"Sikapiikin" ottaneet, kuinka paljon teillä on sairasteltu sen jälkeen?

:)
Sikapiikin jälkeen itsellä on ollut yksi lääkekuurin vaatinut poskiontelotulehdus, miehellä ei mitään eikä lapsilla. Justiinsa laskeskelin että ton kohta 3v esikoisen viimesimmästä lääkärikäynnistä ja ab-kuurista tule kohta 2 vuotta! 1v5kk sairasti viime syksynä yhden korvatulehduksen.

Ai niin, noro oli meillä kaikilla tuossa vapun tienoilla, se oli karmeeta aikaa...

Koululaiset saivat rokotuksen ennen joulua, heillä on ollut pari lievää flunssaa sen jälkeen. Minä en ottanut rokotusta, olen nyt ollut kolme vuotta ilman yhtäkään flunssaa. Mieskään ei ottanut rokotusta, hänellä oli pitkittynyt flunssa ja korvatulehdus keväällä.

vieras
Mä ja lapset ollaan oltu entistä vähemmän kipeinä.mies on sairastellut okseutaudit sun muut:x
Ja hän ei siis piikkiä ottanut.
En silti usko et nuilla on vaikutusta toisiinsa.

...
No ei se piikki sairastelua aiheuta vaan ihan muut syyt.

Rokote on todettu ihan yhtä turvalliseksi kuin normi kausi-influenssa rokotteetkin ja tätä H1N1-rokotetta on tutkittu huomattavasti enemmän kuin monia muita rokotteita - jo vuoden ajan H1N1 rokotteena ja vuodesta 2005 lintuinfluenssa rokotteena.

Eli rokote käytössä ollut jo 5 vuotta, viime syksynä sitten virus osa vaihdettiin. Normi systeemi.

Tiina
Alkuperäinen kirjoittaja maomao:
Tuntuu että järjestään niissä perheissä, joissa rokotus otettiin, lapset ja aikuiset sairastavat koko ajan. Miten teillä?

Meille ei otettu eikä olla oltu kipeänäkään.
Yksi korvatulehdus on ollut molemmilla pojilla viime talvena. Enkä edes muista, oliko ennen piikkiä vai piikin jälkeen.

Juuri naapureille sanoin, että ollaan oltu koko kesä terveinä! Mutta eiköhän tuo asia korjaannu, ku kerhot yms. alkaa :).

Mila
Meillä ei ole sairastettu kertaakaan sen jälkeen kun otimme piikit. Itse asiassa tosiaan, ei yhden yhtäkään kuumetautia, ja nenän vuotamisiakin huomattavan vähän. En tosin usko, että se mitenkään "johtuisi" rokotuksen ottamisesta.

leppis
Meillä keväällä, kun lapsemme + mieheni saivat rokotuksen, mielenkiintoinen juttu: sekä mies että lapset olivat kovassa kuumeessa viikon ajan, ja minä, joka en ollut rokotetta ottanut, säästyin ainoana kuumeelta. En tiedä, johtuiko piikistä vai mistä. Ko. tauti tuli vasta pari kuukautta piikin ottamisen jälkeen.

v
Meidän koko perhe sai piikin, ja sen jälkeen (eli vajaa vuosi) on 2 v:llä ollut yksi kuume, mikä on minusta hoitolapselle tosi vähän. Isommalla (6 v) ei ole ollut mitään, eikä meillä vanhemmillakaan. Minusta se on selvästi vähemmän sairastelua kuin ympärillä.

Yhteistyössä