Siivoamisesta jos taas vaihteeks..

Valon kantaja

Aktiivinen jäsen
25.06.2008
3 690
0
36
Löytyykö muita jotka ovat asuneet koko lapsuutensa oikeessa kunnon "rytökärpän pesässä" Meillä ei koskaan vanhemmat ollu mitään siivousintoilioita. Mut kun äiti jäi yksin niin jäi myös siivoaminen. Meillä oli oikeesti paskasta. Kissan jätöksiä sielä täällä, likaset vaatteet vessan lattialla, eikä kukaan pyykkiä pessy, tiskannu tai muutakaan. Ja edelleen heillä jatkuu sama meno.

Musta taas on kehittyny siivoaja. Ei mikään hysteerikko, mut empä mä sotkujakaan suuremmin siedä.

lapsena yh äitini kävi töissä.

minä hoidin talouden siivouksen, kaupassa käynnin, ruoan laiton.

äiti ja minä yhdessä hoidimme sitten kehitysvammaista sisarustani.

en todellakaan ajattele että oli vain äidin tehtävä pitää kämppä siistinä. töissä+sisaruksessani oli jo tarpeeksi huolta hänelle.

mikset itse siivonnut?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
lapsena yh äitini kävi töissä.

minä hoidin talouden siivouksen, kaupassa käynnin, ruoan laiton.

äiti ja minä yhdessä hoidimme sitten kehitysvammaista sisarustani.

en todellakaan ajattele että oli vain äidin tehtävä pitää kämppä siistinä. töissä+sisaruksessani oli jo tarpeeksi huolta hänelle.

mikset itse siivonnut?

No, mun mielstä minä en esikoisena ollu mikään kodinhoitaja. Mä hoidin sisarukset ja ne elukat sillon kun äiti oli jossain muualla kun kotona ja töissä.

En usko että hirveesti tekee mieli siivota jos muu perhe ei siivoa. Ei lapsenkaan tarvi olla perheen ainut siivooja.

Mun serkkujen perheessä on tosi likaista. Kissat ja koirat kulkee miten haluaa sisällä ja ulkona oli keli mikä tahansa. Sadesäällä kuraa lattiat ja matot täynnä. Perheen äiti sanoo ettei vaikuta imuroida kun on kohta saman näköistä. Muurahaiset kulkee pitkin lattioita ja keittiö kärpäsiä täynnä. Lasten (6kpl) huoneet järkyttävässä kunnossa. Vaatteita lattiat täynnä ja muutenkin ihan sekaisin ja likaista. Poikkeuksena yhden tytön huone. Se sanoo että tahtois puhtaammaan ja siistimmän kodin muttei jaksa yksin aina siivota kun muita ei kiinnosta.

Yhteistyössä