"Sikapiikin" ottaneet, kuinka paljon teillä on sairasteltu sen jälkeen?

probioottiPlus
Tuskimpa sillä on ollut merkitystä. Vaan ehkä meidän lasten terveenä pysyminen ja myös vanhempien johtuu siitä että syödä'n jatkuvasti maitohappobakteereja sekä isompaa annosta D- vitamiinia. Kokeilkaa ihmeessä perheet, jossa paljon sairastellaan perun flunssia!

Meillä nimitätin oli vuosi takaperin kauhee kierre yhdellä jos toisella lapsella ja nuo ovat selvästi auttaneet asiaan. Sikapiikki otettiin kaikki muut paitsi isäntä.

qwe
Otettiin vajaa vuosi sitten, ja talvella oli kaks oksennustautia koko perheellä (myös koko lasten koulu sairasti sen) ja muutama tavallinen flunssa/kuume ollut. Uskon että meillä se ei ole vaikuttanut sarastuvuuteen, normaalistikin pikkulapsiperheessä sairastetaan tän verran.

ja musta tuntuu siltä että kaikki kavereiden lapset jotka otti rokotteen nin on sairastanu nyt tän enteroviruksen ja sen aiheuttaman aivokalvontulehduksen..en rokottanut meidän tyttöä eikä myöskään ole sairastanut mitään..

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja maomao:
Tuntuu että järjestään niissä perheissä, joissa rokotus otettiin, lapset ja aikuiset sairastavat koko ajan. Miten teillä?

Meille ei otettu eikä olla oltu kipeänäkään.
No en oikeastaan ole ollut sen takia kipeä. Tupakoinnista johtuvia poskiontelon ja keuhkoputken tulehduksia on ollut. Nivelet on kyllä nyt tulleet kummasti kipeäksi.

hei
Sikapiikin jälkeen on oltu normaalia vähemmän sairaana... Minä en ole sairastellut ollenkaan ja tyttö on ollut kerran jossain nuhassa. Mies oli oksennustaudissa ja hän ei ottanut ollenkaan sikarokotetta. :)

ei kummempia
eihän ne tehosteet oo vielä alkanu? kun otettiin se eka satsi, ei tullu lapsille mitään, tähän asti ollu kummallakin lievä yrjötauti, ja enterorokko, jota hoidossa kovasti liikkuu. itellekään ei mitään tullut, riskiryhmään kuulun.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja maomao:
Tuntuu että järjestään niissä perheissä, joissa rokotus otettiin, lapset ja aikuiset sairastavat koko ajan. Miten teillä?

Meille ei otettu eikä olla oltu kipeänäkään.
No en oikeastaan ole ollut sen takia kipeä. Tupakoinnista johtuvia poskiontelon ja keuhkoputken tulehduksia on ollut. Nivelet on kyllä nyt tulleet kummasti kipeäksi.
Niin ja poika sairasti sen tyttö ja minä ei oltu sillon vielä piikkiä saatu edes eikä tarttunu meihin.

Ei
Meillä otti kaikki eikä oo sairasteltu muuta kun minä nilkan nyrjähdystä, se ei taida sentään johtua piikistä vaan pyörällä nurin menosta :D

En siis usko että sairastelun puute on piikistä johtunut, mutta eipä ole kyllä sairastetukaan sen takia. Vahva vastustuskyky ehkä kun ei flunssat ja mahapöpöt ole tarttuneet.

Minulla, miehellä ja esikoisella on ollut semmoinen perustalviflunssa kertaalleen. Kuopuksella pari korvatulehdusta. Eli ihan normaalia settiä.

Niin ja saatiin piikit eri aikaan, lapset marraskuussa, minä ja mies tammikuussa. Se ei ollut oma valinta, vaan työpaikoilla piikit jaettiin vasta sitten.

Yhteistyössä