Siis tää on niiiiin naurettavaa jo..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lapsellista
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
ja yks vieras täällä jo kirjottiki että tehy ois voinu alottaa lakolla. mutta ei, vissiin sitä akkaa puri hirvikärpänen tuherosta justiinsa sillon niin se päätti että jahas ja mehän ei lakkoilla, me irtisanoudutaan!

ihanasti osaat asiat ilmaista :D

Mutta minä ihan ilpittömästi ihmettelen, miksi tietyistä asioista ei edes puhuta julkisesti. Kuten siitä että lakkoa ei edes kokeiltu vaan suoraan aloitettiin irtisanomiset.

Tai siitä että irtisanoutumisia käytetään vain ja ainoastaan siksi että päästään välttelemään suojatyövelvollisuutta, samanaikaisesti vaatien lakkolaisten oikeuksia itselle vaikka velvollisuudet eivät sovi.

Minä kannatan palkankorotusta sairaanhoitajille ja lakonkin olisin hyväksynyt, mutta irtisanoutumisilla kiristäminen suojelutyön välttämiseksi on röyhkeää. Irtisanoutukaa hoitajat sitten ihan oikeasti, älkääkä vaatiko lakkolaisten oikeuksia itsellenne samalla kun kartatte lakkolaisten velvollisuuksia kun kerran etteo le lakossa vaan irtisanoutuneita.

peesi. niin joka ikiseen sanaan!

=)

Alkuperäinen kirjoittaja Kukkanen2:
Alkuperäinen kirjoittaja JoosepinÄiti:
jos ihminen irtisanoutuu työstään, ei kukaan voi velvoittaa häntä olemaan tavattavissa milloin vain...
Jos ihminen irtisanoutuu työstään, ei kukaan voi velvoittaa työnantajaakaan ottamaan häntä siihen hommaan takaisin kun hänelle = työntekijälle taas alkaiskin työnteko maistumaan. Muista tämäkin puoli asiassa.

Näimpä, samaa sanoin minäkin jo tuolla edellä. Ei voi vaatia jotain sellaista mitä ei enää ole.

Tildalle....

Sun työtä tekevät varmaan on siinä palkkakuopassa, koska sairaanhoitajista tosiaan yli kolmasosa tienaa yli 2600e. Että korotukset pitäis mun mielestä laittaa juuri alkupalkkaan,erikoistumiseen ja vastuunmukaan maksettavaksi.

Voi että mä olen iloinen, että on joku järkipäässäkin tässä Suomenmaassa. :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja lapsellista:
Mulla tulee mieleen tästä joku kauhuleffa jossa kansa vaeltaa tyhjä kiilto silmissään kun joku ufo on ne sokaissut. =D

Mutta siis kun osattaisi rauhallisemmilla keinoilla vaatia itselleen se mitä ajatellan ansaitsevansa niin pysyisi maa järjestyksessä.

Onko se sitten kovin tyydyttävää kun saa vähän enemmän palkkaa mutta sitäkin enemmän halveksuntaa kansalaisilta?

Mä en nimittäin kyllä paljoa enää voi arvostaa enkä luottaa sellaiseen sairaanhoitajaan jolla olis pokkaa sanoa mulle että sori mut mun pitää antaa sun nyt kuolla kun se yksi ei maksa mulle niin ja niin paljon sun hoitamisesta. Näinhän se on.

ja lähtevät vielä karkuun..
Niin mekin tehtiin ala-asteella kun ei haluttu mennä välitunnille pakkasella.

Ja minä juoksin hammaslääkäriä lapsena karkuun pitkin hammaslääkäriaseman käytäviä. Menin piiloonkin, mutta se löysi mut ja raahas, kirjaimellisesti, niskasta huoneeseensa :whistle: :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja RouvaParkula:
Minusta koko tilanne on naurettava. Ajatelkaa nyt, pakkolaki! Sehän on rikkomus meitä jokaista vastaan! Onko siis ihme, että hoitajat pakoilevat? Meillä on jumalauta kohta yleislakko käsissä. Eikö kukaan ymmärrä miten JÄRJETÖN tällainen pakkolaki lopulta on?

Puhutaan nyt asioista oikealla nimellä, niin ei enää kuulosta rikkomukselta meitä jokaista vastaan. Se on potilasturvalaki ei pakkolaki.

Mulla tulee mieleen tästä joku kauhuleffa jossa kansa vaeltaa tyhjä kiilto silmissään kun joku ufo on ne sokaissut. =D

Mutta siis kun osattaisi rauhallisemmilla keinoilla vaatia itselleen se mitä ajatellan ansaitsevansa niin pysyisi maa järjestyksessä.

Onko se sitten kovin tyydyttävää kun saa vähän enemmän palkkaa mutta sitäkin enemmän halveksuntaa kansalaisilta?

Mä en nimittäin kyllä paljoa enää voi arvostaa enkä luottaa sellaiseen sairaanhoitajaan jolla olis pokkaa sanoa mulle että sori mut mun pitää antaa sun nyt kuolla kun se yksi ei maksa mulle niin ja niin paljon sun hoitamisesta. Näinhän se on.

