Sisko meni päivystykseen :(

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Januliittus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Januliittus

Aktiivinen jäsen
19.12.2007
4 359
0
36
Jyväskylä
Liittyen tähän ketjuun:

http://kaksplus.fi/keskustelu/t1295249

Soitti minulle itkien että ei saa kunnolla henkeä. Toi tyttärensä tähän meille ( joka just yrittää nukkua ) ja mieheni lähti häntä viemään sairaalan päivystykseen.

Verikokeita ottivat, odottaa labratuloksia. Piikin sai persiiseen.. Siellä se pedillä makaa ja minä odottelen tietoja että mikä sillä nyt on hätänä..

Toivottavasti olo paranisi pian..
 
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
olisko ruokatorventulehdus? Näkyyks se tulehdusarvoissa muuten ees?

Ajattelin samaa. Äitini oli viime viikolla sairaalassa sen+ruokatorven repeämän takia, ja kuvaili olotilaansa aika samalla lailla kuin Vartooja (ja lisäksi oksensi hitosti verta).
 
Alkuperäinen kirjoittaja JanuLiitus:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
olisko ruokatorventulehdus? Näkyyks se tulehdusarvoissa muuten ees?

Ajattelin samaa. Äitini oli viime viikolla sairaalassa sen+ruokatorven repeämän takia, ja kuvaili olotilaansa aika samalla lailla kuin Vartooja (ja lisäksi oksensi hitosti verta).

Hui :o :'(

Kuulostaa pahemmalta kuin onkaan =), äiti on jo täysin kunnossa, ja vaiva paranee lääkityksellä. Oli sairaalassa 2 päivää ja tähystyksessä selvisi mistä on kyse.
 
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja JanuLiitus:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
olisko ruokatorventulehdus? Näkyyks se tulehdusarvoissa muuten ees?

Ajattelin samaa. Äitini oli viime viikolla sairaalassa sen+ruokatorven repeämän takia, ja kuvaili olotilaansa aika samalla lailla kuin Vartooja (ja lisäksi oksensi hitosti verta).

Hui :o :'(

Kuulostaa pahemmalta kuin onkaan =), äiti on jo täysin kunnossa, ja vaiva paranee lääkityksellä. Oli sairaalassa 2 päivää ja tähystyksessä selvisi mistä on kyse.

Joo,eikä tarvi edes jäädä sairaalaan jos on "vaan" ruokatorventulehdus. Itse ainakin sain lääkkeitä mukaan.Yhdenkuukauden kestävän kuurin kylläkin,mutta helpotti nopeasti olo.
 
Eihän siskollasi ole lääkitystä sappikiviin? Oma siskoni oli vähällä kuolla ja joutui kuukaudeksi teholle niinkin mitättömältä kuulostavan asian takia kun sappilääkkeet. Oli saanut lääkkeet voimakkaisiin sappikohtauksiin ja ne oli "syöneet" kaikki valkosolut, eikä siskolla ollut enää mitään omaa puolustusta tai immuniteettia kehossa. Meni todella heikkoon kuntoon ja jouduttiin viimein viemään ambulanssilla yosairaalaan ja siellä tosiaan teholla kuukausi.
Oireet olivat samat, plus ei enää mikään menny alas, vedenkin kun yritti niellä niin tuli hirveän tuskan saattelemana nenästä ulos...
 
mutta eivät sitä välttämättä tee. Jos sisko on käyttänyt noita ruoka-aineita niin kivut voi olla todella valtavat, mutta helpottuu kun EI vaan käytä noita ja syö sitä nexiumia (varmaankin puhui tästä lääkkeestä tuossa toisessa ketjussa) parissa päivässä helpottuu ja 2-4viikossa paranee.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
mutta eivät sitä välttämättä tee. Jos sisko on käyttänyt noita ruoka-aineita niin kivut voi olla todella valtavat, mutta helpottuu kun EI vaan käytä noita ja syö sitä nexiumia (varmaankin puhui tästä lääkkeestä tuossa toisessa ketjussa) parissa päivässä helpottuu ja 2-4viikossa paranee.

Kiitos.Vihdoinkin sain vastauksen tähän.Mulla kun kaikki ruokatorventulehduksen oireet,mutta tulehdusarvot hyvät.( otettu muusta syystä ja ajattelin ensin,että näkyishä se siinä,jos mulla on ruokatorventulehdus. )
 
Lukaisin ite pikaiseen tuon vartoojan sanomat oireet niin itellä oli sama kun oli ruokatorventulehdus, inhottava juttu, ei tosiaan ruoka pysyny sisällä ja se polte mikä tuntui oli :x eivät kyllä lääkärissä tutkineet sen kummenkin kuin painelemalla ja oireiden perusteella mut ilmeisesti tiesivät mistä oli kyse kun lääkekuurilla meni ohi..
 
mulla oli viime talvena raskaana ollessa paha mahalaukun ja ruokatorven tulehdus, näkyi myös tulehdusarvoissa. Lisäkokeisiin oisin joutunut, mutta olin aika varma mistä johtuu ja lääkkeet auttoi. Raskaana ollessa, kun yritetään noita kokeita välttää.
 

Yhteistyössä