Siis tarjoaako joku oikeasti pakastepullia/leipomuksia juhlissa?:D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voi luoja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";27230931]Kyllä,ainakin kahdeksaa kieltä auttavasti ja hindin alkeet sekä hieman Papuan alkuasukaskansojen nuolenpääkirjoitusta. Nämähän kuuluvat lukion oppimäärään ja minulla on ollut harrastuksia.

Vastasin ap:n puolesta =)

Ja voi ei,nyt te kyllä repeette,mä olen ammatiltani KÄÄNTÄJÄ![/QUOTE]

Ja mä oon lentäjä

Miehen äiti nykyään ostaa pakastekakut ja jotain pasteijoita leipomiensa piirakoiden ja pullien kaveriksi. Luojan kiitos!
Hänen täytekakkunsa ovat valmispohjaan tehtyjä ällömakeita hillopläjäyksiä, pullilla voi leikkiä koiran kanssa viikon kunhan varoo ettei tule seinään reikiä ja piirakat.. ei ole varmaa onko se piirakka siinä lautasella jo kerran syöty vaiko eikö... Kiva että kahvipöydässä uskaltaa joskus jotain ottaa!

[QUOTE="vieras";27230986]Mä tiedän missä ap on huono, suvaitsevaisuudessa.
Hän ei arvosta erilaisuutta ja nostaa itsensä jalustalle kuvittelemalla olevansa parempi kuin muut.
Surullista.[/QUOTE]

Mutta jos etsitààn positiivisia puolia (tànàànhàn on perjantai), niin minusta ap on ihmeen kàrsivàllinen.Tàssà vaiheessa olis moni muu jo heittànyt hanskat tiskiin parin kirosanan kera

Jos ap olisi niin fiksu kun antaa ymmärtää, hänen ei tarvitsisi kysyä palstalta otsikon kysymystä vaan hän olisi osannut päätellä itse vastauksen niissä juhlissa, joissa pakastepullaa tarjottiin :)

[QUOTE="Mamma italiana";27231003]Tàà ketju on hauskempaa kuin pullan leipominen (mutta myònnàn ettà toin Suomesta mukanani kardemummaa, eihàn sità koskaan tiedà)[/QUOTE]

Varsin totta! Mulla on kans kardemummaa, laitan sitä kahviin. Vehnäjauhojaki on kaapin perällä, jos ei oo toukat syöny.

Hmm. Oikeastaan ap ei ole vielä maininnut mitään, missä olisi minua parempi. Minähän osaan myös lähes kaiken, kun olen opiskellut ja harrastanut lähes kaikkea. Mitä en ole opiskellut, olen muualta oppinut. Mitä en ole harrastanut, olen sentään ajatellut syvällisesti. Vain vaatimattomuuteni voittaa upeuteni. Ja estää minua leipomasta pullaa, sillä en halua häikäistä muita joka saralla.

:popcorn:

[QUOTE="vieras";27230131]kaikkien ei tarvitse leikkiä, kun sattuu olemaan sitä ihan luonnostaan.
Kyllä kaikilla on aikaa, mut suurin osa mammoista makaa sohvalla ja valittaa kun ei ehdi.[/QUOTE]itse leivon kaiken itse, ihan kaiken. mutta minua ei haittaa vaikka joku ostaakin valmiina. ei ole minulta pois. tuskin sinultakaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;27231029:
Hmm. Oikeastaan ap ei ole vielä maininnut mitään, missä olisi minua parempi. Minähän osaan myös lähes kaiken, kun olen opiskellut ja harrastanut lähes kaikkea. Mitä en ole opiskellut, olen muualta oppinut. Mitä en ole harrastanut, olen sentään ajatellut syvällisesti. Vain vaatimattomuuteni voittaa upeuteni. Ja estää minua leipomasta pullaa, sillä en halua häikäistä muita joka saralla.