Ja minä juoksin hammaslääkäriä lapsena karkuun pitkin hammaslääkäriaseman käytäviä. Menin piiloonkin, mutta se löysi mut ja raahas, kirjaimellisesti, niskasta huoneeseensa :whistle: :ashamed:

niska-perse-otteella sairaanhoitajat vaan töihin! :D

Alkuperäinen kirjoittaja Mankell:
Tildalle....

Sun työtä tekevät varmaan on siinä palkkakuopassa, koska sairaanhoitajista tosiaan yli kolmasosa tienaa yli 2600e. Että korotukset pitäis mun mielestä laittaa juuri alkupalkkaan,erikoistumiseen ja vastuunmukaan maksettavaksi.

Voi että mä olen iloinen, että on joku järkipäässäkin tässä Suomenmaassa. :flower:

Jep näinhän se on.. me ei todellakaan saada ku se n. 1800 euroa/kk. Mä oon ollut pian 11 vuotta alalla ja tehnyt pelkästään sijaisuuksia 10 vuotta. Aina olen ollut äärettömän onnellinen ku olen töihin päässyt. Nyt olen vakityössäni (ensimmäisessä sellaisessa) ja kyll mä kauhulla tuota touhua olen seurannut. Olisin ollut tyytyväinen siihen 12 % korotukseen, koska se mun mielestä oli ihan hyvä kun vertaa muille aloille. Nyt on vaan uskottu poliitikkojen pa....kan jauhantaan ennen vaaleja ja kuvitellaan, että ne rahat löytyy. Ehkä pitkällä aika välillä voisi löytyäkin, mutta eihän "nyt heti kaikki mulle" -periaatteelle pystytä vastaamaan mitenkään. Kunnat siinä kyykkyyn menee, ei valtio, koska kunnat ne korotukset joutuu maksamaan!!! Siitä oon kans sitä mieltä, että meillä pitäis olla työn vaativuuden mukaan luokiteltu palkat. Silloin jokainen voisi itse keskustella lähiesimiehen kanssa oman työn vaativuudesta ja tehdä yhteisen sopimuksen siitä, mitä palkkaa saa. Itse tätä vähän tein kun töihin menin ja olen tyytyväinen...

Ahneus vaan tuntuu pahalle, varsinkin kun ajattelen omia potilaitani, jotka ovat pieniä vauvoja + heidän perheitään. Pelkään, että surua tulee tämän myötä ihan liikaa. Heillä sitä surua on jo muutenkin, lapsen vakavasti / parantumattomasti sairastuessa :'(

Alkuperäinen kirjoittaja .:
Tämä pakoilu toi mieleeni, että tällaiset ihmiset tuskin edes hoitavat töihin joutuessaan potilaita kunnolla. Ei mitään vastuuntuntoa.

Minä luota siihen, että tämä irtisanoutuminen ja pakoilu on vain tarttunutta joukkohuumaa ja -hyseteriaa, mutta tosipaikan tullen se ihminen ja inhimillisyys voittaa yksilötasolla.

Alkuperäinen kirjoittaja Hoitsu:
Mä en sano mitään muuta tähän kuin sen, että saa hallitus syyttää tästä tilanteesta pelkästään itseään.. Mitä ensin luvataan palkankorotuksia, sitten märistään kuset housussa, ettei rahaa ole. Piste

Kuka lupasi ja mitäkin:

"Sairaanhoitajien peruskuukausipalkkaa pitää nostaa vähintään 500 eurolla. Kyllä vai ei?"

Kokoomus: Kyllä

"Suomalaishoitajien palkat ovat alhaiset ja vastuulliseen markkinatalouteen kuuluu, että työn arvostus ja palkkaus vastaavat toisiaan. Kokoomus on esittänyt, että seuraavan tupon tulisi tasa-arvotupo, jonka yhteydessä koulutettujen ja naisvaltaisten alojen palkkoihin tehdään tuntuva korotus. Oikeudenmukaiseen lopputulokseen päästää useilla tällaisilla ratkaisuilla."

Myös Rkp vastasi kyllä. Samoin vihreät, jotka myös huomauttivat, ettei se onnistu kertarysäyksellä:

"Hoiva-alan palkkoja on aika korottaa, mutta ihan kertarysäyksellä se tuskin
onnistuu - neljän vuoden vaalikauden aikana kuitenkin."

Kristillisdemokraatit vastasivat kyllä. Samoin vasemmistoliitto: "Korotus asteittain. Palkka ei vastaa työn vaativuutta ja koulutusta."

Perussuomalaiset: kyllä. "Seuraavaan hallitusohjelmaan on kirjattava korvamerkittyjä valtionosuuksien lisäresursseja hoitajien palkankorotuksiin. Palkankorotustarve on noin 20
prosenttia. Tämä korotustaso on saavutettava seuraavan nelivuotiskauden aikana."

