Siis täh? Voiko ovis-tikulla saada "vihiä" raskaudesta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mulberry
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mulberry

Vieras
Siinäpä se kysymys tulikin. Olenko ymmärtänyt oikein, että myös ovistesti saattaisi antaa kaksi viivaa, jos on raskaana ja testaa silloin kun raskaustestilläkin voisi testata?

Alkuperäinen kirjoittaja Justagirl:
Ovistesti antaa aina 2 viivaa. Jos testiviiva on yhtä vahva tai vahvempi kuin kontrolliviiva, se saattaa viitata raskauteen. Tai sitten sulla on ovis tai sitten kuukautiset tekee tuloaan :D

Aha... Siis jos kuukautiset ei ala, joudunkin kiltisti apteekkiin kipittämään raskaustestiostoksille. Yritin ovista tikutella ja ei se oikein onnistunut. Oireita vaikka muille jakaa, mutta tikku näytti vain haaleaa viivaa. Hermostuin koko hommaan ja kaappiin jäi vielä pari tikkua käyttämättä :)

Mä ainakin tikutin ovistestillä kaks viivaa ja samana päivänä plussasin...oli jääny yks ovistikku jäljelle ja päätin kokeilla, kun olin lukenu juttua, että se vois toimiakin.

Alkuperäinen kirjoittaja Unihiekka:
tytärpuoltani pyysin ovistestiini pissaamaan ku hällä oli rv jotain 8,negaa näytti.Itsekkin uteliaisuuttani halusin tietää

Niin siis eikös ovistikku "hae" eri hormoonia kuin raskaustesti? Vai miten se nyt oli... Ehkä tätä muistaakseni lh hormoonia ei enää ole silloin kun on jo rv8 meneillään. Äh, mä olen niin tonttu näissä. Osaisiko joku selittää ihan suomeksi ja niin että minäkin sen muistaisin vielä kun koneeni suljen :)

Mulla oviksen aikaan se viiva oli ihan normaalisti vahva (ei tosin missään vaiheessa yhtä vahva kuin kontrolliviiva), oviksen jälkeen (vielä tikutin kun en ollut ihan varma oviksesta) tuli vaan yksi viiva ja päivää ennen positiivista raskaustestiä kurillani koitin vielä kun oli vaan ovistesti kotona ja kaksi vahvaa viivaa tuli

No mulle noi ovistestit ei ainakaan näyttäneet raskautta.
Viivoja tuli vain sillon ku ovis oli.Kait siin ovis testissä haetaan pikkasen eri hormooneit?
Mutta tuossa paketissa kyllä lukikin että ovistesti ei käy raskaustestistä.

Mulla ja kahdella siskollani ovistikku näytti plussan ja saman päivänä testattiin myös raskaustestillä plussa! Kysyin oikein ovistestien maahantuojalta miksi näin, vastasi, että, hormoonit ovat niin lähellä toisiaan, että voivat mahdollisesti näyttää raskauden, MUTTA luottaa niihin ei täysin voi...

Alkuperäinen kirjoittaja I-ha-na:
mä oon testannu 5 tai kuudella ovis tikulla ja erittäin plussaa näytti =)

Siis saitko raskaus-plussaa vai ovis-plussaa? Mä mielestäni noudatin ohjeita kirjaimellisesti ja en mä niillä ovista kiinni saanut. Siis mulla on kyllä yleensä selviä ovisoireita, mutta halusin selvittää milloin se ovis OIKEASTI on: ennen kipuja ja limoja, vai niiden aikaan vai niiden jälkeen. Tutut oireet olivat, mutta testitikut näyttivät vain hyvin haaleaa viivaa, joka ohjeen mukaan pitäisi tulkita negatiiviseksi :(

Alkuperäinen kirjoittaja Mulberry:

Siis saitko raskaus-plussaa vai ovis-plussaa? Mä mielestäni noudatin ohjeita kirjaimellisesti ja en mä niillä ovista kiinni saanut. Siis mulla on kyllä yleensä selviä ovisoireita, mutta halusin selvittää milloin se ovis OIKEASTI on: ennen kipuja ja limoja, vai niiden aikaan vai niiden jälkeen. Tutut oireet olivat, mutta testitikut näyttivät vain hyvin haaleaa viivaa, joka ohjeen mukaan pitäisi tulkita negatiiviseksi :(

raskauden. sitähän tässä kysyttiin =)
Ja en muuten ovista bongannu kun kerran

Alkuperäinen kirjoittaja Mulberry:

raskauden. sitähän tässä kysyttiin =)
Ja en muuten ovista bongannu kun kerran

Mä täällä kohtpuoliin hypin seinille. Alamahaa vihloo välillä, välillä alaselkä on tosi kipeä. Pientä kihelmöintiä rintaosastolla. "Kilahtelen" joka välissä siis tunteet on yhtä vuoristorataa... Niinpä niin ja nämä samat oireethan on myös silloin kun menkat on tuloillaan. Tosin nyt on vasta kp22. Ei mulla yleensä näin aikaisin noita pms-oireita ole. Siihenkin olen varautunut, että sitä kehittelee näitä oireita mielessään, kun sitä raskautta niin kovasti toivoo :)

itselläni ovis oli tikkujen mukaan n.vko sitten ja nyt taas ovistesti näyttää plussaa vaikka menkkojen pitäisi alkaa vasta vkon päästä..että ei auta kun jännätä vielä viikko ja sit tehdä se oikee raskaustesti myös..toivossa on hyvä elää;)

Yhteistyössä