Sikainfluenssa uhkaa taas - Otatko rokotteen jos olet raskaana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "liisa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"liisa"

Vieras
Itse olemme juuri yrittämässä, ja parin viikon päästä vasta tiedän onko tärpännyt. Nyt alkoi jännittämään sikainfluenssan leviäminen. En oikein uskaltaisi ottaa rokotetta, että sikiölle ei tule siitä mitään haittaa ja toisaalta en oikein uskaltaisi olla ottamattakaan..

[QUOTE="Vieras";22632980]Hmm. No nythän olisi se kausi-influenssarokotekin, mutta en ole ottanut.. Taitaa kai jäädä sikainfluenssarokotekin väliin, jollei mieli muutu.[/QUOTE]

tän vuoden influenssarokotteeseen on yhdistetty sikainfluenssarokote.

Mulla samaa asia välillä mietityttää... Viikonlopun aikana pitäisi selvitä, onko tjottailun seurauksena tärpännyt. Tavallaan haluaisin suojata rokotteella (kausi-influessa), mutta ollapa kristallipallo, jolla nähdä säästyisikö taudilta ilmankin. Tiedän vaan itseni, että jos en ota rokotetta, niin tulen hermoilemaan raskausajan, että milloin tauti meille pesiytyy - ehkä eniten siksi, että miehen sukulaislapsilla on tapana paukata yökylään, vaikka olisivat selvästi kipeitäkin... Toisaalta en ole hysteeristä tyyppiä - ainakaan ulospäin :D

otin influenssarokotteen jossa mukana sikarokote rv 8+ ja nyt menonossa rv16 ja mahassa hyvin vilkas kaveri. mutta mä oon ottanu influenssarokotteen joka vuosi ja viime vuonnakin sika sairastettiin vaikka rokotuksen otinkin ja oli niin raju tauti silti etten toiste tahdo sairastaa. etenkään raskaana.

Ei missään nimessä rokotetta!
Mä otin viime vuonna ollessani raskaana vaikka olin tosi kovasti vastaan mutta sain sellasta moralisointia lapsen sairastumisesta yms että sekosin ja otin sen mutta harmitti ja harmittaa edelleen!

Ne rokotteet sisältää sellasen määrän kaikkea sontaa ettei sitä kannata ottaa ellei tauti jota vastaan rokotetaan ole joku TODELLA vaarallinen, jota sikainfluenssa ei missään nimessä ole.

Älkää nyt hyvät ihmiset enää ottako sitä rokotetta kun kaikki asiantuntijatkin joutuivat syömään sanansa ja myöntämään että koko kohu oli aivan turhaa.

[QUOTE="mä";22632979]En todellakaan ota. Tuttuni sairasti sikainfluensan raskaana ja ei se edes ollu paha. Terve lapsi syntyi.[/QUOTE]

Olen ymmärtänyt, että raskausaikana sairastetulla influenssalla voisi olla jokin yhteys tulevaan skitsofreniaan - siis ei äidillä vaan jälkeläisellä. Eli vasta tulevaisuudessa näkyisi tämä vaikutus. Mutta en todellakaan tiedä, kuinka suuri tämä riski on. Ja olen myös hyvin tietoinen siitä, että riskejä on aina - teki miten teki. Siksi yritän, että en jäisi pyörittelemään kaikkia "mitä jos" - skenaarioita mielessäni :)

No totta kai otan! Jos ihmiset, jotka työkseen asiaa tutkivat sitä suosittelevat niin mielummin otan kuin en.
Siinä kausi-influenssarokotteessa ei ole sitä adjuvanttia, jonka mahdollista yhteyttä tutkitaan narkolepsiaan.

taasko tää alkaa? ettekö te ole mitään oppineet?

en voi uskoa.

ja siis selvennykseksi jos joku ei ymmärtänyt niin en voi uskoa, että joku edes harkitsee ottavansa rokotetta kaiken tiedon jälkeen mikä on ollut tarjolla jopa ihan levitettynä lehdissä, ei ole tarvinnut edes itse etsiä niin kuin viime syksynä tarvitsi.

'Te haluatte tappaa lapsenne kun ette ota rokotetta!! Hyi te vihaatte lapsianne, ihan sama vaikka tappaisitte ne heti jos ette aio rokotetta ottaa! Me ainakin otetaan rokote koska rakastetaan lapsiamme!'

6 kk jälkeen...

'Voi ei ku mentiin ottamaan rokote.... siitä on nyt paljastunut kaikkea kamalaa, pelkään meidän laste puolesta nyyh... ei olisi pitänyt ottaa!'

Ja sama toistuu?

ystäväni sairastui influenssaan viime talvena, siis sikaan, korkea kuume kesti toista viikkoa eikä oikeen lääkkeillä saatu alas. sairaalassa tiputuksessa muutaman yön. ja raskaus meni kesken. on katunut ettei ottanut rokotetta kun tarjottiin, nyt on ymmärtänyt et ois se saattanu mennä kesken vaikka ois ottanutkin. tahdon vaan sanoa et mieti tarkkaan valintaas kumpi se sitten onkin :/

Yhteistyössä