silmien laserleikkaus?! Kokemuksia!!!

  • Viestiketjun aloittaja hipsu
  • Ensimmäinen viesti
hipsu
Moikka!

Olen kovasti pähkinyt silmien laserleikkausta. Nyt vain mietinnän alla lasik-toimenpide vai uudempi ja kalliimpi femtolasik...

Kokemuksia kaipailen. Ja mitä paikkaa suosittelette.
 
uuniomena
Kävin tre:ella Medilaserissa keväällä 2006 laseroinnissa. Kaikki meni hyvin ja edelleen näen loistavasti. Toimenpide itsessään oli mielestäni epämukava, johtuen ahtaista silmäluomistani, mutta ei mitenkään kestämätön.
Olen äärettömän iloinen edelleen, että uskaltauduin leikaukseen. Elämä on aivan erilaista lasittomana!!
 
vieras
JOS mulla olis rahaa tuohon voisin harkita. Mutta... ajatuksena pelottava, että iskee paniikki siinä, tai sattuu, tai epäonnistuu tai... En ehkä uskaltaisi vaikka rahaa oliskin :|
 
uuniomena
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
JOS mulla olis rahaa tuohon voisin harkita. Mutta... ajatuksena pelottava, että iskee paniikki siinä, tai sattuu, tai epäonnistuu tai... En ehkä uskaltaisi vaikka rahaa oliskin :|
Ei se satu ja diapamin saa etukäteen halutessaan :) ei siinä pöydällä ole enää aikaa panikoida vaan tekee juur niinkuin lääkäri sanoo.

 
jonna
mulla oli jo "työn alla" laaserleikkaus, mutta tulin raskaaksi ja nyt imetän niin en voi vielä käydä. 2 tuttuani on käyny silmäleikkauksessa ja eivät voi ku suositella. kertoivat että se toiminpide oli inhottava mutta nykyään näkevät paremmin kuin koskaan aikaisemmin.
 
lasiton minäkin
Mulle on tehty lasik ja näen kyllä todella tarkasti ja olen suht tyytyväinen, ainoa miinus minun kohdalla on että, että ilmeisesti erityisen suurien pupillieni takia minulle tuli pimeässä sellainen "halo"-ilmiö (valot hajoavat) ja se vähän haittaa pimeällä autoa ajaessa (ja se tuskin koskaan häviää). Mutta siltikin olen tyytyväinen ja pidän leikkaukseen menoa onnistuneena päätöksenä.
 
uuniomena
Alkuperäinen kirjoittaja haluan:
Minua haluttaisi myös, mutta eipä taideta pystyä hajataittoa korjaamaan millään leikkauksella. :kieh:

Ja hajataittoa oli mullakin toisessa silmässä. Eli ei ole ongelma sekään. Kantsii kysellä noista leikkavista firmoista etukäteen. Niin mäkin tein ja sain kattavan selonteon.
 
haluan
Alkuperäinen kirjoittaja lasiton minäkin:
Mulle on tehty lasik ja näen kyllä todella tarkasti ja olen suht tyytyväinen, ainoa miinus minun kohdalla on että, että ilmeisesti erityisen suurien pupillieni takia minulle tuli pimeässä sellainen "halo"-ilmiö (valot hajoavat) ja se vähän haittaa pimeällä autoa ajaessa (ja se tuskin koskaan häviää). Mutta siltikin olen tyytyväinen ja pidän leikkaukseen menoa onnistuneena päätöksenä.
No huh, minä en kyllä haluaisi mitään tuollaista sivuoiretta. :(
 
leikattu mies
Minulta leikattiin Lasikilla molemmat silmät vuonna 2002. Toimenpide on hieman epämiellyttävä, mutta ei varsinaisesti satu. Jomottaa hiemen, mutta leikkaus on nopeasti ohi. Pikkuisen hankalaa on nukkua silmäsuojan kanssa. Seuraavassa jonkun kokemuksia:
http://aeintola.sigmatic.fi/lasikleikkaus.html
 
Kokenut
Kävin silmäleikkauksessa 2006 kesällä. Hyvin onnistui ja olen todella tyytyväinen! Tais olla lasik-leikkaus. Netistä kahtelin eri paikkoja ja päädyin Tampereen mehiläiseen, koska siellä osaava ja ammattitaitoinen lääkäri. Ei sattunut yhtään ja oli ohi nopeasti. Elämänlaatu parantunut huomattavasti, kun lasit eivät ole enää riesana ja ajattelenkin monesti, että onneksi menin. Suosittelen ehdottomasti sekä leikkausta että sitä Tampereen mehiläistä!!!!
 
