Sinkkunainen ja varattu mies, mitä mieltä? En tiennyt.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja raivona
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Ukkomies69:
Eivät kaikki miehet petä. Mutta melkein kaikki. Biologialla on uskomaton voima, siinä eivät paljon sosiaaliset ja kulttuuriset sitoumukset pidättele. Uskokaa vaan, että useampi kuin yhdeksän miestä kymmenestä pettää, mikäli tilaisuus vain on suotuisa: ok-näköinen nainen ja kiinni jäämisen vaaraa ei ole. Näin se vaan menee, vaikka toki minäkin vaimolle vakuutan aivan jotain muuta. Ja uskoohan se, ainakin väittää niin... :)

Aina täällä on näitä ns. miehiä kertomassa Suuria Totuuksia. Selkärangattomat ihmiset pettää vaikka olosuhteet ois mitkä, sekä miehet että naiset.

Alkuperäinen kirjoittaja Ukkomies69:
Eivät kaikki miehet petä. Mutta melkein kaikki. Biologialla on uskomaton voima, siinä eivät paljon sosiaaliset ja kulttuuriset sitoumukset pidättele. Uskokaa vaan, että useampi kuin yhdeksän miestä kymmenestä pettää, mikäli tilaisuus vain on suotuisa: ok-näköinen nainen ja kiinni jäämisen vaaraa ei ole. Näin se vaan menee, vaikka toki minäkin vaimolle vakuutan aivan jotain muuta. Ja uskoohan se, ainakin väittää niin... :)

Tuo biologian voima on selityksenä sikäli ongelmallinen, että jokaista pettämiskertaa kohti tarvitaan pettävän miehen lisäksi myös pettävä nainen. Näin ollen yksikään mies ei voi olla varma, ovatko hänen jälkeläisensä omia vai ei. Mistä seurauksena miehen kiinnostus jälkeläisistä huolehtimiseen romahtaa.

Nimenomaan luottamus parisuhteeseen on saanut ihmisrodun onnistumaan pitämään huolta surkean avuttomista jälkeläisistään. Uskollisuudella on selkeä tarkoitus evoluutionkin näkökulmasta. Tietysti tässäkin asiassa yhteisö kestää tietyn määrän vapaamatkustajia. Mutta ei yhdeksää kymmenestä.

Jälkilasku häntä ketuttaa. Hän haki hetken hupia ja saa nyt kuulla, että kaatoi väkisin varatun miehen sänkyyn ja vastalauseista piittaamatta kylmästi raiskasi hänet. Melkein noin kylillä puhutaan.

Tjoo, kerran olen tapaillut varattua miestä. Tietämättäni. Jostain syystä lopahti koko juttu, jokin ei natsannut miehessä.
Sitten parisen vuotta tapailun jälkeen kuulin, että miehellä oli jo silloin ollut vaimo ja pieni lapsi. Enää en ihmetellyt, miksi lopahti. Ja yökötti koko mies, kun kuulin että oli koko ajan ollut naimisissa.
Mulle oli vain puhellut, että oli juuri mennyt tyttöystävän kanssa poikki. Niin kuin olikin, oli pitänyt siis tyttöystävää vaimon kanssa yhtäaikaa.

Kyllä näitä miehiä riittää. Itse kun uskon ihmisistä ensin hyvää, tämä opetti hiukan varovaisemmaksi...

Joo, kyllä olen samaa mieltä että jokainen mies pettää ennemmin tai myöhemmin jos on tilaisuus. Tilaisuus tekee varkaan.....Siis jos mahdollisuus ettei jää kiinni niin 99%:n varmuudella pettää mies kuin mies. Ehkä ei ihan suhteen alussa, mutta joskus kuitenkin. Itsellä ero takana, mies petti 3kk toisen kanssa, ja oli mies josta kukaan ei olisi uskonut että voisi pettää :) ......Hiljaisissa vesissä ne kalat kutee ;) Nyt olen ollyt jo 8vuotta suhteessa, muutaman vuoden naimisissa, on yksi lapsikin, mutta niin se vain on että olen melko varma että mies pettää jossain vaiheessa, jos ei ole jo jossakin välissä kiksauttanut. Jos kiinni jää niin liitto loppuu heti. Ei siinä sen kummempaa. Sanoo teietnkin ettei ole pettänyt eikä aio pettää...sanahelinää ja mukava uskoa mutta totuus saattaa olla toinen.

Ja ap:n tapauksesta, ei ole ap:n vika jos mies on varattu. Ap on sinkku, mies se pettää vaimoaan ja mies on naimisissa vaimonsa kanssa, ei ap.

Tuo biologian voima on selityksenä sikäli ongelmallinen, että jokaista pettämiskertaa kohti tarvitaan pettävän miehen lisäksi myös pettävä nainen. Näin ollen yksikään mies ei voi olla varma, ovatko hänen jälkeläisensä omia vai ei. Mistä seurauksena miehen kiinnostus jälkeläisistä huolehtimiseen romahtaa.

Nimenomaan luottamus parisuhteeseen on saanut ihmisrodun onnistumaan pitämään huolta surkean avuttomista jälkeläisistään. Uskollisuudella on selkeä tarkoitus evoluutionkin näkökulmasta. Tietysti tässäkin asiassa yhteisö kestää tietyn määrän vapaamatkustajia. Mutta ei yhdeksää kymmenestä.[/quote]

Joo, mutta eikös jossakin maassa joskus kauuaaaan sitten lapsi tapettu noin 1vuotiaana jos ei ollut isänsä näköä....

Eikä jokaista pettävää miestä kohden tarvita pettävää naista....jos nainen ei tiedä miehen olevan varattu tai jos vaikka tietäisikin ja on sinkku, niin EI se nainen tässä petä vaan se varattu mies!

Alkuperäinen kirjoittaja en minäkään tiennyt aikoinani:
Kyllä mies tekee väärin, sinulla ei sinkkuna ja asiasta tietämättömänä ole ole vastuuta asiasta. Mutta minulle kävi samanlaisessa tilanteessa niin, että suhteemme alkoi olemaan sitten jovakavampaa ja nyt ollaan oltu vuosi naimisissa ja yksi lapsi :)
Ensi tapaamisesta on aikaaa kulunut 4 v

Mä en ikinä lähtisi pettäjän kelkkaan.

Yhteistyössä