Vain keskustalla ei ollut selkeää kantaa: "Keskustan tavoitteena on seuraavalla vaalikaudella varata kunnille lisävaltionosuutta, jolla voidaan maksaa kuntien naisvaltaisten alojen
palkkojen jälkeenjääneisyyttä korjaavaa korotusta. Näiden lisävarojen kohdentamisesta neuvottelevat työmarkkinaosapuolet vakiintuneen prosessin mukaisesti."

SDP:n vastaus oli myöskin kyllä.

"Tavoite on oikea. Naisvaltaisten alojen palkkojen jälkeenjääneisyyttä on
korjattava."

Kokoomus ei siis luvannut hoitajille 500 euroa kuussa lisää tämän vaalikauden aikana. Sen lupauksen tekivät vihreät ja perussuomalaiset

Lähde:http://blogit.hs.fi/politiikka/mita-kokoomus-oikein-lupasi-ja-mita-muut/

Mä en sano mitään muuta tähän kuin sen, että saa hallitus syyttää tästä tilanteesta pelkästään itseään.. Mitä ensin luvataan palkankorotuksia, sitten märistään kuset housussa, ettei rahaa ole. Piste

Totta ja te kaikki voitte sen näyttää seuraavissa vaaleissa, älkää äänestäkö valehtelijoita. Sitä paitsi hallitus ei antanut lupausta vaan Katainen ja Katainen ei ole yhtä kuin koko hallitus. Toki Kataisen puolue olisi voinut sanoutua Jyrki pojun valheista irti jo ajoissa.

Totta ja te kaikki voitte sen näyttää seuraavissa vaaleissa, älkää äänestäkö valehtelijoita. Sitä paitsi hallitus ei antanut lupausta vaan Katainen ja Katainen ei ole yhtä kuin koko hallitus. Toki Kataisen puolue olisi voinut sanoutua Jyrki pojun valheista irti jo ajoissa.

Katainenkaan ei ole luvaanut sairaanhoitajille viidensadan euron korotusta yhden sopimuskauden aikana.

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:

niska-perse-otteella sairaanhoitajat vaan töihin! :D

Jep ja jos ei jaksa kantaa, otetaan ruoskat käyttöön ja sama hallituksen jäsenille jotta oppivat puhumaan totta B)

Alkuperäinen kirjoittaja ei:

Katainenkaan ei ole luvaanut sairaanhoitajille viidensadan euron korotusta yhden sopimuskauden aikana.

Mä luin jostain lehdestä (aamulehti?) Kataisen haastattelun tammikuulta ja siinä hän mainitsi tuon summankin ja lupauksen.

Alkuperäinen kirjoittaja Enpä tiedä kuinka moni:
teistä lähtis ilomielin töihin ns. pakkotyöhön sakonuhalla. nousis varmaan niskavillat pystyy aika monella.

Itse en lähtisi edes irtisanoutumaan tavoitellakseni noin järjetöntä palkankorotusta.

Alkuperäinen kirjoittaja Enpä tiedä kuinka moni:
teistä lähtis ilomielin töihin ns. pakkotyöhön sakonuhalla. nousis varmaan niskavillat pystyy aika monella.

Menisin, jos alalla olisin. Paitsi etten mä edes suostuisi tällaiseen, olisin eronnut aika päiviä sitten jo tehystä.

Mä luin jostain lehdestä (aamulehti?) Kataisen haastattelun tammikuulta ja siinä hän mainitsi tuon summankin ja lupauksen.

Se on kumma, ettei kukaan ole kaivanut ko. "todistusaineistoa" esiin nyttemmin. *raaps* Jokaisessa näkemässäni ja lukemassani haastattelussa Katainen sekä muutkin kokoomuslaiset ovat puhuneet pidemmästä aikavälistä.

Se on kumma, ettei kukaan ole kaivanut ko. "todistusaineistoa" esiin nyttemmin. *raaps* Jokaisessa näkemässäni ja lukemassani haastattelussa Katainen sekä muutkin kokoomuslaiset ovat puhuneet pidemmästä aikavälistä.

Siihen lehtihaastatteluun oli nimenomaan _täällä_ linkki :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Saiskos sen linkin esiin?

Eihän kenelläkään ole vaalipuheissa oikeutta nostaa tällaista lupausta edes esiin.

Sais jos se henkilö on paikalla joka sen silloin tänne laittoi. Voi löytyä myös jostain aiemmasta tehykeskustelusta, siis siitä pitkästä mikä täällä joskus oli tai siinä ketjussa olleista linkeistä toisiin keskusteluihin.

Alkuperäinen kirjoittaja sad:
Alkuperäinen kirjoittaja TearsNoMore:
Alkaa mennä minusta jo liian pitkälle :( Kyllä varmaan pelottaa ihmisiä joilla laskettu aika käsillä :/

Ja entäs ne ihmiset joilla on joku hoitoa ja seurantaa vaativa sairaus,elinsiirtojonoissa olevat,jne... :(

Olispa Vanhasen virtsatiekivet tullu ilmi ens viikolla eikä olis saanu hoitoa... :kieh:

kyllä yksityisellä saa ei ja eikö aurora oleyksityinen sairaala

Yhteistyössä