Siivoustarvikkeiden pesu?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"Ekomama"
Tuntuu järjettömältä tuhlaukselta pestä joku rätti ja moppi 60-90 asteessa :O

Ettekö te ajattele ympäristöä ollenkaan?

Minä laitan ne siivousrätit ja mopit likoamaan sankolliseen tulikuumaa vettä ja sitten huuhtelen kerran, tulee puhdasta.

hyi
Minusta tuo että pestään luutut yms. vaateiden kanssa tuntuu tosi oudolle ja saa aikaan inhon väristyksiä! minä pesen ne aina erikseen, yleensä kone jää vajaaksi mutten niitä vaateiden sekaan halua!

Minusta tuo että pestään luutut yms. vaateiden kanssa tuntuu tosi oudolle ja saa aikaan inhon väristyksiä! minä pesen ne aina erikseen, yleensä kone jää vajaaksi mutten niitä vaateiden sekaan halua!
Siellä koneessa pestään kuitenkin myös pikkuhousuja, joissa on vaikka mitä eritteitä. Ja lasten vaatteita, joilla on nuohottu hiekkalaatikot ja pihamaat. Ei kai vessan pesussa tai lattioiden pyyhinnässä sen ihmeellisempää likaa niihin siivousvälineisiin irtoa?

Pesen siis samassa pyykissä vaatteiden/lakanoiden kanssa, 60 asteessa.

vierailija
Siellä koneessa pestään kuitenkin myös pikkuhousuja, joissa on vaikka mitä eritteitä. Ja lasten vaatteita, joilla on nuohottu hiekkalaatikot ja pihamaat. Ei kai vessan pesussa tai lattioiden pyyhinnässä sen ihmeellisempää likaa niihin siivousvälineisiin irtoa?

Pesen siis samassa pyykissä vaatteiden/lakanoiden kanssa, 60 asteessa.
Pitovaatteet nuhjuuntuu kun luutuja samassa koneessa pesee ja tolu-, parkettipesuaine- ym jäämät ei kuulu pitovaatepesuveteen. Etenkin tummissa vaatteissa on sitten näkyvissä pieniä, mopeista ja luutuista irronneita kuituja ja karvoja.

On muuten ärsyttävä asia se, ettei kotitalouskäyttöön tarkoitetuissa pyykkikoneissa olen 70 asteen ohjelmaa!

Koska sillä ne pesisin.

Nyt pölyjen pyyhintään käytetyt menevät pyyhkeiden kera kuuteenkymppiin, keittiörätit ja pyyhkeet itseksiin tai käsipyyhkeiden kera ysikymppiin. Vessa- ja lattiapyyhkeet omassa koneellisessa (onneksi kone punitsee pyykin) ysikymppiin.

• Tykkää
Reactions: m.e.k.
On muuten ärsyttävä asia se, ettei kotitalouskäyttöön tarkoitetuissa pyykkikoneissa olen 70 asteen ohjelmaa!

Koska sillä ne pesisin.

Nyt pölyjen pyyhintään käytetyt menevät pyyhkeiden kera kuuteenkymppiin, keittiörätit ja pyyhkeet itseksiin tai käsipyyhkeiden kera ysikymppiin. Vessa- ja lattiapyyhkeet omassa koneellisessa (onneksi kone punitsee pyykin) ysikymppiin.
Mun koneessa on 70. Pesen 70-90 asteessa.

Yhteistyössä