:popcorn:

Ja tulis myös aika tylsät kekkerit, kun vieraat maistais sun ambrosiaan verrattavia puusteja ja pyörtyis vaan euforiassa lattialle.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;27231029:
Hmm. Oikeastaan ap ei ole vielä maininnut mitään, missä olisi minua parempi. Minähän osaan myös lähes kaiken, kun olen opiskellut ja harrastanut lähes kaikkea. Mitä en ole opiskellut, olen muualta oppinut. Mitä en ole harrastanut, olen sentään ajatellut syvällisesti. Vain vaatimattomuuteni voittaa upeuteni. Ja estää minua leipomasta pullaa, sillä en halua häikäistä muita joka saralla. :popcorn:

*pärskis*

Tämä ketju on mennyt ihan kilpalaulannaksi. :D

Mun täytyy sanoa, että ahdistun ap:n kaltaisten ihmisten luona kyläilystä. Ne "pakkopullat", ylpeästi itse leivotut, ja muut itse suoritetut tarjoilut saavat mut jotenkin surulliseksi. Vaattet on silitetty, kauluspaidat päällä miespuolisilla, miehellä solmio, rennommin kuitenkin voi olla siinä mielessä, että pikkutakinon saanut jättää pois. Vaimo on antanut luvan.

Paremmat astiat esillä. Kaitaliina pöydällä.

Kaikki nämä asiat ovat hienoja ja perinteisiä,mutta minulle ne tekevät ahdistavan olon ja tunteen, että todella olen VIERAS. Omat ystäväni kutsuvat juhliin, joissa on välitön ja tuttu tunnelma, ja tarjoilun suhteen pääasia on, että jotakin kivaa on tarjolla. Oli se sitten itse tehtyä, pakastealtaasta, tilattua tai jopa vaikka vieraiden mukanaan tuomaa.

Osaan leipoa, osaan tehdä hienoja kakkuja, osaan tehdä ruokaa. Osaan siivota, osaan tehdä kauniita kattauksia ja koristeluja. Mutta juhlatunnelman ja juhlan tekee mielestäni jokin muu, ehkä se, että isäntäväki aidosti iloitsee vieraistaan ja saa näiden olon tervetulleeksi. Pöydällä köllöttävä paistettu taikinämöykky, oli se taikina itse tehtyä tai pakastimesta, ei minusta tunnelmaa muuta suuntaan tai toiseen ap:n kuvaamalla tavalla.

Niin ja a.p., olen yliopistosta maisterin papereilla valmistunut, työelämässä hyvin palkatussa tehtävässä, osaan neljää kieltä sujuvasti, olen taiteellinen, maalaan ja ompelen ja luen paljon, urheilen, osaan korjata autoa ja ratsastaa hevosella ja ties mitä. Pullan leipominen vaan jotenkin ei elämässäni ole asia, josta KUKAAN saisi mitään suorituspisteitä tai "emäntäpisteitä".

Italian mammalle voin kertoa että kaikista hyveistäni huolimatta olen myös kärsimätön, siirryn joskus liian nopeasti asiasta toiseen ja kaiken lisäksi vielä hermostun helposti jos toiset ovat liian hitaita :-)

Toivottavasti myös teet itse vaatteesi, opetat lapsesi, korjaat autosi, remontoit ja rakennat itse talosi. Kuulostat agraariyhteiskunnan huivipäiseltä maatilan emännältä, mutta ehkäpä halusitkin ovelasti vain saada omille pakastepullillesi tukea.

Ja tulis myös aika tylsät kekkerit, kun vieraat maistais sun ambrosiaan verrattavia puusteja ja pyörtyis vaan euforiassa lattialle.

Aivan - noinkin asian voi joissain piireissä nähdä. Minun juhlani kyllä onnistuvat aina, koska minun lattialleni on hyvä pyörtyä (moni oikein toivookin pääsevänsä juuri minun lattialleni), lisäksi olen tietenkin EA-taitoinen ja hoivaan hellästi jos tarpeen. Mutta yleensä kaikki vuokseni pyörtyneet ovat vain kiitelleet kokemuksesta. :snotty:

Nimimerkille ahdistavaa: Mielenkiintoista, minàkin olen keskimààràistà nopeampi ihminen ja hermostuttaa muiden "matelu" . Pitàà vain muistaa ettà me olemme nopeita, muut normaaleja ;)

Yhteistyössä