vieras
Ja toka viestini sun kanssa yhtä aikaa -ollaan ihan samalla aaltopituudella ilmeisestiAlkuperäinen kirjoittaja lot:AAMEN!
joku muukin amaa mieltä
Ja toka viestini sun kanssa yhtä aikaa -ollaan ihan samalla aaltopituudella ilmeisestiAlkuperäinen kirjoittaja lot:AAMEN!
joku muukin amaa mieltä
Kyllä mun mielestä on kivempaa että lapsi nauraa ja leikkii mummon ja papan luona kuin kitisee ja itkee kuumissaan kaupassa kärryissä, mut olkoon sun mielipide jos susta on kiva lasta huudattaaAlkuperäinen kirjoittaja lot:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Voi ei tälle mä repesin"lapsi tehty väärään aikaan", kiilotahan nyt sitä sädekehää pääsi päällä, huh huh mitä kakkaa puhut. TOTTAKAI jokainen äiti haluaa joskus olla rauhassa tai tehdä jotaki rauhassa.Alkuperäinen kirjoittaja lot:Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:Tarviiko sen aina olla niin tärkeä meno?Alkuperäinen kirjoittaja lot:kyllä se on niin että äidillä ei voi olla monta kertaa viikossa, joka viikko tärkeitä menoja
Jos äidille vaikka se kaupassakäynti on helpompaa ilman lasta tai vaikka koiran kanssa lenkkeily sujuu mukavammin kun lapsi ei kitise rattaissa. Ei siitä kärsimisestä sen kirkkaampaa kruunua saa, sen sijaan voi olla tyytyväinen kun tietää että lapsella ja mummolla on ollut yhdessä hauskaa ja itse on saanut sen hetken rentoutua omilla menoillaan. Kun siihen kerran on mahdollisuus.
Kuka oikeasti hyötyy siitä että äiti väkisin tekee nuo hankalamman kaavan kautta eikä mummo saa tavata lasta niin paljoa kuin haluaisi? On paljon äitejä ja perheitä jotka ovat vailla tuota isovanhempien apua (me mukaanlukien), siksi en ymmärrä miksi siitä pitäisi kieltäytyä jos se vielä helpottaa omaakin elämää. Miksei äitiydessä voi ottaa myös niitä lepohetkiä ja siten saada arki rennommaksi?
hmm, tästä kirjotuksesta tulee lähinnä mieleen että on taidettu tehdä se vauva väärään aikaan
jos kauppareissut ovat helpompia ilman lasta ja koiran kanssakin on kivampi mennä lenkille ilman huutavaa vauvaa jne. jne.
ja sitten vielä lisäkis ne äidin ihanat lepohetket ilman lasta ja se rento arki ilman sitä lasta yms.yms.
en ole kiillottamassa mitään sädekehää täällä vaan vastasin kysymykseen, onko lapseni liikaa hoidossa, ja mun mielstä on ja jos joku tulee sitten tänne selittelemään että onko väärin jos vauva/lapsi viedään mummulle hoitoon kun äidistä on mukavampi käydä kaupassa ilman lasta tai kivampi lenkittää koiraa kun lapsi ei kitise rattaissa yms. niin silloin se lapsi on tehty väärään aikaan!
repeile ihan rauhassa, mutta tämä on mun mielipide
Jos väännän rautalangasta: mun lapsi on päiväkodissa. Meni sinne 3-vuotiaana. Mutta ei olisi tullut mieleenkään viedä vakihoitoon alle 1-vuotiaana, eikä myöskään kerran viikossa kauppareissun vuoksi. Käsittääkseni enemmistö on samaa mieltä. Ja turha murista, ettei kaikilla ole mahdollisuutta pitää kotona. Ap:lla on.Alkuperäinen kirjoittaja minna:No siks että jos äiti kritisoi että lapset on mummulassa hoidossa, mutta itse vie kuitenkin päiväkotiin. Sen takia...Alkuperäinen kirjoittaja suhteellista:Miksi muiden lapset tähän pitäisi sotkea? Nyt puhutaan ap:n VAUVASTA, ja asiasta jonka itse puheeksi otti.Alkuperäinen kirjoittaja minna:Mä olisin kyllä kiinnostunut tietään, kuinka monen lapsi teistä, jotka tätä kritisoi, käy päiväkodissa tai jossain muussa hoidossa?
