Siitepölyallergiasta astmaoireita?

2v4kk joutui taas ahdistuksen vuoksi lääkäriin ja itse aloin miettimään että olisiko siitepöly syynä. Viime vuonna kun oli siis 1v4kk sai ihmeellistä nuhaa ja silmien vuotoa tähän aikaan vuodesta. Nyt oli todella limainen ja rohiseva kaksi viikkoa sitten, söi siihen (turhan??) lääkekuurin ja yskä jäi. Ja nyt taas ihan tukossa ja sitten mentiinkin spiralle hengitteleen.

Vuosi sitten ei verikokeissa näkynyt kuin jo tiedossa ollut kissa-allergia mutta mietin että kannattaiskohan niitä pyytää taas..

Miten muilla allergisilla on oireillut?
 
no mä oon jo aikuisiässä, mutta pari vuotta sitten tuli muitten allergiaoireitten lisäksi tuo kröhä/vinkuminen/keuhkot ahtaalla. metakoliinialtistuksessa ja astmatutkimuksissa kävin, metakoliiniin reagoin eli allergista reagointia. buventol mulla käytössä, siis jauhemuoto ventolinesta. kannattaa pyytää tutkimukset ja testit, niin saatte lääkkeet. pahin kausi on vasta edessä.. :)
 
....
Ihan sama homma. Meillä astmalapsi ja joka kevät joutuu välillä tyrkkimään avaavaa reippaastikkin,vaikka allergialääkkeet käytössä. Onneksi ei olla sairaalaan kuitenkaan jouduttu.
 
"Lissu"
Viime keväänä puhkesi meidänkin 4 v:llä allerginen astma. Ennestään oli oireillut infektioastmalla, tuon allergisen astman jälkeen pääsi tutkimuksiin ja todettiin myös rasitusastma. Nyt on sitten ollut puolisen vuotta säännöllisellä lääkitysellä (Flixotide aamuin+illoin sekä Ventolinea tarpeen mukaan) ja lisäksi siitepölyaikaan ottaa kahdesti päivässä nestemäistä Zyrteciä. Sitä on saanut jo pari-kolme viikkoa, sillä leppä kukkii jo täysillä ja kohta alkaa koivun kukinta. (Prick-testeissä todettiin leppä ja koivu, ei onneksi heiniä.)
 

Yhteistyössä