Siivousaineet myrkkyä, eikä kotnma kannata käyttää desinfioivaa.....ENkä ole sanoinut tästä aiemminkin .

  • Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti
"hmm"
[QUOTE="...";27891045]Musta kyllä tuntuu että siitä kloorista haihtuu osa siitä aineesta hengitysilmaan. En tosin ole varma[/QUOTE]

Joo hetkeksi lähimpiin ihmisiin. Vai luuletko että kloori jää väijymään sinne huoneeseen kun seuraava ihminen tulee? :D Vähän voisi tutustua kemiaan. ;)

Miten muuten uskallatte käydä uimahalleissa? Siellähän sitä ihan oikeasti on ilmassa?
 
Laitoshuoltajakoulutuksessa puhuttiin että mäntysuovalla ei saa puhdistettua riittävän hyvin(kotioloissakaan se ei ole kaikkeen riittävän tehokas), mutta varoiteltiin myös liian voimakkaista aineista.Mäntysuopa on elementissään mattojenpesussa.
 
Viimeksi muokattu:
Eritetahrat pestään desinfioivalla hoitolaitoksissa, kotioloissa se ei ole välttämätöntä ellei ole jokin noro tms. pöpö ollut. Miksi wc-pönttökin pitäisi desinfioida, juodaanko sieltä? Eikä siellä lavuaarissakaan tehdä sen kummempaa, juoksevan veden alla pestään kädet ja ehkä huuhdellaan hammasharja. Se ei maata kaada jos sisäpinnalla ehkä olisi vauvan kakkapöpöjä, eihän niihin pintoihin kosketa.
Joo mutta rollo sanoi ettei laitoksissakaan käytetä joka päivä desinfioivia. Musta vaan tuntuu ikävältä jos lavuaarissa on ollut ihan näkyvää kakkaa. Samoin vessanpöntössä ja haluan pestä ne kunnolla enkä ole vielä siihen kuollut. Ja en siis edes meinaa että joka päivä vaan normaalin siivouksen yhteydessä n. kerran viikossa.
 
Ei töissä todellakaan oo aikaa siivoo leluja aina ja olla hinkkaamassa desiaineilla sormenjälkiä. Lelut pestään puolivuosittain tiskiaineella ja toki sitten jos tulee jotain akuuttia sotkua. Vessat pestään päivittäin wc-aineella, kloritella ei joka päivä. Kotonakaan ei turhia desiaineita oo eikä olla ylihygienisiä. Emme usko liialliseen puhtauteen ja siihe että pitäs desinfioida aina.
 
"Vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja tolukännit;27890833:
Ei mun tolussa ole tippaakaan desinfioivaa ainetta.


Aikaisemmin Tolu-tuotteissa löytyi desinfioiva merkintä, mutta lain muutoksen myötä tämä jouduttiin poistamaan. Tuoteryhmä ? Puhdaskoti.fi
Eikö Tolussa ole tolueenia? Ainakin ennen oli näin.
Olin aikoinaan kotipalvelussa töissä ja siellä eräs astmainen asiakas vaatimalla vaati että siivousveteen piti lorauttaa Tolua. Hän sitten yski ja köhi koko siivouksen ajan.

Tolueenin hengittäminen voi aiheuttaa juopumusta pienissä määrissä ja pahoinvointia, sydämen rytmihäiriöitä sekä tajuttomuuden suurissa määrissä. Jatkuva altistuminen tolueenille (kuten sen imppaus) voi aiheuttaa aivovaurioita sekä lisääntymiskyvyn vahingoittumista.
 
Siivousaineet myrkkyä = kaikki siivousaineetko? No ei todellakaan ole kaikki "myrkkyä".

Miedot aineet kotioloissa riittää vallanmainiosti ja kerran kuukaudessa voi sen pöntön tai muut kloriitilla vetäistä tai jos on ollut noro epidemia kotona.

Jo useita vuosia sitten oli juttua antibakteerisista siivousaineista/tiskiaineista. Eli niitä ei saisi käyttää/ovat tarpeettomia kun voi kehittyä vastustuskykyisiä bakteereita joka sitten onkin huonompi juttu.
 
