Siivooja paikalla - saa kysyä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sinisulka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

sinisulka

Aktiivinen jäsen
14.01.2011
2 672
0
36
46
Maapallo:)
Tänään kuonaa lattiasta pois hinkatessani ja vieraitten ihmisten siinä sitä toljottaessa tuli mieleen, et laitanpa tänne tämmöttisen avauksen :D Kun ainahan tääl on noita "joku paikalla-saa kysyä" Mietin, et mitä ihmiset oikeen ajattelee siitä siivoojasta, jota ne kattelee työssään kaupassa esim?

Mä luulin, että sä antaisit siivousneuvoja, mutta sä esititkin kysymyksen :( No kysyn silti, jos joku tietäis: Miten saan ruostetahrat pois käsienpesualtaasta? (Siis sellainen valkoinen allas, onko se nyt posliinia vai mitä.) :p

Jos siivoat toisen kotona, niin mietitkö ja päivitteletkö mielessäsi asiakkaiden paskaisuutta/epäsiisteyttä vai suhtaudutko työhön vain työnä?? Siivoaja olisi kiva, mutta mull aolisi tunne, että pitäisi siivota ensin itse.. :/

Mitä mieltä olet,jos valittaa taloyhtiölle,että siivooja jättää saunan ja pesuhuoneen välisen oven auki ja lämpö ehtii karata,pitäisitkö tälläistä asukasta pikkuasoista nipottajana vai ottaisitko palautteesta vaarin ja olisit huolellisesti?

Ehkä joku Gina Trigotin tai H&M myyjä olisi sopinut sun luonteeseen/käytökseen paremmin.

EDIT: siis kun olen itsekin ammatiltani siivooja. Tosin sä et varmaan siivoile lihatiskejä....? :)

Vooi mä niiiiiiin haluisin vaatekauppaan töihin :D:D:D Mut kyl mä viel haenkin sitä paikkaa, jos vapautuu...tää vain aika pikku paikka missä olen... Kiva että säkin olet siivoja. Siivootko sit lihatiskejä? Mä en..

Alkuperäinen kirjoittaja Björn;24049795:
Mitä kaikkea laivalla kuuluu hyttisiivoukseen?

Pyyhitään hytin peilit ja pöytätasot, vaihdetaan roskapussi ja siivotaan wc/suihku. Aikaa tähän on vajaa 5min/hytti.

Suosittelen laivalle mukaan puhdistuspyyhkeitä ja saunatossuja :D

[QUOTE="Vieras";24049777]Jos siivoat toisen kotona, niin mietitkö ja päivitteletkö mielessäsi asiakkaiden paskaisuutta/epäsiisteyttä vai suhtaudutko työhön vain työnä?? Siivoaja olisi kiva, mutta mull aolisi tunne, että pitäisi siivota ensin itse.. :/[/QUOTE]

En mä oo kotisiivooja.... mut sielä missä siivoon niin kyllä mä mielessäni aattelen ETTÄ MITEN IHMISET KEHTAA PORSASTELLA varsinkin vessoja siivotessa :D:D:D Ja siis niinkun ihan rapasta yleensä...mietin että onko niitten kotivessatkin tommottisia...Mut siis eihän tossa olisi mitään järkeä jos siellä sun kotonasi ei olisi mitään siivottavaa ja sit pyytäisit sinne siivoojan :D:D Sit mä kyl repeisin vaiks ei sillä...ihan kiva kun palkka juoksis :D

[QUOTE="vieras";24049821]Pyyhitään hytin peilit ja pöytätasot, vaihdetaan roskapussi ja siivotaan wc/suihku. Aikaa tähän on vajaa 5min/hytti.

Suosittelen laivalle mukaan puhdistuspyyhkeitä ja saunatossuja :D[/QUOTE]

Eikö enää vaiheta lakanoita? Vai kuuluuko se jollekin muulle? Itsekin siivooja mutten ikinä laivalle lähtis töihin..

Mitä mieltä olet,jos valittaa taloyhtiölle,että siivooja jättää saunan ja pesuhuoneen välisen oven auki ja lämpö ehtii karata,pitäisitkö tälläistä asukasta pikkuasoista nipottajana vai ottaisitko palautteesta vaarin ja olisit huolellisesti?

no täytyy sanoo, että en siivoo taloyhtiölle...
mutta jos eläydyn tohon niin kyllä mielessäni kiroaisin varmasti talon asukkaita...vaiks varmaan myös kiltisti laittasin sen oven sit kiini aina...siis sekä että. Ärsyttää kyllä miten pienistä jutuista siivoojia syytetään ihan kybällä...

Vooi mä niiiiiiin haluisin vaatekauppaan töihin :D:D:D Mut kyl mä viel haenkin sitä paikkaa, jos vapautuu...tää vain aika pikku paikka missä olen... Kiva että säkin olet siivoja. Siivootko sit lihatiskejä? Mä en..

