säpäle harmaana
Eli tämä oli nyt vain sattumalta vuosi, jolloin tekniikka harppasi merkittävästi eteenpäin, vai? *ihan pihalla*No ei. Juurihan mä tuhon kirjoitin, että vuosi sitten uusina markkinoille tulleissa puhelimissa ei tekniikka ole sitä luokkaa, että se mulle riittäisi...tästä syystä en siis viime vuotista puhelinta halua. Mulla on moinen jo ja se on ihan paska. Haluan vaihtaa sen parempaan, joka tarkoittaa käytännössä uudempaa.
MUTTA ne puhelimet, jotka ovat NYT uusia, niin niissä on tekniikka jo sillä tasolla, että ne mulle riittää. Mä siis EN tarvitse ensi vuonna uutta puhelinta, jos ostan nyt uuden puhelimen. Tottahan toki ensi vuonna markkinoille tulevissa puhelimissa tekniikka on parempaa kun näissä, mitkä on nyt uusia. Mutta mä en enää tämän parempaa tekniikkaa tarvitse, kuin mitä nyt on tarjolla, eli en ole vaihtamassa puhelinta uuteen ensi vuonna, enkä sitä seuraavanakaan, jos luuri vaan ehjänä pysyy.
Ja mä ajattelin kyllä ostaa puhelimeni käteisellä. Kerralla. Mutta jos mulla ei olisi siihen mahdollisuutta niin kyllä, mä ostaisin sen sitten osamaksulla ja makselisin sen 50/kk sitä pois.
Mä teen puhelimella sitä ihan samaa mitä kaikki muutkin. Soitan, tekstaan ja surffaan netissä (sähköposti, nettipankki jne.).
Mutta mä haluan surffata siellä netissä siten, ettei mun puhelimeni tilttaa kesken kaiken, kuten se nyt tekee. Ja kun laitan näppäinlukon päälle, en halua että näyttövalo jää päälle seuraavaksi 3 tunniksi, kuten nyt aina välillä käy. Mä myös haluan, että kun nopeasti kirjoitan tekstiviestin, niin se teksti tulee siihen ruutuun samaa nopeutta, kun sitä kirjoitan, eikä viiveellä. Lisäksi haluan puhelimen, jossa kaikki käyttämäni sovellukset toimii kunnolla. Omassani eivät toimi. Haluan myös soittaa silloin, kun haluan soittaa. Varsin usein käy niin, että puhelin tilttaa ja jumittuu, kun yritän soittaa...ja silloin palaa hermo. Haluan lisäksi, että kun puhun puhelua ja joku soittaa "taakse", puhelin ei päätä mielivaltaisesti, että kumpaa puhelua saan puhua, vaan saan itse päättää sen, että jatkanko ko. puhelua, vai vaihdanko sen uuteen. Lisäksi haluan puhelimen akulta kunnon kestoa, koska puhun puhelimessa paljon, enkä jaksa hillua jatkuvasti laturinnokassa.
Niin. Nämä kaikki haluan. Ja ne saan maksamalla vähän enemmän. Pidän sitä enemmän maksamista siis järkevänä. Vaikka tekisin sen sitten osissa. Kyllä mulla rahaa paljon turhempaankin menee.
Luulin, että tarkoitit noin yleensä kaikkia puhelimia, joten en oikein tajunnut, miten voit tällä hetkellä uutta puhelinta käyttää vielä kahden vuoden päästä, jos et nytkään voi käyttää vuoden vanhaa puhelinta.
Ja minun karvalakkipuhelimeni ei valitse mielivaltaisesti kenen kanssa puhun puhelimessa ja kirjoittamani tekstiviesti tulee näyttöön ihan reaaliaikaisesti.