Tutun kuuloinen tilanne. Mulle viime kesänä kertoi eräs hieman itseäni vanhempi mies kiinnostuksestaan. Hän naimisissa ja teini-ikäinen tytär, minä naimisissa ja kaksi pientä lasta. Olimme tutustuneet noin vuotta aiemmin ja en ollut kuvitellutkaan moista hänestä. Meillä mieheni kanssa parisuhde ihan mallillaan ja olin häkeltynyt saamastani huomiosta. Ja tottakai hyvin otettu. Ja yhteydessä olemme hänen kanssaan olleet "ilmoituksensa" jälkeen ja hän on kertonut senkin jälkeen vielä ajattelevansa minua, mutta mitään ei ole tapahtunut eikä tule hänen kanssaan tapahtumaan. Tapaamisemmekin on mennyt hyvin asiallisesti, joten tästä tuskin mitään ns. ongelmaa on tulossa.
Mutta siis vastaus kysymykseesi: miksei hän voisi olla tosissaan ihastunut? Hyvinkin voi olla. Mutta enemmänkin kysymys olisi mielestäni se, miksi hän kertoi ihastuksestaan sinulle? Eli mitä hän tällä ilmoituksellaan hakee? Kerroin omasta tilanteestani siksi, koska en ole saanut kerättyä vieläkään rohkeutta kysyä, miksi tämä minulle kiinnostuksensa kertonut mies ylipäätään otti asian esille, koska hän tietää perhetilanteeni aivan hyvin. Siksi olisikin ehkä enemmän syytä miettiä ja kysyä hänen motiiviaan.
Joka tapauksessa nämä voi olla hyvin vaikeita ja vaarallisia tilanteita, jos niitä ei osaa hoitaa ns. oikein. Ja kannattaa myös itse miettiä mielessään, miten asian haluaa hoitaa, ilmeisesti itse et ole tästä henkilöstä kiinnostunut? Tilanne viestistäsi päätellen on se, että tapaatte ainakin aika-ajoin.