s
Alkuperäinen kirjoittaja leikattu mies:
Minulta leikattiin Lasikilla molemmat silmät vuonna 2002. Toimenpide on hieman epämiellyttävä, mutta ei varsinaisesti satu. Jomottaa hiemen, mutta leikkaus on nopeasti ohi. Pikkuisen hankalaa on nukkua silmäsuojan kanssa. Seuraavassa jonkun kokemuksia:
http://aeintola.sigmatic.fi/lasikleikkaus.html
itse olen leikkauksesta haaveillu. piilareita käytän. mutta en kyllä tuon jutun jälkeen ole varma tahdonko koko leikkaukseen. hirveästi sivuvaikutuksia leikkauksella
 
lasiton minäkin
Alkuperäinen kirjoittaja haluan:
Alkuperäinen kirjoittaja lasiton minäkin:
Mulle on tehty lasik ja näen kyllä todella tarkasti ja olen suht tyytyväinen, ainoa miinus minun kohdalla on että, että ilmeisesti erityisen suurien pupillieni takia minulle tuli pimeässä sellainen "halo"-ilmiö (valot hajoavat) ja se vähän haittaa pimeällä autoa ajaessa (ja se tuskin koskaan häviää). Mutta siltikin olen tyytyväinen ja pidän leikkaukseen menoa onnistuneena päätöksenä.
No huh, minä en kyllä haluaisi mitään tuollaista sivuoiretta. :(
No en halunnut minäkään ja itse asiassa niin ei pitäisi käydä (leikannut lääkärikin totesi, että kaiken jären mukaan sulla ei pitäisi olla ko.ongelmaa, koska siinä esitutkimuksessa pupillit mitataan ja sen mukaan tehdään se läppä oikean kokoiseksi), mutta niin vaan kävi ja kyllähän se riesa on pimeän aikaan.
 
Tyytyväinen
Moi. Eilen kävin Medilaserissa ja kaikki meni todella hyvin, turhaan jännitin! Ei sattunut yhtään ja katse on kirkas. Jos näin jatkuu HUIPPU JUTTU! ei ole ollut kuivat eikä kipeät silmät eli voin lämmöllä suositella femtolasik-leikkausta vaikka maksaa enemmän kuin muut.
 
sais omat silmät takaisin
En suosittele menemään, huono kokemus. Kauheat halo ilmiöt, näkö huonompi kuin lasien kanssa ja jatkossakin suuret riskit saada muita ongelmia. Vähintäänkin lukekaa myös englanninkielisiä sivuja ennen päätöstä.
 
Huom
Tietääkö kukaan, mitä käy sitten kun tarvitsee lukulaseja? Eli jos likinäköisyys korjataan, niin pärjääkö jatkossa sitten pelkillä lukulaseilla, kun sitä ikänäköä tulee? Kun niiden kaksiteholasien hankkiminen tuntuu olevan kallista (tuttu osti juuri ja hintaa 900 euroa) ja sopivien löytäminen vaikeaa niin jo melkein tosta syystä kannattaisi harkita...Olen kyllä muutenkin miettinyt tätä jo vuosia.
 
mie
oon unelmoinut tosta leikkauksesta, mutta toistaiseksi näön heikkeneminen ei ole pysähtynyt joten ei ole ajankohtainen juttu. Tuttu oli töissä potilasvakuutuskeskuksessa ja se sanoi että noista leikkauksista tulee tosi paljon valituksia sinne.
 
sais omat silmät takaisin
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
oon unelmoinut tosta leikkauksesta, mutta toistaiseksi näön heikkeneminen ei ole pysähtynyt joten ei ole ajankohtainen juttu. Tuttu oli töissä potilasvakuutuskeskuksessa ja se sanoi että noista leikkauksista tulee tosi paljon valituksia sinne.
Tuntemani leikkauksessa käyneet (nuoremmat) ovat pääsääntöisesti olleet tyytyväisiä, mutta minä en. Jos olisin lukenut enemmän myös ulkomaisia kirjoituksia, en ehkä olisi sitä virhettä tehnyt.

 
Huom
Alkuperäinen kirjoittaja sais omat silmät takaisin :
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
oon unelmoinut tosta leikkauksesta, mutta toistaiseksi näön heikkeneminen ei ole pysähtynyt joten ei ole ajankohtainen juttu. Tuttu oli töissä potilasvakuutuskeskuksessa ja se sanoi että noista leikkauksista tulee tosi paljon valituksia sinne.
Tuntemani leikkauksessa käyneet (nuoremmat) ovat pääsääntöisesti olleet tyytyväisiä, mutta minä en. Jos olisin lukenut enemmän myös ulkomaisia kirjoituksia, en ehkä olisi sitä virhettä tehnyt.

Mikä sinulla sitten meni pieleen ja minkä ikäinen olet (jos ikä siis vaikutti)?
Kaveri kävi 39-vuotiaana ja on hyvin tyytyväinen.
 
sais omat silmät takaisin
Mikä sinulla sitten meni pieleen ja minkä ikäinen olet (jos ikä siis vaikutti)?
Kaveri kävi 39-vuotiaana ja on hyvin tyytyväinen.
[/quote]


Lisäksi halo-ilmiöt jopa päivällä, ilmeisesti leikkausalue liian pieni. Tulee ns. tuplainssi-ilmiö. Ikähän tässä on ilmeisesti ongelma. Mutta jos tällä tiedolla saisin valita, en menisi minkään ikäisenä.
 

Yhteistyössä