Siivousaineet myrkkyä, eikä kotnma kannata käyttää desinfioivaa.....ENkä ole sanoinut tästä aiemminkin .

  • Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti
olennaista
Asiasta moottorisahaan.. Pidin hetki sitten siivouspäivän eli imuroin, pesin lattiat ja tasot, pyykkiä ja astianpesukonekki kävi muutaman kerran.. Ja kun mies kotiutui sitten pojan kanssa niin hetken päästä kysy mitä myrkkyjä oon käyttäny ku käy silmiin.
Käytin pesuaineina Lummea (pitäisi olla 97% luonnollinen) ja cif -pesuaineella pesin lattiat. Olikohan se tuo cif sitten joka ärsytti? Kun pesin niin huomasin, että aika ärtsyä tavaraa on.
Vesihän sen lian poistaa, mut pesuaine vaan irroittaa ja siksi aina täytyy huuhdella kaikki pesuaineetkin pois mahdollisimman kuumalla vedellä...

Katsos:
homeongelma

Ja tuulettaa täytys vielä lopuksi siivouksen katkut, mielellään vesisateen jälkeen:)
 
Antibakteerisia aineita ei tule ikinä käyttää kotona, nämä ovat haitallisia ja kehittävät resistenttisiä bakteerikantoja.
Höyrypesuri on putsari kyäppärin perusteellisempaan pesuun ja uunikin sillä lähtee kivasti puhtaaksi ilman myrkkyä. Hankausaineena käytän Universal Stonea, myrkytön ja biologisesti hajoava.
Keittiössä Fairy, suihkutettava Tolu (ei sitä tarvi vetää henkeen) sekä konetiskiaine. Yleispesunesteenä Tolu. Vessa pestään vessanpesuaineella, etikka haisee ei voi käyttää. Päälliosat putsaan desinfiointiaineella ja hanat ja kahvat. Pyykki pestään Omolla ja Comfortilla.
Jos on astma, niin näihin tuoksuihin pitäisi varmaan perehtyä. Esim Tolu tuksuu voimakkaasti, mutta pidän sen tuoksusta.
 
Ite käytän etikka-vesi+1 tippa fairya koko kämppään.
Pesin kerran kylppärin jollain helvetin cillitbängillä ja nenästä alko hetken päästä tuleen verta. Nenäverenvuotoo mulla ei oo ollu ikinä ilman fyysistä iskua.

Jos joku haluaa välttämättä desinfioida jatkuvasti kotiaan, niin varautukoon sairaalabakteerin tyyppisiks muuntautuvia bakteereita, joille on kehittyny resistanssi kaikkiin myrkkyihin.

Koiraperheissä on vähemmän sairauksia, koska koira tuo bakteereita tassuissaan sisälle ja ihmiset tulee vastustuskykysimmäks.
 
harjoituskappale harmaana
[QUOTE="vieras";27911590]Cifillä lattiat? Miksi ihmeessä? Eikö cif ole hankausaine?[/QUOTE]

Nyt mä jäin miettii mikä se pesuaine oli.. Mutta siis ihan lattian pesuun tarkoitettua pesuainetta ja muistaakseni cif oli merkki. En voi tarkistaa, kun annoin eteenpäin.

Mä siis pesin lattian muutamasta kohdasta tuolla pesuainevesiseoksella, en koko lattiaa ja sitten vielä pelkällä vedellä niistä jossa oli tuota pesuainetta käyttänyt. Tuuletin myös parhaani mukaan, mutta tulivat jo aikaisemmin niin tuuletus jäi vähän puolitiehen
 
"vieras"
KLORIITTIA EI SAA KOSKAAN SEKOITTAA KUUMAAN EIKÄ HUUHDELLA KUUMALLA. Vaan mieluiten sellaisella +20 asteisella vedellä. Hööyrystyy kuumassa.

Ja kotona ei tarvitse kloriittia. Eriasia on päiväkodit, sairaalat, terveysasemat jne ja niissäkään ei joka päivä. Paitsi eritetahrat toki desinfioivalla.
 
Mänty soopailija
Avustus kasissa on mänty soopaa ja sillä pestään vaateet ja miehen munat. Juuri harjalla kun pesee niin miehen munatkin on kuin uudet. Mänty soopaa voi laimentaa vaikka kuinka paljon vedellä eikä ominaisuudet muutu. Lisäksi kuukautissiteet tuoksuu hyvältä kun ne pesee mänty soovalla. Kloriitista tulee rakkuloita emättimeen eli ei kovin hygieenistä sekään.
 
