silmien väri

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jv81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja muuttuuhan:
Pöh, ihan tunnettu nykyfakta on, että silmien väri iän myötä usein vaalenee. Ja hiukset. Eikä se passikuva kasvoistakaan pysy samanlaisena, vaikka virallinen dokumentti onkin ;)

Itsekin tajuat ettei se VAIHDU! Se että haalenee ja vaalenee on titenkin normaalia, mutta ei se väri mihinkään vaihdu.

vaaleiden hiukset eivät vaalene - paitsi mitä nyt vaalentamalla ehkä :) vaan tummuvat. Olen edelleen melkoisen vaalea, mutta kummitädillä n.40v alkoivat hiukset muuttua vaaleista ennemminkin vaaleanruskeiksi... ehkä sama edessä?

Tyttärelläni muuttui silmien väri n.1v harmaansinertäväksi, n.2v olikin sitten harmaanvihreät silmät ja sinisyys tiessään. Saa nähdä, onko nyt pysyvä "väri" vai vieläkö sävy muuttuu. Itselläni on silmissä vihreää ja ruskeaa, ja aivan kuin tytön silmien keskiössäkin ois hiven rusertavaa nyt? Että kai sekaväriset ruskeat silmät voi tulla, vaikka 1v olisikin sinertävät vielä?

Alkuperäinen kirjoittaja eli ei vaihdu:
Pöh, ihan tunnettu nykyfakta on, että silmien väri iän myötä usein vaalenee. Ja hiukset. Eikä se passikuva kasvoistakaan pysy samanlaisena, vaikka virallinen dokumentti onkin ;)

Itsekin tajuat ettei se VAIHDU! Se että haalenee ja vaalenee on titenkin normaalia, mutta ei se väri mihinkään vaihdu.

Sie sanoit että "eihän muutu" , siinä edellisessä viestissäsi tai nimimerkissäsi.

Vaihtuminenhan riippuu siitä, mikä oli lähtöväri. Usein vaalenee, joskus tummuu. Minulla oli pienenä "hazel eyes" eli ruskeanvihreät, joita aina ruskeiksi sanottiin. Nyt kolmen vuosikymmenen jälkeen väri on reunoilta eli entisiltä punaruskeilta alueilta tumma siniharmaa. Ei vaaleampi, eikä tummempi. Vain eri sävyä kokonaan. Hiukset olivat lapsena kullanvaaleat, myöhemmin keskiruskeat. Nyt alkaa pukata harmaita.

Alkuperäinen kirjoittaja ei muutu aikuisena:
Alkuperäinen kirjoittaja 4:n äiti:
Ymmärtääkseni vielä aikuisenakin saattaa silmien väri muuttua vielä, yleensä harmaantuu.

No ei todellakaan vaihdu enää aikuisena! Mieti nyt, passissakin lukee silmien väri jakaikissa virallisissa tietokannoissa.

Millä sitten selität sen, että minulta silmien virheä väri on muuttunut ruskeaksi AIKUISENA? Ei silmät tiedä, mitä passissa lukee.

Samoin koko meidän suvussa kaikkien vaaleahiuksisten lapsien hiusten väri on muuttunut teini-iässä ruskeaksi. Syntyessäni minulla oli lähes musta hiuspehko, lapsena olin blondi ja nyt aikuisena luonnollinen hiusvärini on keskiruskea.

Lukeeko taas nykyään passissa silmien väri? Mun passissa ei lue. On kymmenen vuoden passi ja taitaa mennä vanhaks parin vuoden päästä. Mulla oli lapsena harmaan vihreen ruskeet silmät. Nykyään on vaaleanruskeata pupillin ympärillä ja muuten vaalean vihreät. Harmaata ei enää näy.

Alkuperäinen kirjoittaja ninde:
meillä on 5 kk tyttö vauveli..ja siniset silmät...itse vihreät simmut ja miehellä ruskeat...onkohan mahdollista vielä että muuttuu tytön simmut ruskeiksi..sama se silti minkä väriset ovat kun niillä vaan näkee=)..mutta nappisilmät on niin kauniit..tosin..meidän pikkusella on todella kauniin siniset silmät nyt,tosi tummat..mistä tuo värin muutos muuten alkaa..ulko vai sisä reunoilta?

samaa miettinyt minulla myös 5 kk ikäinen poika..ja tumman siniset simmut..valokuvissa näyttää ruskeilta ja hämärässä myös..mutta ovat vielä siniset..koska lapsienne silmien väri on muuttunut ja alkaako se sisä vai ulkoreunoilta?itsellä vihreät ja miehellä ruskeat..sinisistä ruskeisiin silmiin..kertokaa meille koska vaihtuneet

no mulla ainakin on iän myötä hiukset ja muukin pigmentti tummunut. samoin esim. äidilläni ja isoäidilläni. että mitään yhtäainoaa totuutta tai "nykyfaktaa" ei taida tässä asiassa olla.

Yhteistyössä