sikiöseulonta - oletko mennyt vai et ?

eli tällaista mahdollisuutta tarjottiin neuvolasta.
eli ennen rv12 pitäisi käydä antamassa verinäyte labrassa ja sitten nt-ultrassa kun katsottas sikiötä ultralla niin näiden kahden asian yhteistuloksesta saadaan joku todennäköisyys prosentti sille, onko joku vialla vai ei .

olikohan hankalasta selvitetty ?! en ole aiemmissa raskauksissa tällaiseen törmännyt ,on joku uusi ( ? ) juttu jota tarjotaan kai kaikille odottajille.

onko joku käynyt tuollasessa, mitä selvisi jne ? vai oletteko antaneet koko jutun olla ?
 
Juu kävin.

Täällä se tosin tehtiin niin, että eka ultraan ja ultran jälkeen labraan.
Tässä labrassa olisin muutoinkin joutunut käymään, kun katotaan veriryhmä jne.. Ne perus jutut. Samalla sitten suostuin tuohon sikiöseulontaan.
Sanoivat vaan, että jos jotain löytyy, niin soittavat. Mikäli kaikki ok, tulee kirje kotiin. Ja kirje sieltä tuli kotiin, ettei mitään hätää.

Jos ultrassa näkyy jo, että niskapoimu ei ole liiaksi turvonnut, niin tarviiko tuohon veriseulontaan enää mennä. Jos taas niskapoimu olisi turvonnut, niin seulontaa suositellaan.
 
näin
Kävin verikokeessa jo viime perjantaina (rv.9+1) ja nt-ultra on sitten 9.11 (rv.11+1)

Nyt rv.9+4 menossa

( Eikä tämmöistä veriseulaa ollut silloin kun ekaa odotin 2000-luvun alkuvuosina )
 
Juu kävin.

Täällä se tosin tehtiin niin, että eka ultraan ja ultran jälkeen labraan.
Tässä labrassa olisin muutoinkin joutunut käymään, kun katotaan veriryhmä jne.. Ne perus jutut. Samalla sitten suostuin tuohon sikiöseulontaan.
Sanoivat vaan, että jos jotain löytyy, niin soittavat. Mikäli kaikki ok, tulee kirje kotiin. Ja kirje sieltä tuli kotiin, ettei mitään hätää.

Jos ultrassa näkyy jo, että niskapoimu ei ole liiaksi turvonnut, niin tarviiko tuohon veriseulontaan enää mennä. Jos taas niskapoimu olisi turvonnut, niin seulontaa suositellaan.
tässä jutussa tutkitaan kai jotenkin laajemmin. siksi on just noin päin,että ensin verikoe ja sitten nt-ultra. niiden yhteistiedot sit paljastaa kai jotain jos on paljastaakseen- sen saa tietää siinä nt-ultrassa siis .
 
Alkuperäinen kirjoittaja näin;27429266:
Kävin verikokeessa jo viime perjantaina (rv.9+1) ja nt-ultra on sitten 9.11 (rv.11+1)

Nyt rv.9+4 menossa

( Eikä tämmöistä veriseulaa ollut silloin kun ekaa odotin 2000-luvun alkuvuosina )
joo, tää on varmaan se juttu mitä tarkoitan :)
mulla edellinen raskaus on v 2008 ja silloin ei tällaista ollut tarjolla.
 
tässä jutussa tutkitaan kai jotenkin laajemmin. siksi on just noin päin,että ensin verikoe ja sitten nt-ultra. niiden yhteistiedot sit paljastaa kai jotain jos on paljastaakseen- sen saa tietää siinä nt-ultrassa siis .
Onpas jännä sitten, kuinka täällä tehdään toisinpäin tuo.
Tosiaan eka ultra, sen jälkeen veriseulonnat. Ja juu-u, sama seulonta on kyllä kyseessä kun mitä tarkoitat :)
 
"vieras"
Toi todennäköisyys laskuri verikokeesta ja niskapoimusta on tullut vasta 2011, näin terkka kertoi. Itse kävin samana päivänä ultrassa ja verikokeessa, myöhemmin tuli lappu kotiin ettei kohonnutta riskiä ole.
 
"vieras"
Kävin verikokeessa. Lähinnä siitä syystä, että kaksosraskauksissa verikokeiden tulokset eivät ole luotettavia ja tutkimusmielessä olivat kiinnostuneita saamaan verinäytteen.
 
Kolmannesta muksusta kävin, kahden ekan aikaan ei tuota vielä ollut.

Ja menin mielelläni, ehdottomasti halusin siihen osallistua.

Sain jonkun supermegahyvän riskiluvun vaikka oon jo vanha kääpä. Ja menin ekana ultraan & samana päivänä labraan, muistaakseni. Molemmat tiedot lähti jonnekin tutkittavaksi, ja tulokset sai äitiysneuvolasta.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";27429684]Toi todennäköisyys laskuri verikokeesta ja niskapoimusta on tullut vasta 2011, näin terkka kertoi. Itse kävin samana päivänä ultrassa ja verikokeessa, myöhemmin tuli lappu kotiin ettei kohonnutta riskiä ole.[/QUOTE]

No oli se jo 2009, kun olin eka kerran raskaana. Eipä tainnut terkka tietää, mitä puhuu.

Ja olen käynyt molemmista raskauksista.
 
höynäytetty olet
[QUOTE="vieras";27429684]Toi todennäköisyys laskuri verikokeesta ja niskapoimusta on tullut vasta 2011, näin terkka kertoi. Itse kävin samana päivänä ultrassa ja verikokeessa, myöhemmin tuli lappu kotiin ettei kohonnutta riskiä ole.[/QUOTE]

Oletko etelä-Suomesta? Täälllä Oulussa tuota on tehty jo ainakin 2004! Lienee tieto valunut hitaasti sinne alaspäin?
 
endie2 harmaana
ja tää mun tarkoittama juttu on eri kuin se, että ensin käydään ultrassa ja sitten verikokeessa.
tässä nimenomaan on käytävä ensteks verikokokeessa ( viimeistään rv11+6 )
 
vieeras
En käynyt sikiöseulannassa. Vähän epäilytti pienoinen keskenmenon riski. Toisekseen olin valmis ottamaan vastaan millaisen tahansa lapsen.

Lapsi sairastui astmaan, mutta muuten oikein ihana, terve ja pirteä tapaus.
 

Yhteistyössä