No onneks tää on vaan sun mielipide meiän lapsia ei ole tehty väärään aikaan, vaikka tykkäänkin mennä kauppaan ilman niitä Tykkään käydä myös lenkillä ilman lapsia...Alkuperäinen kirjoittaja lot:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Voi ei tälle mä repesin"lapsi tehty väärään aikaan", kiilotahan nyt sitä sädekehää pääsi päällä, huh huh mitä kakkaa puhut. TOTTAKAI jokainen äiti haluaa joskus olla rauhassa tai tehdä jotaki rauhassa.Alkuperäinen kirjoittaja lot:Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:Tarviiko sen aina olla niin tärkeä meno?Alkuperäinen kirjoittaja lot:kyllä se on niin että äidillä ei voi olla monta kertaa viikossa, joka viikko tärkeitä menoja
Jos äidille vaikka se kaupassakäynti on helpompaa ilman lasta tai vaikka koiran kanssa lenkkeily sujuu mukavammin kun lapsi ei kitise rattaissa. Ei siitä kärsimisestä sen kirkkaampaa kruunua saa, sen sijaan voi olla tyytyväinen kun tietää että lapsella ja mummolla on ollut yhdessä hauskaa ja itse on saanut sen hetken rentoutua omilla menoillaan. Kun siihen kerran on mahdollisuus.
Kuka oikeasti hyötyy siitä että äiti väkisin tekee nuo hankalamman kaavan kautta eikä mummo saa tavata lasta niin paljoa kuin haluaisi? On paljon äitejä ja perheitä jotka ovat vailla tuota isovanhempien apua (me mukaanlukien), siksi en ymmärrä miksi siitä pitäisi kieltäytyä jos se vielä helpottaa omaakin elämää. Miksei äitiydessä voi ottaa myös niitä lepohetkiä ja siten saada arki rennommaksi?
hmm, tästä kirjotuksesta tulee lähinnä mieleen että on taidettu tehdä se vauva väärään aikaan
jos kauppareissut ovat helpompia ilman lasta ja koiran kanssakin on kivampi mennä lenkille ilman huutavaa vauvaa jne. jne.
ja sitten vielä lisäkis ne äidin ihanat lepohetket ilman lasta ja se rento arki ilman sitä lasta yms.yms.
en ole kiillottamassa mitään sädekehää täällä vaan vastasin kysymykseen, onko lapseni liikaa hoidossa, ja mun mielstä on ja jos joku tulee sitten tänne selittelemään että onko väärin jos vauva/lapsi viedään mummulle hoitoon kun äidistä on mukavampi käydä kaupassa ilman lasta tai kivampi lenkittää koiraa kun lapsi ei kitise rattaissa yms. niin silloin se lapsi on tehty väärään aikaan!
repeile ihan rauhassa, mutta tämä on mun mielipide
Sä olet kyllä hauska.Alkuperäinen kirjoittaja lot:Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:Tarviiko sen aina olla niin tärkeä meno?Alkuperäinen kirjoittaja lot:kyllä se on niin että äidillä ei voi olla monta kertaa viikossa, joka viikko tärkeitä menoja
|O |OAlkuperäinen kirjoittaja lot:Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:Tarviiko sen aina olla niin tärkeä meno?Alkuperäinen kirjoittaja lot:kyllä se on niin että äidillä ei voi olla monta kertaa viikossa, joka viikko tärkeitä menoja
Anteeksi kuinka? No KYLLÄ VAUVAN VOI OTTAA VAIKKA JOKA KAUPPAREISSULLE MUKAAN JOS NIIKSEEN TULEE; VAI MITÄ TARKOITIT?Alkuperäinen kirjoittaja minna:No mutta ei kai niitä nyt JOKA reissuun pidä mukaan ottaa??
Alkuperäinen kirjoittaja minna:Ettekö te ihmiset osaa lukea?? EIhän ap ole vienyt lasta JOKA kauppareissun ajaksi mummulaan ja jokaisen muunkin menon ajaksi??
