Siis nyt loppu mun tytön ja "Neean" ystävyys!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kowalski
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.

Kowalski

Aktiivinen jäsen
14.07.2007
82 472
9
36
"Neea" on aina mollaamassa muita lapsia. Mun tyttö on kuulemma ruma ja tytön vaatteet ovat rumia. Tytön lelut on tyhmiä, tytön piirustukset on rumia, jne.

Kateutta se kai on, koska ko. lapsi on itse perheestä, missä tupakkaan ja kaljaan riittää rahaa, mutta muuhun ei. Lisäksi "Neea" oli tosi katkera siitä, kun mun tyttö pääsi malliksi, ja päiväkodin tädit kehuivat häntä nätiksi.

Olen sanonut tytölle, että kierrä "Neea" kaukaa, koska se aina mollaa ja haukkuu, tönii ja sylkee, eikä tytölläni ole juuri koskaan hyvä mieli kun hän on "Neean" kanssa leikkinyt. Jostain syystä tyttäreni on kuitenkin halunnut "Neean" kanssa olla. "Neean" leluihin ei saa koskea, mutta "Neea" saa omia toisten lelut, jne. Pienen hetken näytti jo siltä, että "Neea" olisi muuttunut ja oppinut olemaan kuten muutkin lapset.

No, nyt tyttöni tuli itkien lastenhuoneesta. Kysyin, että mikä on hätänä. Hän sanoi että "eiks niin että ihminen kuolee jos siltä leikkaa puukolla pään irti"? Olin ihan että :o :o :o , vastasin myöntävästi mutta totesin että ei sellaista tule tapahtumaan, eli tuollaista on turha miettiä. Tyttö sanoi, että "Neea" oli luvannut ottaa isänsä puukon ja leikata sillä mun tyttäreni pään irti :|

V*ttu millaisia kakaroita toiset kasvattaa |O . Tai siis jättää kasvattamatta. Joojoo, lapsella on varmaan paha olo ja ahdistaa ja blaablaablaa, mutta tiedättekös mitä? Ei kiinnosta. Mun lapseni ei tule edes tervehtimään tätä "Neeaa" enää. Ja teen hänen äidilleenkin hiton selväksi, että meidän oven taakse on enää koskaan turha tulla. Nyt riitti, kiitos ja hei.

Alkuperäinen kirjoittaja vartooja:
Ohhoh :o
Toivottavasti tyttärellesi ei kammoa tuosta "Neean" sanomisesta jää!!! Kyllä jäis miunkin likalla yhteydenpito tuollaiseen "kaveriin"...

Me juteltiin jo asiasta, ja jutellaan lisää jos tyttö tuntuu olevan peloissaan tms.
Sanoin, että äiti pitää kyllä huolen siitä, ettei "Neea" pääse koskaan koskemaan häneen.

Alkuperäinen kirjoittaja mamma85:
kertoa asiasta päiväkodin hoitajille!!!

Takuulla muistan.

Jos näen tyttöni ja "Neean" istumassa samassa pöydässä päiväkodissa, niin käyn ihan itse siirtämässä lapseni kauemmas. Prkl.

Eikä muuten tuu "Neealle" kutsua meidän tytön synttäreille, vaikka aikaisemmin on muuta sovittukin.
Kyllä 5-vuotiaan pitää jo vähitellen ymmärtää, että jos kohtelee muita kuin paskaa, niin jää lopulta yksin.

Alkuperäinen kirjoittaja emmamma:
:o Voi kamala! Kuis, lähtikö "Neea" livakkaan niskaperse-otteella? :whistle:

Ei "Neea" ollut nyt meillä, oli sanonut tuon aikaisemmin tänään, ja tyttö oli sitä sitten itsekseen huoneessaan miettinyt :(

Kamalaa! Varsinkin jos tuo on jatkuvaa että joutuu olla samassa hoitopaikassa aina.

Meidän tytöt on perhepäivähoitajalla ja varapaikkana on päiväkoti jossa kaverini lapset ovat vakituisesti. Omani ovat kauhuissaan erään 5 vuotiaan pojan käytöksestä, samoin kaverini lapset joiden äiti onkin tämän pojan käytöksestä muutamaan kertaan huomauttanut, muttei siellä mikään muutu vaikka huomauttaisi. Meillä on tyttö peloissaan kun joutuu sinne menemään, pojan jutut on just näitä kuolemis ja tappamisjuttuja "toivon että sä kuolet" tai "etpä sä olis olemassa" ja "mä tapan sut" ja hoitotätejä on kutsunut kalkkunoiksi jne. Kyllä meillä menee yötkin levottomiksi pph:n lomien ajalla kun joutuu lapset sinne päiväkotiin....