  • Tykkää
Reactions: rops
Rollolainen
Laitoshuoltajakoulutuksessa puhuttiin että mäntysuovalla ei saa puhdistettua riittävän hyvin(kotioloissakaan se ei ole kaikkeen riittävän tehokas), mutta varoiteltiin myös liian voimakkaista aineista.Mäntysuopa on elementissään mattojenpesussa.
ja jonkun tutkimukse mukaan tosi hyvä uuninpesuaine myös. omasta kokemuksesta snon että pitä paikkansa =)
 
LLN
Ammattisiivouksen aineita on monenlaisia. Desinfiointi ei kuulu jokapäiväiseen ylläpitosiivoukseen.
Desinfioivalla pestään saniteettitilat kerran viikossa. Ja myös sillion jos on jokin tauti liikkeellä ja sairaalassa tietyissä eristyshuoneessa.

Mä olen aina käyttänyt kotona ammattisiivouksen aineita ja välineitä.
 
djvlkvg
Jos ei kotona tarvitse desinfioida, niin samalla logiikalla voi jättää kädet pesemättä wc-käynnin jälkeen. Eihän Se paperi likaista ole, vai sormillako takapuolenne pyyhitte? Ja eikös ne vessan bakteerit ole vain siinä posliinissa? Eihän sinne kosketa?
 
Asiasta moottorisahaan.. Pidin hetki sitten siivouspäivän eli imuroin, pesin lattiat ja tasot, pyykkiä ja astianpesukonekki kävi muutaman kerran.. Ja kun mies kotiutui sitten pojan kanssa niin hetken päästä kysy mitä myrkkyjä oon käyttäny ku käy silmiin.
Käytin pesuaineina Lummea (pitäisi olla 97% luonnollinen) ja cif -pesuaineella pesin lattiat. Olikohan se tuo cif sitten joka ärsytti? Kun pesin niin huomasin, että aika ärtsyä tavaraa on.

En jaksa vielä lukea tuota teksitä, mutta varmaan myöhemmin.
 
"vieras"
Minulla on astma ja saan mäntysuovasta hengenahdistusta. Meidän huusholliin sitä ei tule, olkoonpa miten luontoystävällinen tuote tahansa. Onneksi nykyisin on vaihtoehtoja.
 
uskonasioita tai en
[QUOTE="vieras";27911408]Minulla on astma ja saan mäntysuovasta hengenahdistusta. Meidän huusholliin sitä ei tule, olkoonpa miten luontoystävällinen tuote tahansa. Onneksi nykyisin on vaihtoehtoja.[/QUOTE]

"Mäntysuovan sisältämät hartsihapot ovat myrkyllisiä kaloille. Siksi mäntysuopaa ei saa mattopyykillä päästää suoraan vesistöön, vaan matot on syytä huuhdella maalla eikä järvessä." Mehtolan tekstiä toisaalla.

Onko sulla hartsiallergia?

Itse pesen Marseillella kaikki, eikä mitään vaivaa ole tullut vielä. Siis kaakeleista ikkunoihin, silkkivaatteista mattoihin, kaikki puhdistuu edullisesti Marseillella. En tykkää mäntysuovan hajusta. Jäteaineesta se on tehty, joten ei voi tietää, mitä kaikkea muuta se sisältää...
 
"vieras"
Mä en käytä ollenkaan siivouksessa voimakkaampia aineita. Ei meillä tauteja ole normaalia enempää. Ja rasvat ja liat lähtee monesta paikasta ihan hyvin vaikka ihmesienellä. Esim. pyykinpesussakin se suositusmäärä pesuaineelle tai huuhteluaineelle on tosi suuri.
 
Professional Griefer
Kloori on aika kuluttava aine säännöllisesti käytettynä, varsinkin kotona jossa ei oo sellasta hinkutustarvetta, kuten esim. yleisissä tiloissa. Saa sitä silti käyttää jos tahtoo, mutta vähempikin riittää. Kuten yllä onkin jo sanottu, kaikki siivousaineethan on myrkkyä joutsenmerkeistään huolimatta.

Opetelkaa vaan käyttämään niitä aineita oikeilla annnostuksilla ja menetelmillä, niin ei jää "myrkkyjälkiä" kodin pinnoille.
 
"tunkion kukko"
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;27911105:
Kemikaalit on myrkkyä. Oli ne sitten pesuaineita, kosmetiikkaa tai lääkkeitä.
Kemikaalit eivät aina ole myrkkyä. Ei tuollaista yleistystä voi tehdä. Useimmat kemikaalit on toki haitallisia ja jotkut myrkyllisiä.

Siksi kannattaa valita puhdistusaineita ja kosmetiikkaa, jotka eivät sisällä haitallisia kemikaaleja. Sellaisia on olemassa.

Ja tuo ketjun aloittajan mainostama Fairykin: ha hah, se ei ole sit haitallista?
 

Yhteistyössä