Sillä ja hemmetin siisti

Alkuperäinen kirjoittaja hyi:
Alkuperäinen kirjoittaja mä vaan:
Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:
En jaksa käsittää, miksei sitä kuivausrumpua käyttänyt? :eek: Kutistaa vaatteet... joopa joo.
Täytyy sanoo et vaatetta siinä perheessä ainakin oli jos oli kaksi vuotta oltu pesemättä + viikkaamatta pyykkiä kaappeihin ja silti kaikilla oli vaatteet päällä
Huutiksen trokareita. varma tieto
Ihan tosi??? Mulle meinaan tuli heti mieleen, että se on SALETISTI huutiksen suurkuluttaja. Jotenkin sen näki kaikesta. En mä tiedä. Se oli sellanen... huutismamman ruumiillistuma.
 
niin niin
Suurin ongelmahan noilla oli puhdas pyykki, se ei itsestään kävele kaappeihin. Tuppaa helposti kertymään pienemmissäkin perheissä.

Ja haluaisinpa nähdä vastasyntyneen viemässä roskia... :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja niin niin:
Suurin ongelmahan noilla oli puhdas pyykki, se ei itsestään kävele kaappeihin. Tuppaa helposti kertymään pienemmissäkin perheissä.

Ja haluaisinpa nähdä vastasyntyneen viemässä roskia... :)
Hommien jakamisella kaikki varmaan tarkotti just sitä vastasyntynyttä, että sen tarttis imuroida ja luututa jne. :saint:
 
Seija
Alkuperäinen kirjoittaja niin niin:
Suurin ongelmahan noilla oli puhdas pyykki, se ei itsestään kävele kaappeihin. Tuppaa helposti kertymään pienemmissäkin perheissä.

Ja haluaisinpa nähdä vastasyntyneen viemässä roskia... :)
No tuskin nyt yhteen koneeseen mahtuu niin kauheesti pyykkiä ettei sitä jaksais yksin äiti vaikka pyykkitelineestä viikata ja samantien viedä oikeisiin paikkoihin.. siihenkään ei mee ku korkeintaan 10min.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kipinäinensääri:
Ai se oli siinä kuvassa Jeesus, mä luulin et sen mies :ashamed:
:ashamed: :ashamed: :ashamed: :ashamed: :ashamed: :ashamed: :ashamed: :ashamed: ai apua, oliko? :eek:

mä katoin et Jeesus, sanoin miehellekin et Jeesuksen kuva hyllyssä et onkohan uskonnollinen vakaumus ja vielä jatkoin et sääli jos siksi noin paljon lapsia eikä osaa/jaksa/pysty pitään huolta asuinoloista ja miksi mies ei osallistu siivoukseen.
(vähänkö nolottaa)

Vaan jos ei kerta uskonnollinen vakaumus vaan omasta halusta/tahdosta suurperhe niin....

Vaikkakin katsoin et aika pieniä oli lapset, onhan se totta et kun perhe yks kaks kasvaa suurella porukalla niin siivoaminen, vaatehuolto ym on erilaista kuin yhden-kahden lapsen kanssa. Siinä ei ehkä pysy niin mukana.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:
En jaksa käsittää, miksei sitä kuivausrumpua käyttänyt? :eek: Kutistaa vaatteet... joopa joo.
Tässä uskossa on tooooosi moni! Ei voi käyttää ku petivaatteille ku vaatteet kutistuu ja menee pilalle..mä ainakin käytän joka kerta rumpua eikä oo ainutkaa vaate menny pilalle!
 
Alkuperäinen kirjoittaja jenni:
Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:
En jaksa käsittää, miksei sitä kuivausrumpua käyttänyt? :eek: Kutistaa vaatteet... joopa joo.
Siis mä en uskalla just käyttää sen takia kun kutistaa noita vaatteita!!!!!!Eikö muka toisilla kutistu?
Kai sä nyt pesulapusta osaat katsoa, onko rumpukuivaus kielletty vai ei? :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:
Alkuperäinen kirjoittaja jenni:
Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:
En jaksa käsittää, miksei sitä kuivausrumpua käyttänyt? :eek: Kutistaa vaatteet... joopa joo.
Siis mä en uskalla just käyttää sen takia kun kutistaa noita vaatteita!!!!!!Eikö muka toisilla kutistu?
Kai sä nyt pesulapusta osaat katsoa, onko rumpukuivaus kielletty vai ei? :D
Niih, ja aika moni vaate kestää sen kumminkin vaikka se oliskin kielletty..Testattu on.. :D
 
Meidän 9v tyttö voi pahoin, kun katseli ohjelmaa ja söi omenaa samalla... Ei oksentanut, mutta oli pakko kääntää päätään pois päin... :x

Tämä on meidän kahden lempi ohjelma... Oma koti tuntuu TODELLA PUHTAALTA JA SIISTILTÄ tuon lähetyksen jälkeen... :D
 
niin
Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:
Alkuperäinen kirjoittaja jenni:
Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:
En jaksa käsittää, miksei sitä kuivausrumpua käyttänyt? :eek: Kutistaa vaatteet... joopa joo.
Siis mä en uskalla just käyttää sen takia kun kutistaa noita vaatteita!!!!!!Eikö muka toisilla kutistu?
Kai sä nyt pesulapusta osaat katsoa, onko rumpukuivaus kielletty vai ei? :D
Juu taidan just ja just osata mutta kun jos pesulapun merkintöjä katsoo niin ei sinne kuivausrumpuun kyllä mitään saa laittaa!! ja kun täällä sanotaan että meillä kuivataan KAIKKI vaatteet rummussa. On vähän sit ristiriitaista!
 
Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Juu taidan just ja just osata mutta kun jos pesulapun merkintöjä katsoo niin ei sinne kuivausrumpuun kyllä mitään saa laittaa!! ja kun täällä sanotaan että meillä kuivataan KAIKKI vaatteet rummussa. On vähän sit ristiriitaista!
No ilmeisesti =)

Minä saan oman kuivausrumpuni :heart: lauantaina, ja se tulee käyttöön ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja juurakon hulda:
Alkuperäinen kirjoittaja juurakon hulda:
Alkuperäinen kirjoittaja kielletty:
Vai oliskos olleet lestadiolaisia, ei ymmärtääkseni tietokoneen/internetin käyttö ole kai kovin sallittua...? Tai ei ainakaan tv:n katsominen.
Jeesuksen kuva tais olla kyllä kirjahyllyssä, mutta tv näkyi olevan eli tuskin lestaadiolaisia?
Mutta jospas käyttääkin tv ruutua tietokonenäyttönä niin näkee kunnolla palstailla pyykkivuorenkin takaa

:whistle:
:LOL: :LOL: :LOL:
 
Ihmemaan Liisa
Alkuperäinen kirjoittaja Seija:
Alkuperäinen kirjoittaja niin niin:
Suurin ongelmahan noilla oli puhdas pyykki, se ei itsestään kävele kaappeihin. Tuppaa helposti kertymään pienemmissäkin perheissä.

Ja haluaisinpa nähdä vastasyntyneen viemässä roskia... :)
No tuskin nyt yhteen koneeseen mahtuu niin kauheesti pyykkiä ettei sitä jaksais yksin äiti vaikka pyykkitelineestä viikata ja samantien viedä oikeisiin paikkoihin.. siihenkään ei mee ku korkeintaan 10min.
Ei se välttämättä ole kiinni jaksamisesta, vaan viitsimisestä.... Voin tunnustaa, että INOHAN pyykkien viikkaamista ja kun kukaan muukaan meillä ei sitä tee, niin välillä monta koneellista odottaa viikkamista kun en vaan saa tartuttua toimeen *nolo* Mutta puolustuksekseni voin sanoa, että pyykit kyllä on ihan siististi korissa tai isossa kassissa meidän makkarissa, ei rutussa ja mytyssä pitkin kämppää ;) Jos meilläkin olis kolmen sijasta kahdeksan lasta, niin luultavasti me hukuttas viikossa viikkaamattomiin pyykkeihin...

 
Alkuperäinen kirjoittaja MintunKukka:
Alkuperäinen kirjoittaja juurakon hulda:
Alkuperäinen kirjoittaja MintunKukka:
Mielettömän näkönen sikolätti!
Mä tunnen paljon isoja perheitä ja yhtän likimainkaan tollasta en ole nähny!!!!!!!!!!!!! Ihan järkyttävä!
Mä luulen oikeesti että tuota oli "muokattu" eli tyyliin älkää siivotko kuukauteen ennen kuukautta.....varmaan ollut epäsiistiä ja epäjärjestystä, mutta et noin törkyä...en jaksa jotenkaa uskoa
Joo oli varmaan. Mut se kylppäri ja vessa ei voi tohon kuntoon mennä silti kuukaudessa. En usko. En.
Ei todellakaan mene tohon kuntoon kuukaudessa.
 
Mua raivostutti, kun perheen isä livisti kokonaan vastuusta. Kyllä jos on noin iso perhe niin täytyy isänkin osallistua SIIVOUKSEEN!!! Voi, että mua pisti vihaksi....argh! |O isän suihku ja wc oli järkyttävässä kunnossa. Missäköhän ne muut sitten kävi pesulla? Mutta olis se isä voinu myös tulla siihen ohjelmaan eikä livistää häpeissään pois.
 
olihan tapaus
kyllä hävetti katsoa tuota ohjelmaa.jos itse olisin tuossa asemassa en naamani ilkeisi naapureille näyttää.eikö esim.niitä pizzalaatikoita ja muita pahvia olisi voinut takassa polttaa sytykkeenä?meilläkin lapsia 10 eikä tollasta sikolättiä kuunapäivänä ole nähty vaikka lapset syntyneet vuoden välein,eikä neliöitäkään ole sen enemmän.
 

Yhteistyössä