Sinua ei ole raiskattu, jos ei pystytä näyttämään toteen väkivallan uhkaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hieman surullinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="hmm";22395832]nainen vain ei ole missään päin maapalloa juuri mitään. tasa-arvoakin on juuri sen verran, kuin miehet haluavat naisille antaa.[/QUOTE]
Löytyihän se syntipukki taas. Miehet. Ei huono lainsäädäntö, vaan ne toisen luokan kansalaiset jotka on sattuneet syntymään munat jalkovälissään.

Muakin keljuttaa tää yhteiskunta. Vakavin rikos taitaa olla verokavallua tai varkaus. Raiskata saa niin naisia kuin lapsiakin.. Jollet ota turpaas niin koko raiskausta ei ole voinut tapahtua. Kärjistettynä.

Löytyihän se syntipukki taas. Miehet. Ei huono lainsäädäntö, vaan ne toisen luokan kansalaiset jotka on sattuneet syntymään munat jalkovälissään.

Kyllä se on lainsäädännössä ja yhteiskuntarakenteessa suurin vika. Onhan meillä tietysti sukupuolittuneita käytäntöjä, normituksia ja instituutioita vaikka pyrimmekin tasa-arvoon tässä yhteiskunnassa, mutta se on eri asia ja se keskustelu veisi aivan toisaalle. Minusta on kuitenkin kummaa, että meillä olisi keinot ja tasa-arvo muuttaa tämä asia, silti sitä ei saada aikaan.

Vaikka on syntynyt se heppi siellä jalkojen välissä niin ei se silti oikeuta ketään väkisinmakaamaan. Ei on ei, vaikka äijän tekis kuinka paljon just silloin mieli. PRKL!

Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;22396031:
Niin ja niissä tapauksissa missä nainen on todistetusti raiskattu, niissäkin vika oli naisessa.

Syyllistämiskulttuuri on jotain mikä minua myös kummastuttaa. Mistä se sitten johtuu? Onko se jotain minkä ei pysty sattuvan omalle kohdalle?

Itse jouduin aikoinaan raiskauksen uhriksi ja en tehnyt ilmoitusta siitä syystä että luulin (tiesin) ettei minua oteta tosissaan ja ajattelin että oma vikani kun olin humalassa. Niinhän se on, jos on humalassa niin "saa" raiskata ja se on naisen oma syy, niin täällä ajatellaan.

[QUOTE="hmmm";22396097]Itse jouduin aikoinaan raiskauksen uhriksi ja en tehnyt ilmoitusta siitä syystä että luulin (tiesin) ettei minua oteta tosissaan ja ajattelin että oma vikani kun olin humalassa. Niinhän se on, jos on humalassa niin "saa" raiskata ja se on naisen oma syy, niin täällä ajatellaan.[/QUOTE]
Siis noin sinä ajattelit. Hienosti yritit projisoida oman mielipiteesi yleiseksi.

Alkuperäinen kirjoittaja alkupå;22396058:
Syyllistämiskulttuuri on jotain mikä minua myös kummastuttaa. Mistä se sitten johtuu? Onko se jotain minkä ei pysty sattuvan omalle kohdalle?

Mikä vitun syyllistämiskulttuuri? Siis kyllähän oikeudessa syyllistä rikoksiin haetaan vai mitä? Jos siellä todetaan että jos ja kun raiskaus on tapahtunut niin nainen on siihen itse syylilnen, koska:
A) oli humalassa
B) käytti liian pieniä ja seksikkäitä vaatteita
C) uskoi kun mies lupasi vain viedä kotiin kun naisen koti sattui olemaan matkan varrella

Mikä vitun syyllistämiskulttuuri? Siis kyllähän oikeudessa syyllistä rikoksiin haetaan vai mitä? Jos siellä todetaan että jos ja kun raiskaus on tapahtunut niin nainen on siihen itse syylilnen, koska:
A) oli humalassa
B) käytti liian pieniä ja seksikkäitä vaatteita
C) uskoi kun mies lupasi vain viedä kotiin kun naisen koti sattui olemaan matkan varrella

TUO on osa sitä syyllistämiskulttuuria. Siinä syyllinen löytyy siitä uhrista ja se väkivallanteko unohdetaan tai muutetaan pienemmäksi. Siitä (kuten sen ihanasti ilmaisit, VEEN) syyllistämiskulttuurista puhun. Ja oikeudessa on syytetyt, toki, mutta siitä syyllistämiskulttuurista en nyt oikeastaan puhu, vaan yleisestä asenteesta, kulttuuriimme rakennetusta syyllistämisen ilmapiriistä. Sama asia koskee perheväkivaltaa kokeneita naisia, joita usein syyllistetään itse väkivallasta. Raiskaus on väkivaltaa, eikä se ole uhrin vika.

Tuo syyllistäminen on se, joka pahimmillaan uhriinnuttaa uhrin vielä toistamiseen jo kokemansa väkivallan lisäksi. Ja siksi minusta onkin erittäin tärkeää saada sanottua se ääneen, että se on väärin! Se ei ole hyväksyttävää ja olisi hyvä huomata tällainen asia todelliseksi ongelmaksi. Se syyllistäminen ei auta uhria mitenkään. Se ei tee tehtyä tekemättömäksi. Se ei tee uhria syylliseksi siihen, että hänet on rikottu, raiskattu ja joskus jopa tapettu pysyvästi jotain sisältä. Rikollinen on rikoksentekijä, ei se joka rikoksesta joutunut kärsimään.

Alkuperäinen kirjoittaja alkupå;22396209:
TUO on osa sitä syyllistämiskulttuuria. Siinä syyllinen löytyy siitä uhrista ja se väkivallanteko unohdetaan tai muutetaan pienemmäksi. Siitä (kuten sen ihanasti ilmaisit, VEEN) syyllistämiskulttuurista puhun. Ja oikeudessa on syytetyt, toki, mutta siitä syyllistämiskulttuurista en nyt oikeastaan puhu, vaan yleisestä asenteesta, kulttuuriimme rakennetusta syyllistämisen ilmapiriistä. Sama asia koskee perheväkivaltaa kokeneita naisia, joita usein syyllistetään itse väkivallasta. Raiskaus on väkivaltaa, eikä se ole uhrin vika.

Sepä se, kun uhrina on nainen tai lapsi niin silloin ei ole väliä. Sitä tarkoitin että jos löytyy syyllinen tekoon niin uhri itse on aihettanut raiskauksen tms.
Se ihmetyttää että naisetkin ovat sitä mieltä että jos raiskataan niin sen on itseaiheuttanut jos on ollut kännissä. Ihan kuin ei saisi olla kännissä kaikessa rauhassa. Tai että jos pitää minihametta niin se on kuin lupa raiskata.

Sepä se, kun uhrina on nainen tai lapsi niin silloin ei ole väliä. Sitä tarkoitin että jos löytyy syyllinen tekoon niin uhri itse on aihettanut raiskauksen tms.
Se ihmetyttää että naisetkin ovat sitä mieltä että jos raiskataan niin sen on itseaiheuttanut jos on ollut kännissä. Ihan kuin ei saisi olla kännissä kaikessa rauhassa. Tai että jos pitää minihametta niin se on kuin lupa raiskata.

Tai jos se on joku tuttu mies, niin sillähän oli lupa siihen kuitenkin.

Yhteistyössä