Silmien meikkaamisen vaikeus! Vinkkejä kaivataan.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "a.p"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"a.p"

Vieras
Eli minulla on ruskeanvihreät silmät. En ole vielä onnistunut tekemään hyvää silmämeikkiä.. Tuntuu että luomiväri on aina jotenkin väärän värinen tai muuten huonosti.. Tai sitten en vaan osaa.
Entäs rajaukset? Haluaisin saada silmät näyttämään suuremmilta koska minulla on aika pienet silmät..

Tikkurila_Tuote-esittelyt_Pensselipesu_Pensseli_maalissa.jpg

[QUOTE="minä";24636677]Kertokaa mullekin. Eli mulla on sinivihreät silmät. Mikä olisi hyvä luomiväri. Ripsivärinä en osaa kyllä käyttää kuin mustaa.[/QUOTE]

Ripsiväri saakin olla musta, sitä jopa suositellaan oli minkä väriset silmät tahansa.

Esimerkiksi violetti korostaa silmien vihreyttä upeasti, sitten tosiaan vastavärit toimivat hienosti. :)

[QUOTE="meiks";24636716]Ripsiväri saakin olla musta, sitä jopa suositellaan oli minkä väriset silmät tahansa.

Esimerkiksi violetti korostaa silmien vihreyttä upeasti, sitten tosiaan vastavärit toimivat hienosti. :)[/QUOTE]

Kiitos. Violettia löytyy ainakin tyttären meikeistä :) Mutta sano nyt tyhmälle, mikä se vastaväri mun tapauksessa olisi.

[QUOTE="a.p";24636571]Eli minulla on ruskeanvihreät silmät. En ole vielä onnistunut tekemään hyvää silmämeikkiä.. Tuntuu että luomiväri on aina jotenkin väärän värinen tai muuten huonosti.. Tai sitten en vaan osaa.
Entäs rajaukset? Haluaisin saada silmät näyttämään suuremmilta koska minulla on aika pienet silmät..[/QUOTE]

Selkeitä rajauksia ei pienissä silmissä tulisi käyttää ainakaan silmien alapuolella.
Yläpuolelle voit vetää eyelinerillä ohuen selkeän viirun ripsien juureen.

I LOVE makeup: Silmiä suurentava meikki
hyvä ohje suurentamiseen.

Itse ensin harjoittelisin vähän iisimmillä väreillä ja kun olisin oppinut häivytyksen salat siirtyisin huomiota herättävämpiin väreihin esim.violettiin.
Osta vaikka luomiväripaletti jossa vaalea, vaaleampi ruskea ja tummempi ruskea.
Siitä hyvä aloittaa harjoittelu.

Käyppä sutaisemassa joku silmämeikki, ota kuva ja laita tänne niin annetaan vinkkiä. :)

[QUOTE="minä";24636726]Kiitos. Violettia löytyy ainakin tyttären meikeistä :) Mutta sano nyt tyhmälle, mikä se vastaväri mun tapauksessa olisi.[/QUOTE]

Karkeasti:
Sinisen vastavärit: Keltaisesta oranssiin.
Vihreän vastavärit: Punaiset, vaaleasta tummaan.

Murtaisin itse värejä mm. lämpimään ruskeaan, oranssihtaviin väreihin. Kuitenkin suhteellisen lämpimiin. En usko että kukaan käyttäisikään räikeän oranssia sellaisenaan :)

päivä- vai iltameikki?
neutraalit lämpimät sävyt sopii melkein kaikille päivämeikkiin. vähän ehkä helmiäistä hohdetta
nuo vastavärit sopii hyvin sitten iltameikkiin yms.

Mutta opetteluun:
hyvä sivellin, luomivärejä, rajauskynä tms, paljon puhdistuspyyhkeitä, youtube hakusanaksi makeup tutorial ja SOTKEMAAN!!

Iltameikki. Luomivärejä löytyy aika rajallinen määrä kun ei ole ollut uskallusta ostaa muuta kuin harmaan, ruskean ja tumman lilan sävyjä, ja muita neutraaleja..
Mutta ei auta kuin opetella.. :D

[QUOTE="a.p";24637213]Nyt tulee kuva.. Kesti jonkin aikaa saada hyvä..
Aijaa.com - 8696782.jpg[/QUOTE]

1. osta ripsiharja erottelemaan ripsarin paakkuunnuttamat ripset
2. tuo alaluomen valkoinen näyttää aika tökeröltä ja on muutenkin teinimeininkiä
3. kokeile ripsiväriä alaripsiinkin. juu, se voi sotkea ihon siitä alta, mutta pumpulipuikot on sitä varten. kaikkien ohjeiden vastaisesti laitan ekana riparin just tuon takia ja meikkivoiteet yms sen jälkeen.

Lisäsin jälkeenpäin alaripsiin ripsaria ja hyvin onnistui.. Vissiin riippuu ripsiväristä. Ja itsekin laitan aina ensin silmät ja sen jälkeen meikkivoiteet yms. luomiväriä kuitenkin jonkin verran varisee ja ripsari kun on vedenkestävää niin joutuu aineen kanssa pyyhkimään..

Yhteistyössä