Sisarusten lapset ja lahjat.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yhden lapsen äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

yhden lapsen äiti

Vieras
Nyt jo vähän aikaisessa joulusta hölisen, mutta olen alkanut miettimään että minun ja miehen sisaruksilla on monta lasta ja meillä vain yksi. Olemme minä tai mieheni, tai yhdessä kummeja aina jollekkin sisarustemme lapsista. Olemme käyneet miettimään että tästä lähtien ostamme lahjat vain kummilapsillemme. Onko epäreilua muita lapsia kohtaan? Tai miten luulette aikuisten suhtautuvan? Koska heillä on useampi lapsi jokaisella sisaruksella, niin ei meillä ole varaa ostaa kaikille lahjoja vaikka haluttaiskin :/ Heillä ei kuitenkaan ole niin paljon lahjoja ostettavissa kuin meillä..

Jos olette johdonmukaisia asiasta, eli vain kummilapsille. Luulisi ettei ole ongelmna, ellei siitä tehdä ongelmaa. TOiset ymmärtää ja toiset ei, näin se on nähtävä.

Sanoit, että heillä ei ole niin paljon lahjoja ostettavana kuin teillä. Eli he eivät osta omille lapsilleenko? Luulen että ostavat lahjoja enemmän kuin te...
Mutta sopikaa yhdessä, että ostetaan vaan kummilapsille, niin heistäkin vaan kummit ostaa teidän lapsille.

Alkuperäinen kirjoittaja maire:
ostakaa sisarusten lapsille yhteinen peli tms. niin kelleen ei tule paha mieli :)

Juu, näin on tehty joskus, mutta kun se peli ei kuitenkaan kata kaikkia lapsia, eli nuorimmat jäävät sitten "ilman lahjaa" ja kummilapselle sitten vielä erikseen jotain. Pelit ovat kalliita, noin 20 e ja kummilapselle lahja noin 20 e ja meillä kun noita sisaruksia on useampi miehen kanssa. Hyvällä tahdollakaan ei rahat riitä kaikkeen vaikka haluaisi, omalle lapsellemme emme ole kertaakaan pystyneet ostamaan lahjaa koska kaikki rahat ovat menneet muihin :(

Minusta olisi outoa jättää muistamatta omien sisarusteni lapsia :o mut kukin tavallaan. Eikö kyseeseen tulisi jokin yhteinen lahja saman perheen lapsille, esim. peli jota joku jo ehdottikin?

Alkuperäinen kirjoittaja ööö:
Sanoit, että heillä ei ole niin paljon lahjoja ostettavana kuin teillä. Eli he eivät osta omille lapsilleenko? Luulen että ostavat lahjoja enemmän kuin te...
Mutta sopikaa yhdessä, että ostetaan vaan kummilapsille, niin heistäkin vaan kummit ostaa teidän lapsille.

Tiedän että nämä eivät osta omille lapsilleen, koska saavat niin paljon muilta lahjoja, ovat ihan kertoneet itse näin minulle.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
omalle lapsellemme emme ole kertaakaan pystyneet ostamaan lahjaa koska kaikki rahat ovat menneet muihin :(

Jjjjjust.

Oletteko miehesi kanssa jostain lahkolaissuvusta, vai? Molemmilla 20 sisarusta ja jokaisella heistä saman verran lapsia?

Alkakaa jo hyvissä ajoin hankkimaan niitä lahjoja niin ei tarvitse kerralla rysäyttää.

Alkuperäinen kirjoittaja täti myös:
Minusta olisi outoa jättää muistamatta omien sisarusteni lapsia :o mut kukin tavallaan. Eikö kyseeseen tulisi jokin yhteinen lahja saman perheen lapsille, esim. peli jota joku jo ehdottikin?

Meidän suvussa on sovittu että ostetaan vain kummilapsille ja vanhemmat sitten niistäkin säästyneistä roposista ostaa omilleen kunnollista, säästyy monta krääsää kauppaan. Mutta kyllä se on ihan sovittu, ei niin että joku vaan päättää etten nyt osta ja sitten hänenkin lapsilleen on muut ostaneet, ei vaan yhteispäätös.

Ei mekään voida kummilapsiperheemme kaikilla lapsille aina ostaa, koska lapsia on 4, joten muistamme vain kummilasta, esim. jouluna. Jos kutsu ky niin toki käymme muidenkin lasten synttäreillä ym.

Itse en ole koskaan saanut yhtäkään joululahjaa tädeiltäni tai sediltäni.... joulut vietettiin oman perheen kesken.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Itse en ole koskaan saanut yhtäkään joululahjaa tädeiltäni tai sediltäni.... joulut vietettiin oman perheen kesken.

Se on sitten teidän perheenne tapa :)
Veljelläni on kaksi lasta, minulla myös. Ilman muuta lahjon niitäkin lapsukaisia.
Pitäisi varmaan meittiä käytäntö yhdessä uusiksi jos sukulaislapsia olisi kymmeniä :/

Sama täällä.Eikä ite nykysin osteta kun omille tietenkin sekä kummilapsille.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
omalle lapsellemme emme ole kertaakaan pystyneet ostamaan lahjaa koska kaikki rahat ovat menneet muihin :(

Jjjjjust.

Oletteko miehesi kanssa jostain lahkolaissuvusta, vai? Molemmilla 20 sisarusta ja jokaisella heistä saman verran lapsia?

Alkakaa jo hyvissä ajoin hankkimaan niitä lahjoja niin ei tarvitse kerralla rysäyttää.

Miehellä on kolme sisarusta, heillä kahdella on 3 lasta ja yhdellä syntyy joulun alla neljäs lapsi. Minulla on neljä sisarusta, kolmella niistä on 3 lasta ja yhdellä neljä lasta. Että laskekaapas kuinka monta lasta ja muistettavaa pelkästään jo tuosta tulee! Sitten kun on vielä erikseen niitä kummilapsia muuallakin ja muita ihmisiä joita haluaa muistaa edes jotenkin...

no me tehdään just niin että ostetaan vaan kummilapsille, ja on toivottau että meidän lapsille myös ostaisivat vain kummit, muuten se tavaran määrä on aivan hervoton.

Se on sitten teidän perheenne tapa :)
Veljelläni on kaksi lasta, minulla myös. Ilman muuta lahjon niitäkin lapsukaisia.
Pitäisi varmaan meittiä käytäntö yhdessä uusiksi jos sukulaislapsia olisi kymmeniä :/

Miehen veljellä on kolme lasta, minun veljelläni on yksi ja meillä on yksi.
Kolmen lapsen perhe ostaa luontaisesti vain yhden paketin lapsellemme, minä puolestani yritän löytää edulliset paketit heille.

Mutta toisaalta minusta se on vähän epäreilua kun olen muistanut sisarusteni lapsia aina, vaikkei niistä ole aina joku lapsi ollutkaan ollut minun kummilapseni. Joten nyt sitten ainoastaan yksi minun sisaruksitani ja yksi miehen sisaruksista muistaisi lastamme, vaikka olen kaikkien sisarusten lapsian muistanut tähän mennessä aina.. Hieman epäreilua minun mielestäni..

Yhteistyössä