmàttòmià asioita, muita kuin lapsien kohtelu mummun taholta? usein kiukku purkaantuu juuri jossain yhteydessà, varsinaiseen asiaan liittymàttà. olenko vààràssà?

Mielestäni siskosi ei käyttäytynyt asiallisesti, mutta et kieltämättä sinäkään viestissäsi jonka hänelle laitoit... En itse pystyisi uhittelemaan esim. joulun vietolla, ja onhan tilanne varmaan vanhemmillesikin kiusallinen.

Lisäksi mielestäni on outoa, jos kaikkia lapsenlapsia ei kohdella tasavertaisesti. Olen ollut synttäreillä, jossa 7-vuotias juhlakalu jäi täysin pienemmän serkkunsa varjoon. On hyvien tapojen mukaista hja kohteliasta huomioida myös vanhemmat lapset, ei vaan pieniä. Ei se vanhemmista lapsista varmasti ole mukavaa kuunnella vaan sitä hellanduudelis-hössötystä. Ja tällä en tarkoita ap:n vanhempia/perhettä, vaan sanon ihan yleisesti.

Toivottavasti välisi sisaresi kanssa tulevat kuntoon. Itse tajusin ainoan sisarukseni arvon ja tärkeyden liian myöhään, kun menetin hänet.

Siskosi ei käyttäytynyt asiallisesti, mutta et sinäkään. Siinä olen aivan samaa mieltä. Idiootti, vihaan sitä sanaa. Vihaan sitä, että siskoni käyttää juuri samaa sanaa ihmisistä, jopa läheisistään. Viisaus ei ole sitä, että osaa antaa samalla mitalla takaisin, eikä myöskään sitä, että keksii juuri oikean solvauksen oikealla hetkellä. Viisaus on sitä, että yrittää ymmärtää mistä oikein puhaltaa, eikä itse heittäydy typeryyksiin. Olisit voinut hoitaa asian kysymällä miten hän voi sanoa jotain tuollaista. Sanomalla, että se loukkasi sinua ja OTTAA VASTAAN ANTEEKSIPYYNTÖ, kun sinä sellaisen sait. Sillä mikään ei ole vaikeampaa tässä maailmassa kuin pyytää anteeksi. Arvosta sitä ja osaat arvostaa itseäsi ja muita.

oliko liian ilkeä?

mitä tekisit minuna?

Sinuna pyytäisin anteeksi ja yrittäisin jutella asiat selväksi.

Miehelläni on vähän samanlaisia tilanteita ollut pikkusiskonsa kanssa kuin ehkä sinun siskollasi. Miehen sisko on kulkenut meillä aikuisiälläkin kutsymatta vuosikausia vanhempiensa mukana, ja miestä se on harmittanut koska tämä puhelias (ihan sinänsä kiva) sisko vie huomion hiljaiselta mieheltäni ja mies ei saa vanhempiensa kanssa tavata koskaan kahden kesken, vaikka heitä pelkästään välillä yrittää kutsua.

Siskosi jos on tosiaan ollut väsynyt ja yksin lapsien kanssa, olisi tosiaan ehkä halunnut erilaisen hetken vanhempiensa kanssa, eikä minusta ole hyvää käytöstä sukulaistenkaan luokse mennä kyläilemään ensin kysymättä että sopiiko. Ja joskus pitää suuttumatta kestää se, ettei sovi.

Alkuperäinen kirjoittaja 3xtuplaäiti:
No juu omakohtaisia kokemuksia siitä että lapset eikä lapsenlapset ole samanarvoisia, ymmärrän siskoasi hyvin. Miksi se on niin vaikeeta pitää kaikki lapset ja lapsenlapset samanarvoisina?? Vakaasti olen itse päättänyt että omat sekä tulevat lapsenlapset sitten joskus ovat samanarvoisia ja piste!

no juu, on mullakin kokemusta tästä asiasta mutta en silti ymmärrä siskon käytöstä..eikö tästä kannattais ennemmin puhua lasten mummon kanssa vaikka niin että molemmat siskot olis paikalla? sanoa että ei tunnu kivalta kun vain pienin saa huomiota. Turha mun mielestä siskolleen on vihoitella ei kai hän ole syyllinen siihen miten mummo lapsenlapsiaan kohtelee!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja 3xtuplaäiti:

no juu, on mullakin kokemusta tästä asiasta mutta en silti ymmärrä siskon käytöstä..eikö tästä kannattais ennemmin puhua lasten mummon kanssa vaikka niin että molemmat siskot olis paikalla? sanoa että ei tunnu kivalta kun vain pienin saa huomiota. Turha mun mielestä siskolleen on vihoitella ei kai hän ole syyllinen siihen miten mummo lapsenlapsiaan kohtelee!

No mutta miksi sen siskon on pakko ängetä mukaan juuri silloin kun mummo tulee käymään. Tämä sisko vielä ilmeisesti asuu mummoa lähempänä, joten lapsella on muutenkin mahdollisuus tavata mummoa useammin.

