Silmälasit Specsaversista?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja papan mamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kierreltiin viikko sitten katsomassa tyttärelle uusia silmälaseja, hänellä näkö n. -3,5 luokkaa. Vaikka lehdet on pullollaan mahtavia tarjouksia Specsaversilta, Eyenilta ja kaikilta muilta mahdollisilta, niin lopullinen hinta on aina suurinpiirtein sama n.250-300 euroa, kumma juttu. Nyt sitten mietitään, että mistä liikkeestä ostetaan, kun hintaerot on kumminkin niin pienet. Ainakin tönkön asiakaspalvelun takia muutaman liikkeen saa suosiolla unohtaa...
 
279eur kahdet lasit ko liikkestä. Palvelu erittäin hyvää ja mallistosta löytyi paljon eri vaihtoehtoja. Itse en halua mitään Gucci-laseja ja isoja merkkejä kehyksiin (yök) joten hyvä vaihtoehto mulle.
 
Ostin hölmöyttäni Vantaan Silmäasemalta viime syksynä kaksteholinssit ja muka hyvät kehykset.
Tuli kaikilla herkuilla: Heijastamatonta pintaa, fotostrooppisuus, ohueksi hiotut reunat, rajattomat ym.
Kaiken piti alunperin maksaa heidän tarjouksessaan alle 400, jolloin Intsrun hinta 520? , tuntui ryöstöltä. Kun olin lasit tilannut, soitetiin ja selitettiin hdeidän muka tehneen tarjouksen vain yhdestä linssistä ja hinta nousikin kaikkiaan 740?:n. Joten kyllä rillit maksaa merkkioptikolla.
Makke

Ei ehdottomasti saa merkkikehyksillä laseja tuohon hintaan! Etenkin, jos tulee ohennusta, heijastamatonta pintaa jne.

[/quote]

 
Erehdyin tilaamaan moniteholasit specsaversilta.Kaupan päälle sain lukulasit,jotka tulivat 3 viikon päästä tilauksesta. Monitehot eivät ole vieläkään tulleet, aikaa tilauksesta on 7 viikkoa! Lisäksi lasit piti maksaa etukäteen! Jos en olisi niitä jo tyhmyyttäni maksanut, peruisin koko kaupan. Selityksiä on kyllä tullut, mutta vähän kärttyisiä. Ei voi suositella kyseistä liikettä, itse en enää sieltä osta ikinä. Lukulaseilla näkee kyllä hyvin, mutta toimitusaika on liian pitkä. Monitehot maksoivat 498? ja näön tarkastus 20?.
 
No hintahan riippuu jo niistä linsseistä. MInä olen monesti tarjousten perässä menny ostamaan laseja, mut aina se hinta vaan pompsahtaa hurjasti. Toinen linssi maksaa noin 20 euroa ja toinen noin 400. Nyt innolla odotankin et paljonko tulis tuolla specsaversilla maksamaan. Muutaman kuukauden päästä menen tilaamaan laseja.
 
Sinun ei tarvitse oppia kantapään kautta, tein se jo puolestasi:
Menin uusia kehyksiä ottamaan Specsaversilta pari viikkoa sitten vuoden vanhalla silmälääkärin reseptillä. Löysin ihanat kehykset jotain 55 euroa linsseineen, tai niin luulin:

Optikon mukaan reseptit vanhenee puolessa vuodessa, jaahas. Tarkistettiin sitten näkö, ettei väärillä voimakkuuksilla vaan tule laseja, mistä toimenpiteestä sain maksaa 20 euroa. Todettiin, että on liian voimakkaat lasit olleet ja näköni menee pilalle, jos jatkan vanhojen lasien pitämistä...

Ajattelin, että voi hitsi, kun nämä vanhat kehykset on niin hyvät, eikä varalaseja löydy. Otan siis samalla uudet linssit vanhoihin kehyksiin, pienellä pakettitarjouksella 40 e. Tarjous kumosikin kehysten 50% tarjouksen (mitä ihmettä?!), joten maksan nyt uusista kehyksistä 109 euroa (no ei silti paha, mietin)...