Alkuperäinen kirjoittaja Iina:Mulla kans on vuoropäivä hoidossa, olen hoitsu ja on yövuoroja. Lapsi alle 3vuotias. Mieluumin vien mummolaan kyl yöksi muttei sekään aina ole mahdollista.Alkuperäinen kirjoittaja Tepa:Siis ei voi olla totta, et tämmösest asiasta tapellaan ja saatika sitte kysellää, et onko teijän mielestä lapsi liikaa hoidossa ja jaadi jaadi.. HUOH!!
Sen nyt varmaa ihan jokainen päättää ja tekee sen mukaa, ku parhaimmaks näkee!! Jokaisellahan on ne oman mielipiteensä asiat, toisten mielestä liikaa, toisten mielestä asia ok!! Mitäs siihen muitten mielipiteitä kyselemään....
Pitäsköhän munki potee huonoo omaatuntoo,et lapseni 6v. on VUOROpäiväkodissa!! Viettää sielä myös ÖITÄ!! Ja mummolla käydää lähes päivittäin, yökylässä sielä on 1-2 kertaa kuukaudessa, välillä enemmänkin!! Likka ite soittaa mummolle ja pyytää yökylään, tai sitte mummo on se joka soittaa!! Se on niille myös sitä -mummo-pappa-lapsi- LAATUAIKAA!!! Äitiisä tuo kerkee kattelee ihan tarpeeks... Ei ihmiset tapella näin naurettavista asioista!!
Mun on ollu pakko viedä hoitoon ennen 2vuotta. Jäin yh:ksi ja eipä ole rahaa niin töitähän se on tehtävä. Hyvin on tykänny ollaAlkuperäinen kirjoittaja Tepa:Alkuperäinen kirjoittaja Iina:Mulla kans on vuoropäivä hoidossa, olen hoitsu ja on yövuoroja. Lapsi alle 3vuotias. Mieluumin vien mummolaan kyl yöksi muttei sekään aina ole mahdollista.Alkuperäinen kirjoittaja Tepa:Siis ei voi olla totta, et tämmösest asiasta tapellaan ja saatika sitte kysellää, et onko teijän mielestä lapsi liikaa hoidossa ja jaadi jaadi.. HUOH!!
Sen nyt varmaa ihan jokainen päättää ja tekee sen mukaa, ku parhaimmaks näkee!! Jokaisellahan on ne oman mielipiteensä asiat, toisten mielestä liikaa, toisten mielestä asia ok!! Mitäs siihen muitten mielipiteitä kyselemään....
Pitäsköhän munki potee huonoo omaatuntoo,et lapseni 6v. on VUOROpäiväkodissa!! Viettää sielä myös ÖITÄ!! Ja mummolla käydää lähes päivittäin, yökylässä sielä on 1-2 kertaa kuukaudessa, välillä enemmänkin!! Likka ite soittaa mummolle ja pyytää yökylään, tai sitte mummo on se joka soittaa!! Se on niille myös sitä -mummo-pappa-lapsi- LAATUAIKAA!!! Äitiisä tuo kerkee kattelee ihan tarpeeks... Ei ihmiset tapella näin naurettavista asioista!!
Aivan! Toki on välillä kurjaa, et jos on monta iltaa esim. putkee, ettei sitä aikaa ole niin kauheesti.. Mutta, se korjataa sitte taas pidemmillä vapailla Tämmöstä on vuorotyöläisen arki... Ja ollut meillä siitä asti ku likka täytti 3vee ja meni hoitoon. Tottunuhan tuo jo on, ja ite tykkää iltavuoroista, kun saahaa nukkua aamulla pidempään ym.. Tämmöstä tää elämä on!!! Emmiekää noin pienenä raaskinu hoitoon jättää aina, mut nyt isompana se on sille jo semmoin hauska yökyläreissu "jee, pääsee hoitoo yöks" )
Voi toki ottaa, mutta onko järkeä ottaa lasta joka kauppareissulle, jos on mahdollisuus jättää se esim mummun luo hoitoon joka asuu vieressä. Sitä tarkoitin.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Anteeksi kuinka? No KYLLÄ VAUVAN VOI OTTAA VAIKKA JOKA KAUPPAREISSULLE MUKAAN JOS NIIKSEEN TULEE; VAI MITÄ TARKOITIT?Alkuperäinen kirjoittaja minna:No mutta ei kai niitä nyt JOKA reissuun pidä mukaan ottaa??
