silmätipoista! ihmettelin kun selosteessa lukee että

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tolloko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tolloko

Vieras
"ei saa niellä", ja minulla ne valuu kyllä silmistä nieluun??!! Se maku nimittäin tulee suuhun, siitä tiedän. Onko se sitten normaalia? Ja juu, ihan tosissani kysyn vaikka on varmaan tyhmä kysymys..

Suuhun ei saa laittaa, sille ei voi mitään jos valuu nenästä nieluun. Silmätippojahan käytetään tyrmäystippoinakin, joten joku syy sille on ettei niitä saa laittaa suuhun.

[QUOTE="vieras";23808033]Suuhun ei saa laittaa, sille ei voi mitään jos valuu nenästä nieluun. Silmätippojahan käytetään tyrmäystippoinakin, joten joku syy sille on ettei niitä saa laittaa suuhun.[/QUOTE]

Joo se tuntuu vaan vähän oudolta et on tollanen teksti jos niitä väkisinkin joutuu silti nielemään, ehkä niitten koostumus muuttuu tai jotain kun ne menee silmästä nieluun..

Joo se tuntuu vaan vähän oudolta et on tollanen teksti jos niitä väkisinkin joutuu silti nielemään, ehkä niitten koostumus muuttuu tai jotain kun ne menee silmästä nieluun..

Tuskin.. Luulen, että kielto on siinä siksi, kun silmään laitetaan tyyliin 2 tippaa, mutta suuhun vois laittaa vaikka koko pullon. Siis varmaan kielto on ihan vaan, ettei sitten voi sanoa, ettei ole kielletty.

Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;23808065:
Tuskin.. Luulen, että kielto on siinä siksi, kun silmään laitetaan tyyliin 2 tippaa, mutta suuhun vois laittaa vaikka koko pullon. Siis varmaan kielto on ihan vaan, ettei sitten voi sanoa, ettei ole kielletty.

Niin kai.. mä nyt vaan oon "vähän" hysteerinen kaikkien lääkkeitten kanssa, vaikka ei tässä oo kyseessä ku tosiaan ihan silmää kosteuttava tippa.. huoh mun kanssa :D

"ei saa niellä", ja minulla ne valuu kyllä silmistä nieluun??!! Se maku nimittäin tulee suuhun, siitä tiedän. Onko se sitten normaalia? Ja juu, ihan tosissani kysyn vaikka on varmaan tyhmä kysymys..

Sun täytyy painaa hetken silmän sisänurkista silmätippojen laiton jälkeen niin ne ei pääse nieluun ne tipat. Ihan pitäis siinä pakkausohjeessa sekin kyllä lukea. Ja ne tipat ei kyllä saisi nieluun valua ja siksi juuri ohjeistetaan hetken painamaan niitä sisänurkkia.

Riippuu ihan siitä vaikuttavasta lääkeaineesta, kuinka haitallista on niellä.
Esim. silmänpainetaudin hoitoon käytetään tippoja, jotka suun kautta nautittuina ovat niitä kuuluisia "tyrmäystippoja". Ne ovat siis reseptilääkkeitä ja lääkärin pitäisi ohjeistaa, että kyynelkanavaa pitää painaa tippoja laitettaessa, ettei mene sinne nieluun...

[QUOTE="vierailee";23808088]Sun täytyy painaa hetken silmän sisänurkista silmätippojen laiton jälkeen niin ne ei pääse nieluun ne tipat. Ihan pitäis siinä pakkausohjeessa sekin kyllä lukea. Ja ne tipat ei kyllä saisi nieluun valua ja siksi juuri ohjeistetaan hetken painamaan niitä sisänurkkia.[/QUOTE]

Tarkistin vielä niin ohjeessa ei lue mitään painamisesta, mut täytyypä tehdä niin silti.

Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;23808096:
Mitä se tippa sisältää? Aika usein perussilmätipat sisältää vaan vettä ja suolaa.

No nää ei oo ihan "perus"tippoja ku nää on piilarinkäyttäjille sopivat, en tosta ymmärrä mitä ne sisältää.

Samaa ihmettelen nenäsuihkeen kanssa. Molempiin sieraimiin pitäisi suhauttaa, vaikka toinen vain olisi tukossa. Kuitenkin se tulee siitä toisesta sieraimesta suoraan nieluun ja maistuu kamalalle.

[QUOTE="vieras";23808180]Mulla menee nenäsuihke nieluun vaan jos laitan makuuasennossa. Pystyasennossa laittaessa ei mene mulla.[/QUOTE]

No nenästä ja silmistä menee yhteydet nieluun, joten kyllä aina jonkun verran voi aineita mennä nieluunkin, vaikka olis pystyasennossa ja painaisi silmää yms. Ilmeisesti niissä on ne ohjeet ihan vaan siksi, ettei niitä varsinaisesti laitettas suuhun, vaikka niitä voi jonkun verran kulkeutua nieluunkin.

Kostuttavia silmätippoja voi laittaa vaikka peräaukkoon, ei oo mitään väliä. Enemmän merkitystä lääkeainetipoilla, ja siihenkään ei kuole jos niitä joutuu pieni määrä nieluun. Kunhan ei ota tavaksi nautiskella iltateen seassa.

Yhteistyössä