Seuraavassa vaiheessa olisi pitänyt häipyä, mutta olin kai liian väsynyt pitkän työpäivän jälkeen, jotta olisin tajunnut pelastautua. Siispä: Hintaa poksahti niin uusille kuin vanhoillekin laseille 100 euroa lisää, koska 100 euron ohennukset ovat pakolliset. Specsavers ei muka suostu jättämään ohentamatta, koska ohentamattomat linssit kuluu liian helposti (siis HÄH?). Ota tai jätä.

No OK sitten, kestävätpähän pidempään, ajattelin...

Nyt minulla on uusissa kehyksissä kehnosti hiotut ja kiinnitetyt linssit, joilla ei näe yhtään mitään. Maksoin paketin noutaessani uudet lasit. Vanhoja en ole antanut vielä Specsaversille pilattaviksi (totuttelen ensin uusiin), joten pystyin vertailemaan laatua ja kas kummaa: Vanhat ohentamattomat, suuremmilla vahvuuksilla varustetut linssit ovat tismalleen yhtä paksut kuin nämä uudet kalliisti ohennetut, joissa on vähemmän voimakkuutta. Eikä! Apua! Tämäkin vielä...

Saankohan rahojani takaisin edes niistä kiinnittämättömistä linsseistä, joita en suostu vanhoihin kehyksiini ottamaan? Kerron tännekin sitten, kun olen käynyt asiaa tiedustelemassa.

Haluatko varmasti mennä Specsaversille?
 
Ostin lasit ehkä noin vuosi sitten, kokonaishinta laseille ja aurinkolaseille tuli lähemmäs 400e, mutta en minä nyt kyllä odottanutkaan että ne halvimmat hinnat on millekään hyville laseille. On kyllä jo vähän omaa typeryyttä, jos kuvittelee saavansa ohennetut ja pinnoitetut lasit kehyksineen jollain viidelläkympillä.

Tuohon minun hintaani kuului laseille (vahvuuteni on siinä -4 paikkeilla) tuplaohennus, kova pinta, heijastuksen esto sekä aurinkolaseille yksi ohennus ja kova pinta. Olen aika huolimaton ihminen, jolla on pieni lapsi, niin en edes kuvittele ottavani laseja ilman kovennettuja linssejä.

Näin muuten en huomannut missään palvelussa, toimituksessa tai laadussa eroa aiemmin käyttämiini Silmäasemaan tai Instruun.
 
Millenia olet ihan oikeassa: oli tyhmää kuvitella, että saisin lasit kehyksineen alle 60 eurolla, mutta kun olin saanut edelliset lasini 95 eurolla ja ne olivat parempilaatuiset kuin nämä Specsaversin "laatulasit". Siksi kuvittelin, että tälläkin kertaa lykästää ja että pahat puheet tästä liikkeestä eivät pidä paikkaansa, koska ne eivät pitäneet paikkaansa myöskään edesmenneen Eyenin kohdalla, josta aiemmat lasini hankin. Mikään halpa ostospaikka Specsavers ei joka tapauksessa ole ja linssien huono laatukin häkellyttää.

Ai niin, rahoja ei tule takaisin. Enpähän osannut varautua siihen, että työn jälki olisi heillä niin huonoa, etten haluaisi heidän koskevan vanhoihin kehyksiini.
 
Mä ostin silmälasit merkkikehyksillä instrusta, siihen kaikki ne ohennukset ja muut jutut. Maksoi alle 300 euroa. Hitsi kun en muista tarkkaa hintaa, alle 300 kuitenkin. Ostin syksyllä. Oli kyllä edullista. Edelliset lasit maksoi 500 euroa ja ne kesti jopa vähän yli vuoden.
 
Mies tilasi lasit itelleen sieltä ja samoten minä meinaan tilata. Palvelu pelaa ja miun hankalat linssit maksaa paljonkin vähemmän kun esim silmäasemalla. Mieluset kehyksetkin löyty heti. Tuolta spacsaversista.
 

Yhteistyössä