Siivousaineet myrkkyä, eikä kotnma kannata käyttää desinfioivaa.....ENkä ole sanoinut tästä aiemminkin .

  • Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti
sasfdad
[QUOTE="vieras";27892109]Miten se mäntysuopa poistaa mm. rasvaiset sormenjäljet kaapinovista?[/QUOTE]

Tohon hommaan toimii ruokasooda tosi hyvin! paremmin puhdistuu kun vaikka tolulla...
 
Vesilaitostyöntekijä
Keskiajalla aateliset korvasivat peseytymisen hajuvesillä, kuten jotkut vielä nykyäänkin. Samoin desinfiointivimma nykyaikana, joka perustuu tietämättömyyteen tai vanhentyneisiin tietoihin.

Esim käsidesi ei korvaa käsien pesua, eivätkä desinfiointiaineet peruspesua ja siisteyttä. Desinfiointi on asia, jota ei amatöörien pitäisi harrastaa lainkaan.

Ensinnäkin monet pesuaineet ovat nykyisin tiivisteitä, joiden oikea laimennus ei monellekaan mene millään aivokoppaan. Turhat desinfioinnit aiheuttavat vain vastustuskykyisten bakteerikantojen kehittymistä, kuten sairaalabakteeri, josta nyt jo olemme pääsemättömissä.

Voimakkaat pesuaineet ja muut (yleensä täysin turhat) kemikaalit vahingoittavat lisäksi jätevedenpuhdistuslaitoksien prosessia, joka on pääasiassa biologinen. Jos biologinen osa vaurioituu, niin ei laitoksessa toimi sitten mikään muukaan.

Jos haluamme juoda puhdasta vettä, ja meressä uida jossakin muussa, kuin sinileväpuurossa, niin turha kemiallinen kuorma pitäisi saada jätevesissäkin minimiinsä.
 
Rollolainen
[QUOTE="quu";28455695]Minä käytän ammattisiivouksen aineita ja sillä siisti. En tee niin kuin joku muu sanoo. On yleispuhdistusaine yleisiin tiloihin ja yleispuhdistusaine saniteettitiloihin.[/QUOTE]

minä olen käynyt laitoshuoltajakoulutsta ja sielläkin vannottiin MIKROKUITUMOPPIEN -ja LIINOJEN perään ja myönnettiin että MÄNTYSUOPA on paras aine uunin pesussa, siitä oli joku tehnyt ihan tutkielmankin.
 
vierailija
Eikö Tolussa ole tolueenia? Ainakin ennen oli näin.
Olin aikoinaan kotipalvelussa töissä ja siellä eräs astmainen asiakas vaatimalla vaati että siivousveteen piti lorauttaa Tolua. Hän sitten yski ja köhi koko siivouksen ajan.

Tolueenin hengittäminen voi aiheuttaa juopumusta pienissä määrissä ja pahoinvointia, sydämen rytmihäiriöitä sekä tajuttomuuden suurissa määrissä. Jatkuva altistuminen tolueenille (kuten sen imppaus) voi aiheuttaa aivovaurioita sekä lisääntymiskyvyn vahingoittumista.
Huh. Jotku istuu nuotiolla aina kun menee luontoon.
 

Yhteistyössä