silmien värin muutos

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meidän tyttö oli n. 4kk kun silmät alkoi muuttua ruskeiksi. Nyt on isot tummat nappisilmät. Siniharmaa väri alkoi muuttumaan ulkoreunoista lähtien. Kuulemma voi muuttua yli vuodenkin iässä.

Meidän ruskea silmäisillä ei missään vaiheessa ollut "oikean" siniset silmät. Ne oli tumman harmaat. N.2kk olivat jo ihan tumman ruskeat. Sini-silmäisenä syntyneen silmät olikin vähän reilu vuoden vanhana jo aivan vihreät.

Tuttavamme lapsen silmät muuttuivat ruskeiksi vasta viisivuotiaana, mikä ei taida olla kovin yleistä. Oman lapsen, samoin kuin naapurin lapsen, silmät alkoivat vaihtaa väriä noin kahden vuoden iässä, mikä sekin on aika myöhään, vai onko??!

Meijän tytöllä (1vee) on tällä hetkellä vähän vihertävän siniset. Nyt parin viime kuukauden aikana on vähitellen muuttuneet. Mulla on ruskeat, isällä siniset. Saa nähdä tuleeko typylle ruskeat, kun mä en oo samanperintäinen ruskeasilmäinen...

Meidän kaikilla kolmella lapsella on ollut "tyypilliset" tummansiniset silmät syntyessään ja siniseksi jäivätkin, joskin vaalentuivat parin kuukauden ikäsenä. Keskimmäiseltä löytyy hiukan isänsä vihertävääkin joukosta.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.06.2005 klo 06:01 kati kirjoitti:
Tuttavamme lapsen silmät muuttuivat ruskeiksi vasta viisivuotiaana, mikä ei taida olla kovin yleistä. Oman lapsen, samoin kuin naapurin lapsen, silmät alkoivat vaihtaa väriä noin kahden vuoden iässä, mikä sekin on aika myöhään, vai onko??!

minun pojalla alkoi vaihtumaan silmät vihreiksi n. 1 vuotiaana. Ei vieläkään kokonaan vihreät, laidoilta vielä siniset. Ikää nyt 2v3kk.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.06.2005 klo 22:24 Nekku kirjoitti:
Meidän ruskea silmäisillä ei missään vaiheessa ollut "oikean" siniset silmät. Ne oli tumman harmaat. N.2kk olivat jo ihan tumman ruskeat.

Meillä myös näin. Nopeasti vaihtui täysin ruskeiksi. Nyt onkin ihana nappisilmä meillä. :)

Mun isä on ollut lapsuudessaan ja nuoruudessaan ruskeasilmäinen, mutta viisikymppisestä lähtien (josta minä hänet muistan) silmät ovat olleet siniharmaat.

Ja sinisilmäisen esikoistyttöni silmät ovat viimeisen vuoden aikana muuttuneet enemmän vihertäviksi (nyt 13 v).

Yleensä silmien väri vakiintuu kai alle vuoden ikäisenä, mutta joillaikin väri voi muuttua hyvin myöhään.

Yhteistyössä