Sinun kenkäsikö epämukavat? (kuvia)

Oikeesti tuo on ihan kauheeta! Ja suututtavaa - ihan varmasti miesten keksimä juttu ja vain sen takia, että naiset saatais paremmin pysymään kotona |O Toivottavasti tuo kammottava kauneusihanne (vai kauheusihanne) on lopullisesti kuopattu.

vieras
Mun äidillä on aidot kiinalais naisen kengät. Ne on noin puolitoista senttiä leveät ja kymmenen senttiä pitkät. Ihan saman näköiset kuin tuolla ensimmäisen kuvan mummulla.

vieras
Tv:ssä tuli joskus dokumentti uusista kauneusihanteista missä ihmisiä leikeltiin enemmän länsimaisten näköisiksi ja venytettiin jalkoihin pituutta. Samassa lähetyksessä haastateltiin naisia joiden jalat oli sidottu ja joukosta löytyi vielä 1970-luvulla jalkojansa sitoneita maalaisnaisia. Heistä pienet jalat olivat kauniita ja he kauhistelivat nykytrendin mukaisia jalanvenytys leikkauksia.

Alkuperäinen kirjoittaja hepsukka:
Juu tyttö lasten jalat sidottiin ettei ne pääse kasvamaan.
Varpaat kasvanu/kääntyny alle päin. Auts... :eek:
Aika järkkyä kyllä!
Ne luut murretaan lapsena, sitten ne on helppo sitoa haluttuun muotoon. Yleensä äiti tekee sen.

Olen nähnyt näitä kuvia ennenkin, mutta aina alkaa oksettaa. Yritän olla kuvittelematta sitä kipua, mutta eihän se onnistu.

Joka puolella maapalloa on ollut (tai on edelleenkin) noita kummallisia kauneusihanteita joita ei muualla ymmärretä. Mutta järkyttäväähän tuo on, en voi olla ajattelematta sitä kipua mitä kuvan vanhus on saanut kokea ja kokee.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tv:ssä tuli joskus dokumentti uusista kauneusihanteista missä ihmisiä leikeltiin enemmän länsimaisten näköisiksi ja venytettiin jalkoihin pituutta. Samassa lähetyksessä haastateltiin naisia joiden jalat oli sidottu ja joukosta löytyi vielä 1970-luvulla jalkojansa sitoneita maalaisnaisia. Heistä pienet jalat olivat kauniita ja he kauhistelivat nykytrendin mukaisia jalanvenytys leikkauksia.

Mä näin ton dokkarin myös ja musta se oli aika :x

Todellaki kammottavan näkösiä noi jalat,kengillä ja ilman. Lisäks on tosiaan toi kaulan venytys,mistä Visblp laitto kuvan. En sitäkään ymmärrä eikä sekään varmaan kauniin näkönen ole ilman niitä rinkuloita. Eihän se pää edes pysy ylhäällä ilman niitä rinkuloita vai muistanko nyt ihan väärin..

Yhteistyössä