sorry capsit en jaksa korjata
mulla on varmaan sitten rattaissa se kitisevä lapsi ja kauppassakin se itkee yms. mutta se on sitä normaalia ARKEA!Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:Sä olet kyllä hauska.Alkuperäinen kirjoittaja lot:Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:Tarviiko sen aina olla niin tärkeä meno?Alkuperäinen kirjoittaja lot:kyllä se on niin että äidillä ei voi olla monta kertaa viikossa, joka viikko tärkeitä menoja
Ok, sinulla sitten rattaissa kitisevä lapsi (joillain lapsilla ainakin on vaiheita jolloin eivät viihdy rattaissa) helpottaa kauppareissuja ja koiran kanssa lenkkeilyä. Kaikilla se ei kuitenkaan toimi noin ja siksi monen mieletsä on esimerkiksi helpompi jättää se lapsi joskus isän kanssa kotiin päästäkseen tekemään noita juttuja yksin. Ei sen vielä tarvi tarkoittaa että lapsi on tehty väärään ajankohtaan.
Ja se rento arki tarkoitti tietysti rentoa arkea ihan yleensä, lapsen kanssa. Joskus vaan ne pienet omat hetken sen isän tai mummon turvin auttavat jaksamaan niinäkin hetkinä kun on yksin lapsen kanssa tiukoissakin paikoissa. Ne ihanat lepohetket olivat tässä esim. juuri se kaupassakäynti tai koiran kanssa lenkkeily ilman lasta.
Mutta kerro nyt ihmeessä kuka kärsii tuossa tilanteessa kun mummo saa omasta halustaan ja pyynnöstään hoitaa lasta sen aikaa kun äiti käy kaupassa?
"Voi ottaa" on eri asia kuin "pitää ottaa". Varmasti liki kaikki pystyisivät järkkäilemään elämäänsä niin että pärjäisivät ilman lastenhoitoapua, vaikkei se välttämättä suinkaan aina olisi helppoa.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Anteeksi kuinka? No KYLLÄ VAUVAN VOI OTTAA VAIKKA JOKA KAUPPAREISSULLE MUKAAN JOS NIIKSEEN TULEE; VAI MITÄ TARKOITIT?Alkuperäinen kirjoittaja minna:No mutta ei kai niitä nyt JOKA reissuun pidä mukaan ottaa??
Vau sullahan mahtava kakara... harvoin olen nähny että lapsesta kivaa kuumissaan olla haalereissa kärryissä. Jännät leikit teillä jos sama asiaAlkuperäinen kirjoittaja suhteellista:ja varmaan on vanhemmista kivempaa, että lapsi leikkii mummulassa. Mutta alle 1-vuotiaalle on aika sama onko kaupassa vai leikkimässä omien vanhempien kanssa. Omat on kuitenkin läheisemmät kuin mummu. Lisäksi jossain vaiheessa lapsenkin tulee oppia, ettei kaikki voi olla kivaa! Joskus täytyy tehdä tylsiäkin asioita, ja niitä opitaan vähitellen. Sinänsä alle vuoden ikäisen ei tartte vielä osata, mutta jos on siellä kaupassa tottunut käymään alusta asti, ei tarvitse tehdä siitäkin kynnyskysymystä.
eikä niitä kauppareissuja kannata sitten hiukan suunnitella etukäteen ja tehdä vaikka kauppaista ettei sitä lasta tarvitse monta kertaa viikossa viedä mummulaan että pääsee itse yksin sinne kauppaan ostamaan sen unohtuneen asian, tai muuten vain shoppailemaan? tai mitä sitten teetkin useasti viikossa?Alkuperäinen kirjoittaja minna:Voi toki ottaa, mutta onko järkeä ottaa lasta joka kauppareissulle, jos on mahdollisuus jättää se esim mummun luo hoitoon joka asuu vieressä. Sitä tarkoitin.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Anteeksi kuinka? No KYLLÄ VAUVAN VOI OTTAA VAIKKA JOKA KAUPPAREISSULLE MUKAAN JOS NIIKSEEN TULEE; VAI MITÄ TARKOITIT?Alkuperäinen kirjoittaja minna:No mutta ei kai niitä nyt JOKA reissuun pidä mukaan ottaa??