En enää onneksi. Pari vuotta sitten yhden kesän tein sitä hommaa ja se riitti. Kun kuulin että olisin päässyt vakkariksi siihen hommaan, niin hain kauppikseen ja opiskelin merkonomiksi. Ei kaupan alalta täällä ole nyt sitten silti töitä löytynyt. Opiskelujen aikana siivosin, mutta nyt sekin tulee korvista ulos, joten olen työttömänä. Jos kaupan alalta ei löydy syksyyn mennessä töitä, palaan taas siivoamaan.

EDIT Ja kaikenlaista siivousta on tullut tehtyä: kauppaa, koteja, toimistoja, metallipajoja, tehdassiivousta, lihatiskii... Noista hommista mukavimpia on selkeästi toimisto ja kotisiivoukset. Ja se yhden metallipajankin siivous toissa kesänä oli yllättävän kivaa. :)

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: sinisulka
[QUOTE="vieras";24049803]no kotipalvelua käyttäneenä kysyn että siivoatko sinäkin vain ne paikat jotka luulet näkyvän ensimmäisenä vai siivoatko kunnolla?[/QUOTE]

No siis aika on rajallinen...tietty eka näkyvät paikat. Ei oo järkee siivota joka kerta joka paikkaa es :D Vuoro päivinä...ja sit tosiaan toi et aika on rajallinen :D Sille ei voi mitään...

[QUOTE="Puhina";24049849]Eikö enää vaiheta lakanoita? Vai kuuluuko se jollekin muulle? Itsekin siivooja mutten ikinä laivalle lähtis töihin..[/QUOTE]

Yksi henkilö vie pois likaiset lakanat ja pyyhkeet, toinen petaa puhtaat tilalle, kolmas siivoa tasot ja wc:n, neljäs imuroi. Tehokkaampaa näin.

no täytyy sanoo, että en siivoo taloyhtiölle...
mutta jos eläydyn tohon niin kyllä mielessäni kiroaisin varmasti talon asukkaita...vaiks varmaan myös kiltisti laittasin sen oven sit kiini aina...siis sekä että. Ärsyttää kyllä miten pienistä jutuista siivoojia syytetään ihan kybällä...
No jaa,jos asukas maksaa saunavuorosta,mutta joutuu jatkuvasti menemään lähes kylmään saunaan ja tietää että siivooja on ollut edellinen kävijä,niin miusta on ihan aiheellista antaa palautetta.

Miksi valitsit siivoojan ammatin ja mitä pidät siitä?

Tää oli ainoo mikä oli nyt tarjolla...ja tarvitsin rahaa...
Siis en tykkää yhtään suoraan sanottuna :D Tuskaa raahautua aina töihin ja tuskaa olla aina töissä :D En tätä kyl jaksa pitkään..menee hermot ja niskat on ihan hirmu kipeet ja sit tuntuu tää siivoojan aliarvostus ihmisten suhtautumisena muhun ja kyl palkkakin on suoraan sanottuna p*skanen :D

En enää onneksi. Pari vuotta sitten yhden kesän tein sitä hommaa ja se riitti. Kun kuulin että olisin päässyt vakkariksi siihen hommaan, niin hain kauppikseen ja opiskelin merkonomiksi. Ei kaupan alalta täällä ole nyt sitten silti töitä löytynyt. Opiskelujen aikana siivosin, mutta nyt sekin tulee korvista ulos, joten olen työttömänä. Jos kaupan alalta ei löydy syksyyn mennessä töitä, palaan taas siivoamaan.

EDIT Ja kaikenlaista siivousta on tullut tehtyä: kauppaa, koteja, toimistoja, metallipajoja, tehdassiivousta, lihatiskii... Noista hommista mukavimpia on selkeästi toimisto ja kotisiivoukset. Ja se yhden metallipajankin siivous toissa kesänä oli yllättävän kivaa. :)

Okei :) Mä pidän sulle peukkuja että saat kaupan alan töitä! Kyllä ne on varmasti paljon mukavampia!!! Itsekkin niistä haaveilen...
Mut hei ISO RESPECT että oot jaksanut noin pitkään siivousduunis :D

• Tykkää
Reactions: MillaVanilla
No jaa,jos asukas maksaa saunavuorosta,mutta joutuu jatkuvasti menemään lähes kylmään saunaan ja tietää että siivooja on ollut edellinen kävijä,niin miusta on ihan aiheellista antaa palautetta.

No se, että asukkaat maksaa saunasta ei todellakaan näy sen siivoojan palkkapussissa....sillä on joku ihan mini palkka ...toi on huono väite siivoojalle...

Kannattaa sanoa asiasta taloyhtiöön, ne välittää viestin siivoojalle. Tosin jos yritys on RTK, niin en toivoisi liikoja.

Btw, mun listasta puuttui porrassiivous. Se on puuduttavaa hommaa (ja niihin juuri kuuluu noi saunat ja ym yleiset tilat.)

Yhteistyössä