Siis onko teidän mielestä ok rangaistus lapselle jättää hänet yksin autoon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja herkkis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

herkkis

Vieras
Mä taidan olla liian varovainen ja nipo :ashamed:

Monesti vaan ehdotetaan, kun lapsi esim kiukuttelee kaupassa, että vie se yksin autoon kiukuttelemaan ja jatka ostoksien tekoa. Mä en siis tätä voi millään ymmärtää. Etenkään pienten, alle 2v, lasten kohdalla. Mä en vaan millään uskaltaisi jättää lasta yksin autoon. En pientä, enkä varsinkaan isompaa.

Mitä sä konkreettisesti pelkäät, että vois tapahtua?

Niin ja minua kiinnostaa tietää, sillä itse en näe autoa suurena vaaran paikkana lapselle. Kiinnostaa tietää, mitä siellä minun pitäisi pelätä?

kuka noin neuvoo? en minä ainkaan, enkä todellakaan jättäisi yksin pientä autoon. en alle kouluikäistä. kummia neuvoja. jos lapsi kiukuttelee kaupassa, niin ihna hyvin voi silti tehdä ostokset ja jatkaa kaupassakäyntiä. seuraavalla kerralla sitten pieneen kauppaan ja muistutus käytöstavoista.

Alkuperäinen kirjoittaja Black Dahlia:

Niin ja minua kiinnostaa tietää, sillä itse en näe autoa suurena vaaran paikkana lapselle. Kiinnostaa tietää, mitä siellä minun pitäisi pelätä?

No jos unohdetaan kaikki tämä mahdolliset kauhuskenaariot et auto syttyy palamaan, siihen kolaroi joku, lapsi saa auton jotenkin liikkeelle tai karkaa sieltä, joku tunkeutuu autoon ja kaappaa lapsen, lapsi tukehtuu johonkin jne, niin en tykkää ajatuksesta että lapsi jätetään minnekään yksin itkemään ja käsittelemään pettymystään. Eihän lasta saa jättää yksin kotiinkaan, vaikka se sitoisi vaikka tuoliin kiinni, puoleksi tunniksi (vai kuinka kauan teillä menee kun ne ostokset hoidetaan loppuun?), joten miksi lapsen saisi jättää autoon yksin?

Kolmen lapsen kohdalla ollaan tuo kerran tehty. Mies vienyt autoon ja häipynyt näkyvistä, jäänyt siis jonnekin salaa katsomaan miten tytöt reagoi ja mennyt sitten minuutin päästä kysymään että joko osaa käyttäytyä. Aina on toiminut, ei ole tarvinnut kahta kertaa viedä ja meidän kauppareissut on helppoja viidenkin lapsen kanssa että voin varmaan suositella :D Uskon että traumatisoi vähemmän kuin jatkuva kauppataistelu tai äidin hermot kireällä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Black Dahlia:

No jos unohdetaan kaikki tämä mahdolliset kauhuskenaariot et auto syttyy palamaan, siihen kolaroi joku, lapsi saa auton jotenkin liikkeelle tai karkaa sieltä, joku tunkeutuu autoon ja kaappaa lapsen, lapsi tukehtuu johonkin jne, niin en tykkää ajatuksesta että lapsi jätetään minnekään yksin itkemään ja käsittelemään pettymystään. Eihän lasta saa jättää yksin kotiinkaan, vaikka se sitoisi vaikka tuoliin kiinni, puoleksi tunniksi (vai kuinka kauan teillä menee kun ne ostokset hoidetaan loppuun?), joten miksi lapsen saisi jättää autoon yksin?

En ole sanonut, että lapsen saisi jättää rangaistuksesti yksin autoon. Mietin vain, että mitä siellä autossa pitäisi pelätä lapselle tapahtuvan, kun minulla ei ole mitään erityisiä pelkotiloja lapsen autossa olosta.

Me jätetään 4v. autoon jos nukahtaa kauppaan meno matkalla sinne. herää vasta yleensä siinä vaiheessa kun tullaan takas. Uskalletaan jättää kun tiedetään nukkuvan sikeesti.

Yksin en 2v. jättäisi autoon (eikä rangaistuksena ole tullut edes mieleen) mutta jos käyn pikaisesti kaupasssa (tm.) voin 2v. jättää 9v. veljen "hoitoon" autoon siksi aikaa.

En minäkään jättäisi autoon!en voi käsittää ihmisiä jotkaa jättää lapset autoon nukkumaan tai kaupassa käynnin ajaksi..Vuosia sitten kaksoset jätettiin autoon ja äiti lähti kauppaan,auto oli ilmiliekeissä kun tuli!!Sinne olivat raukat palaneet:( !!! ja yksi kaveri jätti kaupassakäynnin ajaksi nukkumaan,3 n vanha oli aukassut turvavyöt ja etuoven kautta menny ulos ja puikkelehti autojen seassa parkkipaikalla!!

Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:
Kolmen lapsen kohdalla ollaan tuo kerran tehty. Mies vienyt autoon ja häipynyt näkyvistä, jäänyt siis jonnekin salaa katsomaan miten tytöt reagoi ja mennyt sitten minuutin päästä kysymään että joko osaa käyttäytyä. Aina on toiminut, ei ole tarvinnut kahta kertaa viedä ja meidän kauppareissut on helppoja viidenkin lapsen kanssa että voin varmaan suositella :D Uskon että traumatisoi vähemmän kuin jatkuva kauppataistelu tai äidin hermot kireällä.

Näin mäkin teksisin, koska en uskaltais jättää autoon ihan vaan siksi, että on kaikenmaailman hörhöjä ja kuspäitä liikkeellä=( Mutta jotenki se pentu pitää kuriin pistämään, niin menisin kanssa piiloon tarkkailemaan joksku aikaa. Siitäki varmaa joku soittaa sossuleille, kun kattoo, että mitä toi täti tekee, ei kai täällä vaan yritetä kurittaa lasta=) Mut on jätetty autoon joskus varmaan 5v olin sillon, ja tepsi kyllä. sen jälkeen olin kiltisti, koska halusin kauppaan mukaan mieelummin.

Tämä riippuu esim. siitä onko kuuma vai kylmä, minkä kokoinen kauppa ym. ym. Mutta minä olen vienyt kiukuttelevan uhmaikäisen autoon paikallisen K-marketin pihassa ja palannut kauppaan tekemään ostokset. Sen sijaan esim. Tampereella kaupoilla ollessamme ei tulisi mieleenikään jättää lasta yksin autoon. Onneksi shoppailumatkat ovat sen verran harvinaista herkkua lapsillekin, että käyttäytyvät silloin tosi hyvin.