Alkuperäinen kirjoittaja Iina:Mun on ollu pakko viedä hoitoon ennen 2vuotta. Jäin yh:ksi ja eipä ole rahaa niin töitähän se on tehtävä. Hyvin on tykänny ollaAlkuperäinen kirjoittaja Tepa:Alkuperäinen kirjoittaja Iina:Mulla kans on vuoropäivä hoidossa, olen hoitsu ja on yövuoroja. Lapsi alle 3vuotias. Mieluumin vien mummolaan kyl yöksi muttei sekään aina ole mahdollista.Alkuperäinen kirjoittaja Tepa:Siis ei voi olla totta, et tämmösest asiasta tapellaan ja saatika sitte kysellää, et onko teijän mielestä lapsi liikaa hoidossa ja jaadi jaadi.. HUOH!!
Aivan! Toki on välillä kurjaa, et jos on monta iltaa esim. putkee, ettei sitä aikaa ole niin kauheesti.. Mutta, se korjataa sitte taas pidemmillä vapailla Tämmöstä on vuorotyöläisen arki... Ja ollut meillä siitä asti ku likka täytti 3vee ja meni hoitoon. Tottunuhan tuo jo on, ja ite tykkää iltavuoroista, kun saahaa nukkua aamulla pidempään ym.. Tämmöstä tää elämä on!!! Emmiekää noin pienenä raaskinu hoitoon jättää aina, mut nyt isompana se on sille jo semmoin hauska yökyläreissu "jee, pääsee hoitoo yöks" )
on aika hauska "mun mielestä sun lapsi on paljon hoidossa. Arvostaisit sitä"Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:Meen vauva kohta 9kk ja ei ole koskaan ollu kuin mulla tai isällään hoidossa.
Tosin ei ole noita hoitajaehdokkaitakaan tässä meen piirissä, mut koita nyt johonkin olla tyytyväinen. Mun mielestä sun lapsi on paljon hoidossa. Arvostasit sitä.
No hoida sinä lapses tyylilläs niin me muut voidaan käyttää isovanhempien apua kiitollisena. Minä en ainakaan itse ikinä olettanu että mun oma elämä loppuu kun lapsen teen ja olen yh, niin mulle sanottiin neuvolassa että äidin täytyy osata pyytää omaa aikaa, ei tarvi yrittää jaksaa liikaa ja olla super hyvä tai potea huonoa omaatuntoa jos joskus haluaa olla rauhassa. Kun äiti voi hyvin niin voi lapsiki. Lapsi ei saa traumoja jos on tutun isovanhemman hoidossa.Alkuperäinen kirjoittaja lot:eikä niitä kauppareissuja kannata sitten hiukan suunnitella etukäteen ja tehdä vaikka kauppaista ettei sitä lasta tarvitse monta kertaa viikossa viedä mummulaan että pääsee itse yksin sinne kauppaan ostamaan sen unohtuneen asian, tai muuten vain shoppailemaan? tai mitä sitten teetkin useasti viikossa?Alkuperäinen kirjoittaja minna:Voi toki ottaa, mutta onko järkeä ottaa lasta joka kauppareissulle, jos on mahdollisuus jättää se esim mummun luo hoitoon joka asuu vieressä. Sitä tarkoitin.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Anteeksi kuinka? No KYLLÄ VAUVAN VOI OTTAA VAIKKA JOKA KAUPPAREISSULLE MUKAAN JOS NIIKSEEN TULEE; VAI MITÄ TARKOITIT?Alkuperäinen kirjoittaja minna:No mutta ei kai niitä nyt JOKA reissuun pidä mukaan ottaa??
Alkuperäinen kirjoittaja suhteellista:ja varmaan on vanhemmista kivempaa, että lapsi leikkii mummulassa. Mutta alle 1-vuotiaalle on aika sama onko kaupassa vai leikkimässä omien vanhempien kanssa. Omat on kuitenkin läheisemmät kuin mummu. Lisäksi jossain vaiheessa lapsenkin tulee oppia, ettei kaikki voi olla kivaa! Joskus täytyy tehdä tylsiäkin asioita, ja niitä opitaan vähitellen. Sinänsä alle vuoden ikäisen ei tartte vielä osata, mutta jos on siellä kaupassa tottunut käymään alusta asti, ei tarvitse tehdä siitäkin kynnyskysymystä.
