sijaisvanhemmuus

• Viestiketjun aloittaja "päkä"
  • Ensimmäinen viesti
"entinen"
[QUOTE="entinen";23421379]Jos ei kykene sisäistämään sitä, että nämä ovat "lainalapsia". Heillä on oikeus pitää yhteyttä sukulaisiinsa, ja sijoitus voi purkaantua. Se pitää ymmärtää ja hyväksyä.
Lapsia ei saa omia, silti pitää rakastaa heitä kuin omiaan.[/QUOTE]

Jatkan vielä. Eniten siis arvioitiin henkisiä ominaisuuksia, omia arvoja, käsityksiä, ajatuksia kasvatuksesta. Omia lapsuudenkokemuksia, ja millainen olet ihmisenä.

Ulkoiset puitteet riittää että ne nyt on normaalit.

"madame"
[QUOTE="entinen";23421413]Kaikesta ennakkovalmentamisesta huolimatta, vaikka tiesi että "voi tulla kännipuheluita" tai "vanhemmat voivat vastustaa huostaanottoa": niin se on aivan eri itse kokea se, kuin vain kuulla että näinkin voi käydä.

Kariseehan ne kuvitelmat jo kurssillakin, mutta ei mikään siihen todellisuuteen kuitenkaan valmenna. Vaikka paljon hyvääkin on, niin jotkin kohtaamiset biologisen suvun kanssa on aivan käsittämättömiä.[/QUOTE]

mitä tarkoitat? jos sulta itseltäsi vietäisiin lapsi vaikka niin että sinua syytettäisiin lapsen poikkeavasta kehityksestä, ja sinä itse tietäisit että se että sinua syytetään asiasta on väärin! niin olisitko vaan onnellisena kun rakas lapsesi olisi muualla hoidossa?

näin olisi käynyt tutulleni ellei hän olisi taistellut lastensa kotiin paluusta, no lopulta oli aiheeton koko huostaanotto koska lapsella olleet ongelmat olikin synnynnäisiä(synnytyksen aikainen hapenpuute todennäköisin syy-> vaikea autismi, eipä puhu vieläkään 17v on ikää)

että kyllä mä tietyissä tapauksissa ymmärrän bio vanhempien käytöstäkin.

"huh"
[QUOTE="madame";23427679]mitä tarkoitat? jos sulta itseltäsi vietäisiin lapsi vaikka niin että sinua syytettäisiin lapsen poikkeavasta kehityksestä, ja sinä itse tietäisit että se että sinua syytetään asiasta on väärin! niin olisitko vaan onnellisena kun rakas lapsesi olisi muualla hoidossa?

näin olisi käynyt tutulleni ellei hän olisi taistellut lastensa kotiin paluusta, no lopulta oli aiheeton koko huostaanotto koska lapsella olleet ongelmat olikin synnynnäisiä(synnytyksen aikainen hapenpuute todennäköisin syy-> vaikea autismi, eipä puhu vieläkään 17v on ikää)

että kyllä mä tietyissä tapauksissa ymmärrän bio vanhempien käytöstäkin.[/QUOTE]

mutta syyhän ei ole sijaisvanhempien.

Yhteistyössä