silmä vuotaa ihan hirveesti, mikä avuks

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "harmaana"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"harmaana"

Vieras
Siis mistä ihmeestä tämä silmän kirvely ja vuotaminen johtuu. aamulla ei mitään, mutta sitten puhdistin kasvot ja laitoin kasvovoidetta (Vichy Aqualia Thermal). silmää kutitti joten sormella hieraisin silmää.
Sitten aloin meikata ja silmä alkoi vuotaa ihan hirveesti. nyyt enää kirveltää ja vähän vuotaa. näin käynyt monesti, että kun olen silmää sormella kaivanut kulmasta niin silmä alkaa vuotaa ihan hillittömästi. vaikka olen kädetkin pessyt ennen sitä. aikaisemmin tällaista ei ole ollut, vain tänä keväänä. ei kai syy ole tuossa kosteusvoiteessa? herkälle iholle se on kyllä olevinaan tarkoitettu.

Mä en pelkällä sormela kaivele silmiäni vaan aina puhdasta /pehmeää lappua käytän. Ostan apteekista aina niitä pieniä kuitukangastaitoksia jotka ei ärsytä silmiä..siis just noita silmäkulmia. Mulla toinen silmä paljon herkempi vuotaa ja vuotaa välillä kuin rankkitynnyri. Käytän silmägeeliä joka auttaa jonbkii verran. Mulla on siis kuivat silmät ja nuo kulmat sillee "pikku haavoilla" eli takuula kirvelee jos menee vähäki jotaa extraa sinne....Jos vetäsen kulmia jolla tal.paperillakin niin tekee häijyä.

Oletko pessyt kädet ihan saippualla?

Itse kun olen vahingossa tuikannut aurinkorasvaa silmään niin ei jumaliste että poltteli! Nuo kasvovoiteet ja muut kemikaalit ovat usein hyvinkin arvaamattomia. Niitä ei kyllä kannata silmään tunkea.

Jos välttämättä sormin haluat silmiäsi kaivella niin pese ensin aamulla kasvot vedellä ja kaivele siinä samalla. Ei kai niitä enää kasvoveden ja -voiteen jälkeen tarvitse kaivella?

Jotkut vain ovat normaalia herkempiä noille rasvoille ja muille tököteille. Ei kannata laittaa rasvaakaan liian lähelle silmää, jos olet huomannut, että ongelmat tulevat siitä.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä