siis miten vieroitatte tuosta yötissistä??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti

Vieras
meillä poika nyt vähän yli 5kk ja on yhtäkkiä alkanut heräilenn 3-4 kertaa yössä tisiille..huomaa välillä ettei ole edes nälkä mutta ei nulahde ennen kuin saa "tissutella"....silloin 2-3kk iässä poika nukkui 9-12h yöunia ja nyt ei nuku 4 tuntia pidempään sekin on jo saavutus...alkaa väsy painaa...

Ja minä menin eri huoneeseen nukkumaan. 3 yötä niin nukkui yöt läpeensä. Ja tätä ennen herätti minut 3kk ajan noin joka toinen tunti siihen että käytti minua tuttina. Ikää oli kylläkin jo 9kk.

meillä myös isäntä meni kääntämään ja laittamaan peittoa päälle. Ei sitten jaksanut enää huudella vaan nukahti uudestaan. Pelkäsin pahempaa, mutta yllättävän iisisti on tähän asti mennyt, Poika kohta 7kk. Syö päivällä hyvin soseita.

meilläkin 5-kuukautinen ja saa soseita.. tankkaa illalla tissiä.. menee nukkuun klo22.00 ja herää syömään klo 4.00 ja sit nukkuu klo 8.00. on tehnyt niin koko ajan.. sillä mä ajattelin että jos on kuitenkin nälkä.. poika painaa 9kg..annan soseita 2 purkkia/ päivä ja nyt ei ollu paino viimeks noussu niin hirveesti että aloin nyt sitten antaan kolmannenkin purkin..

Miksi on kiire? Meillä 8,5-kuinen syö vielä tissiä kerran yössä. Vielä kuukausi sitten söi 2-3 kertaa. Lakkasin yksinkertaisesti antamasta rintaa, kun heräili. Sen sijaan heijasin pari minuuttia sylissä ja kun laskin takaisin, nukahti yleensä heti.

Nyt siis syö kerran yössä tissiä. Vieläkin joskus heräilee muutenkin, mutta silloin heijataan vain hetken sylissä.

Tiedän monia jotka ovat yötissillä vielä yli 1-vuotiaina.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
lapsella on vain tiheän imun kautta tai läheisyyden kaipuuta. Älä vielä vieroita yötissistä, kyl hän harventaa syöntikertoja itse kun on siihen oikea aika.

Ei kaikki vauvat lopeta kun on "oikea aika", jotkut jäävät siihen kiinni. Ja kenen etu se on että äiti on umpiväsynyt pahimmillaan tunnin välein heräämisten takia?

Alkuperäinen kirjoittaja tissi:
Miksi on kiire? Meillä 8,5-kuinen syö vielä tissiä kerran yössä. Vielä kuukausi sitten söi 2-3 kertaa. Lakkasin yksinkertaisesti antamasta rintaa, kun heräili. Sen sijaan heijasin pari minuuttia sylissä ja kun laskin takaisin, nukahti yleensä heti.

Nyt siis syö kerran yössä tissiä. Vieläkin joskus heräilee muutenkin, mutta silloin heijataan vain hetken sylissä.

Tiedän monia jotka ovat yötissillä vielä yli 1-vuotiaina.

No oiskohan siksi että ei enää jaksa heräillä?

Hih.
Mä "vieroitin" poitsun yötissistä 1 v 9 kk iässä - kun imetys loppui :D

Ei tosin herännyt syömään tunnin välein. Kun alkoi heräämään (vastasyntynyt-ajan jälkeen) liian usein, niin lopetin koko imetyksen. Esikoinen taas oli 2½ kk alkaessaan ihan itsestään ilman vieroitusta nukkumaan 12-14 h yöunia.

Eli sanoisin, että toimintatavat lapsen mukaan. Kenenkään etu ei ole se, että vauva on tissillä 45 min välein öisin - ei lapsen eikä äidin. Oletko vesipulloa kokeillut? Joskus vauvat toteavat, että turha herätä kun ei kuitenkaan maitoa saa.

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Hih.
Mä "vieroitin" poitsun yötissistä 1 v 9 kk iässä - kun imetys loppui :D

Ei tosin herännyt syömään tunnin välein. Kun alkoi heräämään (vastasyntynyt-ajan jälkeen) liian usein, niin lopetin koko imetyksen. Esikoinen taas oli 2½ kk alkaessaan ihan itsestään ilman vieroitusta nukkumaan 12-14 h yöunia.

Eli sanoisin, että toimintatavat lapsen mukaan. Kenenkään etu ei ole se, että vauva on tissillä 45 min välein öisin - ei lapsen eikä äidin. Oletko vesipulloa kokeillut? Joskus vauvat toteavat, että turha herätä kun ei kuitenkaan maitoa saa.

en ole kokeillut.pitänee kokeilla.juu ja noihin muihin kommentteihin, että todellakin alan olla niin väsynyt päivisin että lapset kärsii siitä kun äiti ei jaksa kuin pakolliset hoidot..ulkoilut yms ihan liikaa...ei tod. ole lasten edun mukaista...

Yhteistyössä