Siniset vai ruskeat silmät kauniimmat?

• Viestiketjun aloittaja Kumpi?
  • Ensimmäinen viesti
Rukoilijasirkka
Semmoset on ihanat siniset, mitkä näyttää auringonpaisteessa turkooseilta. Mun veljellä ja pojalla on semmoiset. Tyttärellä on tummansiniset, niinkuin mulla.

vieras
siniset, mitä vaaleammat sitä kauniimmat. Lapsena ihailin ruskeita silmiä kun ne oli jotenkin eksoottiset. Nykysellään rotunsa puolesta tummilla ne kauniit mut ei tavis suomalaisella jolla yleensä sellaset keltaruskeet, kovinkaan kauniit.

.......
Tyttärellä on todella tumman harmaat joissa keskellä ruskeaa, saa aina kuulla ihastelua huomiota herättävistä silmistään :) ovat niin pitkäripsisetkin että haluisin samanlaiset... vaan eipä ole tuollaisia mulla eikä miehellä. Toisella lapsella on isot haaleansiniset ja kolmannella ihan tummanruskeat. Tiedä häntä mikä luonnonoikku perhe ollaan kun meidän tylsistä silmistä on tullut erikoisen kaunisvärisiä silmiä jälkeläisille :D Mielestäni ne kaikki ovat kauniita vaikka ihan erivärisiä, sopivat juuri omistajansa kasvoihin.

Ja sitten se mistä en niin tykkää: työkaverilla on vaaleankeltaiset, kalamaisen "kalseat" silmät. Ne vaan jotenkin häiritsee, mielestäni niistä on vaikea nähdä tunteita samalla tavoin kun eivät koska tummu vaan ovat aina lähes "läpikuultavat" :O

nappisilmät <3
Ruskeet ja tummat ehdottomasti, itellä sinivihreet. Ne on lämpimät, pilkehtivät ja vaikee löytää sellasista mitään pahuutta, vaikka tietysti kulmakarvojen muodollakin on vaikutusta.
Rumimmat on just sellaset hailakan kylmän siniset siansilmät. Tulee mieleen joku kauhuelokuvan tyyppi. Hyi.

droika
Juu, kyllä siniset silmät taitavat olla harvinaisuus koko maapallon väestöä katsellen, mutta jos nyt puhutaan Suomen silmistä, niin kyllä täällä ne ruskeat silmät ovat harvinaiset. Itse olen ainoa ruskeasilmäinen kaveripiirissäni, ja kavereitahan mulla on vaikka muille jakaa. Ystävilläni kaikilla on joko siniset tai vihreät tai muut epämääräisen väriset, oikeasti en tunne ketään ihmistä, jolla olisi ruskeat silmät! Eli ruskeat silmät ovat kyllä tässä maassa (tai ainakin tällä 5000 ihmisen paikkakunnalla) harvinaisuus.

Itselläni on siis ruskeat silmät, kuten kerroin, ja näissä on jotain hunajanvärin vivahdetta. Eli siis hyvin vaaleanruskeat, hieman kellertävätkin silmät. Silti haluaisin jotkut oikein syvänsiniset (en siis tylsiä vaaleansinisiä, jotka ovat Suomessa yleisimpiä) tai smaragdin vihreät (harmi vaan ettei smaragdinvihreitä ole olemassa, sillä se ei ole luonnollinen väri silmissä).

määki
En pidä ruskeista silmistä. Tai siis oikein ruskeista, tulee ihan koira mieleen.
Siniset, harmaat, vihreet taikka sekoitukset. Ihan mitä tahansa muuta kuin ruskeeta!!
Meripihkan väriset on ok, vaaleanruskeet joissa vihreetä-sellaiset olen nähnyt ja ne todella makeet.

Mut tummanruskee, yöks.

"Saima Harmaja"
Alkuperäinen kirjoittaja toinen näkökulma;22400577:
Sininen (ja vaalea yleensäkin, eli sinisen lisäksi vihreä ja harmaa) silmien väri paljastaa arjalaiset juuret. Arvostan sitä piirrettä muissa ja itsessäni.
Erikoinen sanavalinta. Arjalaiset juuret... Tarkoititko korrektisti: karjalaiset? :D

"mii"
[QUOTE="Saima Harmaja";22868862]Erikoinen sanavalinta. Arjalaiset juuret... Tarkoititko korrektisti: karjalaiset? :D[/QUOTE]

Googlaapa mitä eroa on arjalaisella ja karjalaisella :D

"hmm"
Vihreet on mun mielestä kauneimmat. Riippuu aika paljon tukanväristä ja naamasta. Suuret ruskeat kauriinsilmät on ihanat, ja myös semmoiset haaleansiniset jotka näyttää pohjattomilta.

Olen aina pitänyt sinisistä silmistä ja sen huomaa varsinkin miesmaussa. :D Itselläni ovat hyvin tavissilmät, jotka ovat sekoitus sinistä ja vihreää ruskeilla renkailla eli eivät oikein minkään näköiset. Mun miehellä on taas sellaset hätkähdyttävät silmät ja jotenkin jäänkaltaiset. :p Voivat silti ruskeatkin silmät olla todella kauniit kuten esim. penelope cruzilla. :)

"Saima Harmaja"
[QUOTE="mii";22869048]Googlaapa mitä eroa on arjalaisella ja karjalaisella :D[/QUOTE]

Toki tiedän. Arjalainen oli vaan niin outo ja jopa leimaava valinta, että mietin jos tyyppi olisi oikeasti tarkoittanut karjalaista. ;) Ja lähinnä yritin virittää muita ajattelemaan, voiko arjalaisuutta pitää niin järin suurena hyveenä, mutta turhaan.

nossjsjkaj
Mulla itselläni on vaaleansiniset silmät ja olen jo vuosia kadehtinut ystäväni ruskeita silmiä :D siis ne on sellaiset ihan uskomattoman tumman ruskeat, suuret, pitkäripsiset lumoojasilmät. Sinänsä outoa, ystäväni taas haluaisi siniset silmät, joten tämä todistaa sen, ettei ikinä voi tyytyä sihen mitän on! :(

Yhteistyössä