Sikainfluenssa ja raskaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "maija"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"maija"

Vieras
Nyt kun on todettu taas sikainfluenssatapaus varuskunnassa, niin mieleeni tuli, että kannattaisiko ottaa rokotus nyt heti, sillä olemme yrittämässä lasta. Onkohan rokotteen ottamiselle ja ovulaation läheisellä ajalla jotakin merkitystä ts. onkohan sillä vaikutusta sikiöön?

Tunnetteko ketään raskaana olevaa joka olisi sairastanut sikainfluenssan? Tai tunnettko raskaana olevia, jotka ovat ottaneet rokotuksen?

[QUOTE="maija";22542611]MIssä vaiheessa raskautta otit rokotteen?[/QUOTE]

Aika alussa olin, en tarkkaan muista. Oisko ollut 8vkolla. Nyt jälkikäteen sanottuna, en ottais. Kyllä on pelottanut, että siitä jotain seurais.

Otin rokotuksen viime syksyn epidemian aikoihin, raskaaksi tulin vasta keväällä mutta en edes kyllä ajatellut asioita toisiinsa liittyvinä. Rokotus voi toki olla riski aina, etenkin raskausaikana mutta nyt jos otat ennen raskautta niin ei hätää pitäisi olla. Ovulaatioon tuskin vaikuttaa kun ei sisällä mitään hormonia tms.

Sairastin possunuhan noin puolessa välissä raskautta. Ei kyllä testattu, mutta työkaverilta testattiin ja sairastuin samaan aikaan samanlaisiin oireisiin. Terve lapsi syntyi.

Mä otin rokotteen viime syksynä rv 8, kesken meni noin viikko rokotuksen jälkeen..En sitten tiedä, että oliko noilla yhteyttä..Enään en ottais itselleni enkä lapselleni...

[QUOTE="Minna";22542823]Sairastin possunuhan noin puolessa välissä raskautta. Ei kyllä testattu, mutta työkaverilta testattiin ja sairastuin samaan aikaan samanlaisiin oireisiin. Terve lapsi syntyi.[/QUOTE]

Hienoa kuulla, että kaikki meni hyvin :)
Onko muilla kokemuksia sikainfluenssaan sairastumisesta raskausaikana?

[QUOTE="Minna";22542823]Sairastin possunuhan noin puolessa välissä raskautta. Ei kyllä testattu, mutta työkaverilta testattiin ja sairastuin samaan aikaan samanlaisiin oireisiin. Terve lapsi syntyi.[/QUOTE]

Hienoa kuulla, että kaikki meni hyvin :)
Onko muilla kokemuksia sikainfluenssaan sairastumisesta raskausaikana?

mulla on kolme kaveria, jotka olivat raskaana ja ottivat rokotuksen. kaikille on sittemmin vauvat syntyneet. eivät sairastaneet tautia eikä rokotteesta tullut ongelmia pahemmin. mitä käsi oli ollut kipeenä.