"susu"
ei siihen kloriittia tarvita, sairaaloissakaan enää paljon käytetä JOKAPÄIVÄISESSÄ puhdistuksessa klorittia. Sillä tappaa vaan normmalit hyvät bakteerit . ja jos käytät aian samaa desinfioivaa, bakteerit tottuvat niihin ja se ei enää tehoa.
tätä meille sanottiin talouskoulussa(15v sitten),että bakteerit tulevat immuuneiksi desinfioimisaineille.Siksi pesenkin jokatoinen viikko vessan mäntysuovalla,joka toinen viikko desinfioivalla aineella(vaihtelen niitäkin).
 
katatsu
Minä käytän kloriittia ainoastaan kissan hiekkalaatikon puhdistamiseen. Muuten kodin siivous hoituu lähinnä Amwayn tuotteilla.

Ja kyllä sairaalamaailmassa ja kodinomaisissa hoitokodeissakin pestään eritetahrat desinfioivalla puhdistusaineella. Vessat myös, kun monta käyttäjää on. Pesuhuone + sauna pestään kerran viikossa desinfioivalla pesuaineella.
 
Minä käytän kloriittia ainoastaan kissan hiekkalaatikon puhdistamiseen. Muuten kodin siivous hoituu lähinnä Amwayn tuotteilla.

Ja kyllä sairaalamaailmassa ja kodinomaisissa hoitokodeissakin pestään eritetahrat desinfioivalla puhdistusaineella. Vessat myös, kun monta käyttäjää on. Pesuhuone + sauna pestään kerran viikossa desinfioivalla pesuaineella.
Kotona ei tarvitse.
 
"vieras"
Nyt mä jäin miettii mikä se pesuaine oli.. Mutta siis ihan lattian pesuun tarkoitettua pesuainetta ja muistaakseni cif oli merkki. En voi tarkistaa, kun annoin eteenpäin.

Mä siis pesin lattian muutamasta kohdasta tuolla pesuainevesiseoksella, en koko lattiaa ja sitten vielä pelkällä vedellä niistä jossa oli tuota pesuainetta käyttänyt. Tuuletin myös parhaani mukaan, mutta tulivat jo aikaisemmin niin tuuletus jäi vähän puolitiehen

Voihan se olla, että' cifillä on lattianpesuaine. Itse käytän Cifin hankausainetta, ja olen jotenkin ajatellut, että se on se "Cif", eikä muita cifejä ole. Eihän siinä mitään outoa sitten ole, jos se on ollut lattianpesuun tarkoitettua kuitenkin, mitä ikinä olet käyttänyt.
 
"Vieras"
Meillä siivousfirmassa käytetään vain ympäristöystävällisiä aineita, aina niiden siivousteho ei ole paras mahdollinen. Asiakas myös saattaa vaatia vahvempien aineiden käyttöä. Yksi syy lienee sekin etteivät ns. ammattisiivousaineet vaahtoa, koska vaahto huonontaa pesutulosta. Mutta asiakas epäilemättä olisi vakuuttuneempi wc-pytyn puhtaudesta jos siinä näkyy vaahtoa pesun jälkeen...
 
drt
Jos ei kotona tarvitse desinfioida, niin samalla logiikalla voi jättää kädet pesemättä wc-käynnin jälkeen. Eihän Se paperi likaista ole, vai sormillako takapuolenne pyyhitte? Ja eikös ne vessan bakteerit ole vain siinä posliinissa? Eihän sinne kosketa?
Kaikki peseminen ei ole desinfioimista. Saippuapesu puhdistaa kädet riittävästi ja tottakai vessa puhdistetaan pesuaineilla, mutta niiden ei tarvitse olla desinfioivia.
 
"vieras"
Ammattisiivouksen aineita on monenlaisia. Desinfiointi ei kuulu jokapäiväiseen ylläpitosiivoukseen.
Desinfioivalla pestään saniteettitilat kerran viikossa. Ja myös sillion jos on jokin tauti liikkeellä ja sairaalassa tietyissä eristyshuoneessa.

Mä olen aina käyttänyt kotona ammattisiivouksen aineita ja välineitä.
No kyllä vain kuuluu. Esim junien ja kauppakeskusten vessat pestään joka päivä desinfioivalla pesuaineella
 

Yhteistyössä