Sijaisuuksien tekijät???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Jos alkaa tekemään sijaisuuksia niinkuin varmaan minun alalla pitää ensin tehdä niin miten tämä luonnistuu päiväkodin kanssa.
Eli että lapset menisivät tarhaan vain silloin kun minulla on töitä.
Tekeekö joku näin, olisi kiva kuulla kokemuksia?

Usein päivähoitopaikoissa tarvii tietää tietyn aikaa etukäteen, milloin lapset tulevat hoitoon. Minulla lapsi on pph:lla ja silloin kun ei ollut kokopäivähoidossa, niin sovimme pph:n kanssa noista päivistä. Hän on todella mukava ja jousti hyvin tarpeen mukaan. Nyt lapsi on kokopäiväisellä sopimuksella ja tätä ongelmaa ei enää ole.

Teen itse myös freelancer hommia ja en ole ihan jokapäivä töissä. Kuitenkaan meillä ei ole enää mahdollista kuin 10pv tai koko kuukausi sopimus hoitoon kunnassa, joten otin kokoaikaisen, koska se 10pv ei riitä aina.

Joudut kuitenkin hoitopaikkaan tehdä hoitosopimuksen missä määrittelet sen maksimimäärän hoitopäiville kuukaudessa.

Aikanaan kun tein sijaisuuksia, mulla oli lapsille kokoaikainen hoitopaikka. Mulla töitä oli välillä 5pv kuussa, tai sitten 20 pv, eli vaihteli tosi paljon. Lapsilla monesti vapaata kun olin ite kotona, tosin viihtyivät päikyssä ja välillä olivat siellä kun olin ite kotona. Maksu hoidosta toki meni koko kuukauden mukaan, poissaoloista riippumatta. Ei meillä ainakaan ollut mahdollisuutta tehdä sellaista sopimusta, että lapsilla olis varalla hoitopaikka, jos sattuisin työllistymään. Paikka oli otettava koko kuukaudeksi, tai sitten sopimuspäivillä vaikkapa 15 hoitopäivää/kk.

Alkuperäinen kirjoittaja muuttanut:
Usein päivähoitopaikoissa tarvii tietää tietyn aikaa etukäteen, milloin lapset tulevat hoitoon. Minulla lapsi on pph:lla ja silloin kun ei ollut kokopäivähoidossa, niin sovimme pph:n kanssa noista päivistä. Hän on todella mukava ja jousti hyvin tarpeen mukaan. Nyt lapsi on kokopäiväisellä sopimuksella ja tätä ongelmaa ei enää ole.

Teen itse myös freelancer hommia ja en ole ihan jokapäivä töissä. Kuitenkaan meillä ei ole enää mahdollista kuin 10pv tai koko kuukausi sopimus hoitoon kunnassa, joten otin kokoaikaisen, koska se 10pv ei riitä aina.

Joudut kuitenkin hoitopaikkaan tehdä hoitosopimuksen missä määrittelet sen maksimimäärän hoitopäiville kuukaudessa.

Tätä juuri ajatelinkin, että onko se mahdollista edes.
Eli parempi olla sitten kotona lasten kanssa niin kauan kuin kotihoidontukea saan. En halau viedä lapsia tarhaan koko aikaiseksi jos käy huonosti ja olenkin töissä vain vko/kk.Eikä tuomosessa tilanteessa edes olis varaa viedä hoitoon =(

Meillä lapset perhepäivähoitajalla ja hoitopäivien määrä vaihtelee. Hoitajalle riittää, että tiedetään päivät jonkun verran etukäteen. Käytännössä meillä tiedetään 6 viikon hoitopäivät noin pari viikkoa ennen sitä kuuden viikon jakson alkamista. Meidän kunnassa on sellainen käytäntö, että ilmoitetaan hoitosopimusta tehdessä joku arvio, montako päivää lapset ovat hoidossa ja laskut tulevat sen arvion mukaan. Jos päiviä onkin ollut enemmän, laskutetaan niiden toteutuneiden päivien mukaan. Jos hoitopäiviä on ollut vähemmän kuin alussa sopimuksessa on laitettu, laskutetaan sen saman alussa sovitun päivien mukaan. Nyt juuri muutimme päivien määrää pienemmäksi, koska tarvitsemme nyt kevään/kesän aikana vähemmän hoitopäiviä. Eli meidän kunnassa mielestäni aika joustava systeemi. Mutta jos sinun työssäsi se tarkoittaisi sitä, että tietäisit hoitopäivät vasta päivää tai paria aikaisemmin, niin en tiedä suostuuko kukaan hoitaja sellaiseen...

Yhteistyössä