Mummon osallistuminen meidän arkeen? Hmm.. esikoinen täyttää keväällä 5v ja kuopus on 3,5v. mummo hoiti esikoista kerran vauva-aikana varmaan reilun tunnin, pakotti minut ja mieheni lähtemään velipojan kanssa syömään. Ja sitten vuosi takaperin oli kerran tai kaksi kotonaan niin että esikoinen jäi hänen knassaan sisälle siksi aikaa kun kävin itse lenkittämässä mummon koiria. Ei tuo nyt vissiin niin hirveän paljoa ole.Alkuperäinen kirjoittaja lot:mulla on varmaan sitten rattaissa se kitisevä lapsi ja kauppassakin se itkee yms. mutta se on sitä normaalia ARKEA!Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:Sä olet kyllä hauska.
Ok, sinulla sitten rattaissa kitisevä lapsi (joillain lapsilla ainakin on vaiheita jolloin eivät viihdy rattaissa) helpottaa kauppareissuja ja koiran kanssa lenkkeilyä. Kaikilla se ei kuitenkaan toimi noin ja siksi monen mieletsä on esimerkiksi helpompi jättää se lapsi joskus isän kanssa kotiin päästäkseen tekemään noita juttuja yksin. Ei sen vielä tarvi tarkoittaa että lapsi on tehty väärään ajankohtaan.
Ja se rento arki tarkoitti tietysti rentoa arkea ihan yleensä, lapsen kanssa. Joskus vaan ne pienet omat hetken sen isän tai mummon turvin auttavat jaksamaan niinäkin hetkinä kun on yksin lapsen kanssa tiukoissakin paikoissa. Ne ihanat lepohetket olivat tässä esim. juuri se kaupassakäynti tai koiran kanssa lenkkeily ilman lasta.
Mutta kerro nyt ihmeessä kuka kärsii tuossa tilanteessa kun mummo saa omasta halustaan ja pyynnöstään hoitaa lasta sen aikaa kun äiti käy kaupassa?
lapsi on lapsi eikä se tarkoita sitä että jos lapsi itkee ja kitisee niin sen voi jättää kotiin sitten isän kanssa tai äiti jää lapsen kanssa kotiin kun isä menee kauppaan, se on sitä perhe-elämää ja normaalia arkea, miksi sen mummun pitää osallistua niin paljon viikottain siihen teidän arkeen ja helpottaa teidän normaalia elämistä, sitä en tajua?
kukaan ei ole puhunut mistään hiton traumoista, vaan NORMAALISTA ARJESTA lapsen/lapsien vanhempana.Alkuperäinen kirjoittaja zz:No hoida sinä lapses tyylilläs niin me muut voidaan käyttää isovanhempien apua kiitollisena. Minä en ainakaan itse ikinä olettanu että mun oma elämä loppuu kun lapsen teen ja olen yh, niin mulle sanottiin neuvolassa että äidin täytyy osata pyytää omaa aikaa, ei tarvi yrittää jaksaa liikaa ja olla super hyvä tai potea huonoa omaatuntoa jos joskus haluaa olla rauhassa. Kun äiti voi hyvin niin voi lapsiki. Lapsi ei saa traumoja jos on tutun isovanhemman hoidossa.Alkuperäinen kirjoittaja lot:eikä niitä kauppareissuja kannata sitten hiukan suunnitella etukäteen ja tehdä vaikka kauppaista ettei sitä lasta tarvitse monta kertaa viikossa viedä mummulaan että pääsee itse yksin sinne kauppaan ostamaan sen unohtuneen asian, tai muuten vain shoppailemaan? tai mitä sitten teetkin useasti viikossa?Alkuperäinen kirjoittaja minna:Voi toki ottaa, mutta onko järkeä ottaa lasta joka kauppareissulle, jos on mahdollisuus jättää se esim mummun luo hoitoon joka asuu vieressä. Sitä tarkoitin.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Anteeksi kuinka? No KYLLÄ VAUVAN VOI OTTAA VAIKKA JOKA KAUPPAREISSULLE MUKAAN JOS NIIKSEEN TULEE; VAI MITÄ TARKOITIT?Alkuperäinen kirjoittaja minna:No mutta ei kai niitä nyt JOKA reissuun pidä mukaan ottaa??