Itsekkyys + äitiys = ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äidintekele
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äidintekele

Vieras
Olen tässä pyöritellyt pientä yritystoimintaa jo muutaman vuoden ajan, lapset kotona. Nyt alkaa olemaan tilausta sen verran, että se aika on lapsilta pois. Kun nuorempi täyttää kaksi vuotta, vien 5 ja 2 vuotiaat osapäivähoitoon, aluksi. Pienimmän ryhmään otetaan kuulemma 6 lasta. Vähän se hoitoon laittaminen riipaisee, mutta näin aion kuitenkin tehdä.

Miksi?

Koska vaihtoehtona on minulle todella tärkeän työn lopettaminen kokonaan. Tällä alalla en voi säädellä vastaanottamieni töiden määrää, enkä pitää vuoden taukoa. Jos en katso korttejani, katuisin varmasti kovasti. Minulla on kuitenkin mahdollisuus menestyä, pahimmassa/parhaimmassa tapauksessa rikastua.

Itsekästäkö? Varmasti. Mutta eikö minun haluamisillani ole mitään väliä? Saako minulla olla muita tärkeitä ja rakkaita asioita kuin perheeni?

Mitä itsekästä tuossa muka on?
Se, että ihmisellä on muitakin tärkeitä ja rakkaita asioita kuin perhe, ei tee hänestä itsekästä, vaan ihan vain ihmisen, ja niiden asioiden toteuttaminen on tervettä, hyväksi ihmiselle itselleen ja pitää hänen persoonaansa kokonaisena ja elossa :)

Yhteistyössä