Alkuperäinen kirjoittaja mum84:
Kamalaa! Varsinkin jos tuo on jatkuvaa että joutuu olla samassa hoitopaikassa aina.

Pk:ssa on mennyt yleensä ihan kivasti, mun tyttö ei ole siellä juurikaan "Neean" kanssa leikkinyt ainakaan kahdestaan, paitsi nyt viime päivinä. Ei tyttö ole aikaisemmin sanonut että pelkäisi "Neeaa" tms. On toki kertonut, useinkin, miten "Neea" sanoi häntä tyhmäksi, rumaksi, tms. Tästedes tyttö saa sanoa takaisin että ite oot ruma ja tyhmä :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Eikä muuten tuu "Neealle" kutsua meidän tytön synttäreille, vaikka aikaisemmin on muuta sovittukin.
Kyllä 5-vuotiaan pitää jo vähitellen ymmärtää, että jos kohtelee muita kuin paskaa, niin jää lopulta yksin.

Eiköhän se nyt tullut jo selväksi että "Neea" ei ole tervetullut eikä seura sopivaa sun lapselle. Pitääkö nyt vielä toistaa mitä kaikkea Neealle nyt tulee seuraamaan ja kuinka "Neea" nyt ei pääse sinne eikä tänne. Kasva sinäkin aikuiseksi. En ymmärrä Nean käytöstä, eikä todellakaan enää olisi kaveri lapsieni kanssa. Silti, Menee sulta jutut nyt jo vähän yli.

Omien lasten kohdalla on tepsiny, kun oon sanonu nuissa tilanteissa, että 'höpöhöpö'
Se saattaa jollain tapaa laukaista sitä pelkoa, koska äitikin sanoo, että höpöhöpö. Tottakai kertoa lapselle, että niin ei tule koskaan tapahtumaan jne. Tilannetta en siis vähättele tuolla, mutta se kertoo lapselle ehkä jotain, että satua vain moinen puhe

Ja tosiaan! nevöevö se pentu teille, jos ei tavat muutu!

Entinen kuopus sai myös aikanaan kuulla naapuriin sijoitetulta moniongelmaiselta pikkupojalta, että kun hän seuraavan kerran tulee meidän pihalle, niin vieraalla pojalla on mukanaan hirttoköysi eskari-ikäisen poikani varalle. Olin yhteydessä heti pojan huoltajaperheeseen, ja asiasta puhuttiin silloin suoraan. Pieni näki painajaisia asiasta ja se oli hänelle tosi vaikea paikka, ja pitkään aikaan hän ei tahtonut leikkiä yksin suojaisalla maalaistalon pihallamme.

Jossain vaiheessa paljon myöhemmin, ison ryhmän yhteisleikissä tämän vieraan pojan kanssa pelko helpotti, ja ehkä myös tällä vieraalla pojalla oli helpompaa turvallisessa sijoituspaikassa kuin kotonaan, jossa hän oli hirttämispuheet oppinut ja sellaisten kohteena ollut itsekin. Kun niitä ei enää tarvinnut kuulla, poikakin rauhoittui ja kasvoi mukavaksi nuoreksi mieheksi, joka silloin tällöin nykyään kyläilee meillä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:

Eiköhän se nyt tullut jo selväksi että "Neea" ei ole tervetullut eikä seura sopivaa sun lapselle. Pitääkö nyt vielä toistaa mitä kaikkea Neealle nyt tulee seuraamaan ja kuinka "Neea" nyt ei pääse sinne eikä tänne. Kasva sinäkin aikuiseksi. En ymmärrä Nean käytöstä, eikä todellakaan enää olisi kaveri lapsieni kanssa. Silti, Menee sulta jutut nyt jo vähän yli.

Katsos kun "Neean" äiti on kerjännyt lapselleen synttärikutsua jo kauan, ja ollaan sanottu että tottakai tyttö on kutsuttujen listalla. Lisäksi ko. lapsi käy aika usein meidän ovella.

Tottakai mulla kärvenee käämit, kun joku saa mun lapsen pelkäämään että hänet tapetaan :o

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä