Siis te JOTKUT OMITUISET ÄIDIT!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tana

Vieras
Mikä vittu siinä on että lupaatte lapsenne kylään KYSYMÄTTÄ KYLÄPAIKASTA!?!!

Tyttäreni kertoi että hänen luokkakaverinsa (poika) äiti oli sanonut pojalleen että hän voi tulla meille koulusta päin kahdeksi tunniksi koska on itse töissä ja käy sen jälkeen kaupassa...no tää olis ihan ok JOS ASIASTA KYSYTTÄIS MULTAKIN!!!!! En ollut uskoa korviani kun tenttasin poikaa joka äsken oli tyttäreni kanssa oven takana vaikka tyttö oli sanonut ettei meille voi tulla kysymättä/sopimatta eikä koulusta päin... enhän mä voi sitä uloskaan heittää, ekaluokkalaiset on vielä pieniä ja nälkäkin tulis parissa tunnissa, mutta entä jos mun pitää lähtee jonnekkin omien lasten kanssa?!?!?

Siis tekis mieli juosta sinne kauppaan keskusteleen tän äitin kanssa !!!!

Hmm. Mulla ei vielä ole kokemuksia lapsen kavereista, mutta kyllä meille (lapsuudenkodissa) sai tulla kavereita leikkimään koulun jälkeen. Ei siihen mitään lupaa tarvinut anoa.

Alkuperäinen kirjoittaja RottenCorpse:
kyllä meille saa tulla lupaa kysymättä!

Meille ei koska mulla on 5 lasta joista 4 koulussa, täälä olisi joka päivä ainakin 10 ylimääräistä tenavaa syömässä ja huutamassa ellen vähän rajoittaisi!!!

no ymmärrän et on ongelma siinä mielessä, että jos tuo vieras eka luokkalainen on ikäänkuin "hoitoon" laitettu menemään Ap:n luokse - ei oo huomioitu, että ap:lla vois olla jotain muuta menoa lapsineen tms.

Tana taitaa nyt hieman ylireagoida, mutta tyylinsä kullakin. Tottakai olis ok, jos asia varmistettas kaikilta, mutta ei se nyt NOIN VAKAVAA luulis olevan. Voit kyllä itseskii lukea noihin "OMITUISIIN ÄITEIHIN"!!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:
Alkuperäinen kirjoittaja Tana:

Meille ei koska mulla on 5 lasta joista 4 koulussa, täälä olisi joka päivä ainakin 10 ylimääräistä tenavaa syömässä ja huutamassa ellen vähän rajoittaisi!!!

Meillä onkin :laugh:

no sun elämäs kai pyörii sit siinä keittiön ympärillä 24/7, mulla ei joten siksi asia on sit eri mulle,sori vaan !!!:laugh:

Me ollaan parina iltana viikossa ainakin illalla kyläilemässä koko perhe. Joten kun lapset tulee kouluikään niin kaveri joutuu lähtemään kotiinsa siinä vaiheessa kun me lähdetään kyläilemään. Jos on siis tullut meille leikkimään. Ruokapuoli on vaikeampi jos vieraat lapset alkaa asumaan meillä.. Kyllä heidän pitäis eka käydä omassa kotonaan syömässä ja tekemässä läksyt. Keksejä voin tarjota ja joskus ruoan.. Mutta elättämään en ala :)

Olen lukenut palstalla niin monia juttuja missä vieraat lapset änkee monta krt viikossa ruokapöytään.

Ihan turha yhtään siellä syytellä vanhempia.
Syyttele omaa muksuasi, kun ei ole osannut kertoa, ettei teille saa tulla!

Ehkäpä toisen vanhempi todella oletti, että teille asia OK.
Niin, että katsopa itseäsi peilistä sekä omaa lastasi- tee hänelle sitten selväksi, ettei teille ketään tuoda! ÄLÄ syytä muita!

Todella outoa syytellä toisen vanhempaa, jota et näköjään edes tunne, kun oma lapsesi on moannut, jos joku mokaaja pitää etsiä.

No minä tuossa tilanteessa sanoisin ihan asiallisesti sille lapsen äidille, että voi lapsi tulla kunhan asiasta sovitaan etukäteen. Eihän sitä tiedä vaikka tosiaan olisi jotain menoa suuniteltu koulun jälkeen.

Se nyt vaan on niin, että on erilaisia perheitä ja käytäntöjä. Jospa tän pojan äiti ei tiedä teidän lapsiluvusta. Totta on, että kysyä pitäis, varsinkin tuntemattomalta perheeltä... mutta hieman kyllä ylireagoit, varsinkin, jos ei sulla satu nyt mitään menoakaan olemaan. Ohjeistat äitiä/poikaa ystävällisesti, että seuraavalla kerralla on kysyttävä.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:

Meillä onkin :laugh:

no sun elämäs kai pyörii sit siinä keittiön ympärillä 24/7, mulla ei joten siksi asia on sit eri mulle,sori vaan !!!:laugh:

Tuo on kyllä niin totta :D Mutta en minäkään aina ruokaa tarjoa, jos on useampi kylässä yhtä aikaa, mutta aika harvoin ollaan vaan oman perheen kesken, aina täällä joku on. Ja ärsyttää joskus minuakin, tottakai. Mutta onhan se hyvä että lapsilla on kavereita ja heillä ei ole koskaan tylsää.

Alkuperäinen kirjoittaja ddd:

Niin, että katsopa itseäsi peilistä sekä omaa lastasi- tee hänelle sitten selväksi, ettei teille ketään tuoda! ÄLÄ syytä muita!

Todella outoa syytellä toisen vanhempaa, jota et näköjään edes tunne, kun oma lapsesi on moannut, jos joku mokaaja pitää etsiä.

niin,mun lapsi oli tosiaan sanonutki sille mut oli raahautunu perässä meille joten vika taitaa ollaki SUSSA!!!Sä oot selkeesti ite just tollanen "tukin lapseni kylään joka vitun paikkaan koska en jaksa katsoa sitä kotona"- äiti!!!!!
Ei muutaku pojot sinne!!!!!

Mun mielestä ton ikäisten leikit ja kyläilyt sopii vielä vanhemmat keskenään. Esim. tässä tapauksessa pojan äidin olisi pitänyt infota suoraan ap:tä, ja kysyä häneltä että sopiiko. Eikä vaan sanoa pojalleen että mene sinne leikkimään koulun jälkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja ddd:

niin,mun lapsi oli tosiaan sanonutki sille mut oli raahautunu perässä meille joten vika taitaa ollaki SUSSA!!!Sä oot selkeesti ite just tollanen "tukin lapseni kylään joka vitun paikkaan koska en jaksa katsoa sitä kotona"- äiti!!!!!
Ei muutaku pojot sinne!!!!!

Sun lapsesi ei selkeästi osannut sanoa asiaa tarpeeksi selvästi, liekö ollenkaan edes sanonut!

On se kumma, ettet osaa opettaa sanomaan SELKEÄSTI, NAPAKASTI.
Mitähän siitäkin tulee, ettei lapsi osaa sanoa "EI"?

Ties kuka teille huomenna tulee kylään, kun ei osata kieltäytyä, ihmiset teillä päin vaan raahautuu perässä. Kumma juttu.

Ja tästä että joku suorastaan väkisin roikkuu lapsesi perässä ja raahautuu ovellesi, syyttelet muita kuin tekijää. Raahautujahan tuossa olisi syyllinen eikä äitinsä.

Alkuperäinen kirjoittaja Musupulla:
Mun mielestä ton ikäisten leikit ja kyläilyt sopii vielä vanhemmat keskenään. Esim. tässä tapauksessa pojan äidin olisi pitänyt infota suoraan ap:tä, ja kysyä häneltä että sopiiko. Eikä vaan sanoa pojalleen että mene sinne leikkimään koulun jälkeen.

Meillä juoksee täällä jo 3-vuotiaat ihan vapaasti naapurista toiseen, asutaan alueella, jossa on paljon lapsia ja lapset kiertävät kavereitten luona ja pihoilla ihan vapaasti. Kesällä varsinkin meillä on aina tosi paljon lapsia ja omatkin lapset pyörivät missä milloinkin.

Meillä oli himassa aina niin, että aina sai tulla erikseen kysymättä.
Menot tiedettiin etukäteen niin, että tiesin sanoa kaverille jo etukäteen koska meille ei sovi tulla.

Samoin toimitaan mun omassa perheessä.

Alkuperäinen kirjoittaja Musupulla:

:laugh:

Juu, niinhän ne lapset oppii ystäviä etsimään ja asioita sopimaan, kun curling-vanhemmat sopivat keskenään, että ketkä nyt voisivat ystäviä olla ja kellekin kylään mennä.

Huoh. Eiköhän lapsi osaa itsekin vanhemmalta kysyä: "voiko Pekka tulla tänään kylään?".

Ja virheitä muuten sattuu itse kullekin... käsittämätöntä ap, että hepaat tästä asiasta noin, kun ei ilmeisesti jatkuvasti ole tällaistä.

Yhteistyössä