Kyyniseksi minut on tehnyt toteamus, että vaikka länsimaat pitävät itseään jonkinlaisena sivistyksen huipentumana ja demokratian ja vapauden esikuvana, niin suurin osa ihmisistä täällä ovat kuin tunnevammainen luolamieslauma, jota johtaa kohti tuhoaan ryhmä psykopaattisia ja aivottomia harhaanjohtajia. Ja ihan kuin se ei vielä riittäisi, tämä lauma puolustaa henkeen ja vereen oikeuttaan olla idiootteja. Ja ei silti, harvalla muullakaan taholla tällä planeetalla vaikuttaa olevan älyllistä elämää. Paitsi ehkä joidenkin eläinten parissa.
Siksi elän mieluusti ihan omillani ja käyn täällä palstallakin vain välillä todentamassa itselleni yllä mainitun väitteen oikeellisuuden. Ihan etteikö totuus muka tulisi julki jo päivän uutisotsikoita silmäillessä. Kuten ketjun otsikkokin kertoo, niiden ja todellisuuden välillä on ammottava kuilu, ja niin kauan kuin on, tämä maailma menee päin prinkkalaa. Valheiden ja harhan pohjalta ei kukaan voi tehdä järkeviä päätöksiä.
Viimeinen ehtoollinen on minulle tarina muiden joukossa. Pidän elokuvista, kun en jaksa lukea kirjoja. Siellähän sitä maljaa on monesti jo etsitty, ja ainakin kerran jo löydettykin. Katosi sitten saman tien. Viineistäkin ja niiden ympäriltä on tehty muutama oikein kiva elokuva, esim. A Good Year (2006) ja Sideways (2004).
Raha on minulle vain välttämätön paha, en ole sitä koskaan himoinnut enkä hamunnut. Kun säästeliäästi elää, ei tulojenkaan tarvitse olla isoja. Eläkkeeni on pienempi kuin useimmilla suomalaisilla, mutta siitä riittää silti jopa säästöön. Onneksi olkoon kuitenkin viisaasta ja onnekkaasta sijoituksestasi! Jos ei valuuttaa kiinnitetä johonkin todelliseen arvopohjaan, se on ennen pitkää tuomittu valumaan hiekkaan. Satuit näköjään osumaan sopivasti kuplan paisumisen hetkellä.
Kiitos juttuhetkestä, nyt vetäydyn jälleen omaan rauhaani. Kyynisyys ei ole minulle aiheuttanut luovuttamista tai depressiota, päinvastoin.