Ja eikö teistä ole aika huonoa käytöstä ängetä kylään edes kysymättä että saako tulla?

ja se oli viellä kauniisti sanottu :o

Olin menossa mun vanhemien kyydillä mun vanhimman siskon luo kylään huomenna, kun mies on koko päivän töissä ja on kiva saada nähdä sukulasia.
No hän soitti ja ilmoitti, että en ole tyttöni(1v 4kk) kanssa tervetullut, koska vanhempani lepertelee mun lapselle ja jää huomoimatta nämä hänen lapsensa 7v 10v ja 11 v.
Hänen lapsensa tykkää kauheesti mun lapsesta eli lapset eivät oleet nmäin sanoneet vaan tämä äiti siskoni... juuu
:whistle:

mitä ootte mieltä?

Ihan hyvä idea jos mummo näkee harvoin toisia lastenlapsia ja usein teidän. Saa toisetkin välillä huomiota.

Koko ketjua lukematta:
Siskosi käyttäytyminen ei ole mukavaa.
Hänen lapsensa ovat saaneet jo sitä huomiota, (mitä nyt omasi saa) jo vuosien ajan. Miksi sinun lapsesi pitäisikään jakaa huomio siskon lapsiesi kanssa? (toki tasapuolisesti pitää huomioida, mutta kirjoitin asian noin, jotta pointtini ymmärrettäisiin).
Tää on nyt vaikea pukea sanoiksi, mitä ajan takaa... ymmärsinköhän kukaan...?

Ja sen verran kerron omasta tilanteesta että meiän suvussa meidän lapsi on nuorin, mutta saa huomioo silti kaikista vähiten :/ Ehkä kun on niin kiltti ja toisaalta "huomaamaton". Jos ollaan mummoloissa kylässä, niin minä saan aina pitää puolivuotiasta sylissäni kun muut lapset saa mummujen syliä ja huomioo. Mutta en jaksa asialla stressata, eikä tulisi mieleenkään siitä kiukustua sisaruksilleni tai mieheni sisaruksille... :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras2:
Myös ap voisi hieman tarkistaa omaa käyttäytymistään... oletko perheesi kuopus, jota on lellitty koko ikä ja sama jatkuu edelleen toisessa sukupolvessa :)

No kyllä ap:n sisko tässä käyttäytyi aika lapsellisesti kuitenkin... ?
Kyllähän ap myönsi, että hänkin olisi voinut käyttäytyä korrektimmin. Turha häntä tässä nyt on alkaa mustamaalaamaan... vai mitä? :)

kuten aina..Väännätte kaikein aloituksen ihan päÄlaelleen.Nyt olikin kyse ettei ap huolita siskonsa luo.EikÄ mistään auton kyydistä.Se vain piti tähän lisätä jotta saadaan ap tehtyä paska.Kyllä se on nyt SISKO JOKA YKS KUSPÄÄ.!!!!!!

pakko kirjoittaa, kun on oma kohtasita kokemusta...

kun mä olin lapsi, mun mummo tuli meille vaan mun sedän porukan kyydissä (eli mukana oli tietysti sedän lapsetkin). muutenkin mummo oli paljon tekemisissä sekkujeni kanssa kun asuivat lähekkäin.
sitten kun olivat meillä, serkuilla oli mummon kanssa paljon "kahden keskisiä" juttuja, muistatko kun ...
mulla ei ollut mitään juttuja mummoni kanssa. enkä koskaan saanut mummon huomiota kunnolla, kun paikalla olivat serkkunikin...
nyt aikuisena (35 v) minulla ei ole mitään sidettä mummooni. tiedän kyllä työnikin puolesta miten laitoksessa asuvat vanhukset kaipaisivat seuraa, mutta...
mummoni on minulle kuin kuka tahansa vieras vanhus, ei minulla ole mitään keskusteltavaa hänen kanssaan , ei mitään yhteen kuuluvuuden tunnetta.

joten anna siskosi lastenkin joskus nauttia omasta mummostaan ihan rauhassa. ei millään pahalla.

jäi vielä mainitsematta että minä asun nykyään paljon lähempänä mummoani, kuin serkkuni mutta en käy katsomassa häntä. miksi kävisin, ventovierasta ihmistä?

Tuota, tuota... Teillä ilmeisesti tilanne vähän eri kun lapsilla on ikäeroa noin ja siskosi lapset tykkäisivät että serkku tulisi käymään. Eli lapset eivät kärsi vaikka nuorempi saisikin vähän enemmän huomioa isovanhemmilta. Mutta jos tu isovanhempien huomio jakautuu räikeästi niin ymmärrän kyllä siskoasi jos hän siis tuntee jotain mustasukkaisuutta tilanteessa.

Meilläkin välillä ollut vähän ...eritasa-arvoisuutta huomattavissa näissä mummo-jutuissa. Tai siis joku (jotkut?) lapsenlapsi jäänyt enemmän varjoon syystä ja toisesta samalla kun joku on aina ollut se muita tärkeämpi ja erityisempi. Joskuspa joku lapsi itsekin tuo huomannut ("etkö sä mummu tykkää xxx:stä yhtä paljon kuin minusta?"). Todella ikävää lasten kannalata ja voisin jopa kuvitella että jos asuttaisiin lähekkäin ja tuo tulisi usein ilmi niin voisi jopa haitata minun ja siskon keskinäisiä välejä. :/

Yhteistyössä