Siis mitä p**kelettä!!!

Mullakin oli otettu reilu 20 e korkoja, vaikka olen äitiyslomalla opinnoistani.. Ja korkoavustusta ei voi saada jos on nostanut vastikään opintotukea :( Miten ne voi noin ottaa, mullakin pitäis olla liitettynä pääomaan?? Ja OP kyseessä.

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
korot pitää maksaa vaikka lainaa ei lyhentäisikään..ja ne menee kesäkuussa..

Montako kertaa se pitää sanoa, että on sovittu niiden liittämisestä pääomaan! Tämä ja lyhentämätön laina niin kauan kun olen opiskelija ja mulla koulua vielä vuosi!

Mutta antaako kelan takaus liittää ne pääomaan kuinka kauan. Siitä takauksesta se ilmee. Ne on hieman erilaisia aina vuodesta/opinnoista riippuen.

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-:
Alkuperäinen kirjoittaja minä täällä:

Korot pitäisi liittää siihen pääomaan, aivan kuin on tehty tähänkin asti.

Mullakin oli eka niin et korot lisättiin pääomaan,mut tietyn ajan päästä ne piti ruveta ite maksamaan.Itseasiassa just tänään oli multa menny sampopankin lainoista korot tililtä ku kelan perkele ei oo taas ehtiny tehä ajoissa päätöstä korkoavustuksesta.

Täytyy soitella siis kelalle et maksavat korkoavustuksen mun tilille...

mulla olis pitäny mennä lyhennys 52e maanantaina,edelleenkään ei ole menny vaikka lainan tiedoissa luki että maksupäivä 15.6!
postissa ei oo tullu paperista laskua eikä mitään.
en pysty tekee nettipankista edes suoraveloitus sopimusta!PRKL!
mulla lisättiin korot lainanpäälle johonkin asti ja sitten maksoin 2krt vuodessa sen 50e.
ja nyt kun pitäs lyhentää niin korot lisätään tietty siihen lyhennykseen

eiku mit. vit!
kävin kattoo nettipankista,

"luoton korko 52e" seuraavava maksupäivä 15.7 (piti mennä lyhennys)
Olivat lisänneet tuon 52e siihen velkapääomaan eivätkä ottaneet tililtä!
voi vee ku en tajuu noista mitään!pitää huomenna kävellä tonne skeida sampoon ja kysyy että mitä ne touhuaa.
en löytäny mistään niitä laina papereitakaan

Alkuperäinen kirjoittaja gyy:
Alkuperäinen kirjoittaja ristiriita:
Minullakin korkojen pitäisi mennä pääomaan, mutta siltipä on nyt tili lähes 80e miinuksella. Arvatkaa ottaako päähän? Ja niin kun olin niitä viimeisiä kymppejä tilillä säästellyt :'(

Missään pankissa pankki ei voi ottaa lyhennyksiä tai palvelumaksuja niin että tili menee miinukselle ;)

noh...kokemuksen syvällä rinta äänellä voin kertoa että todellakin vievät..meni tili miinukselle tahi ei..

Alkuperäinen kirjoittaja wirtsu:
Minullakin korkojen pitäisi mennä pääomaan, mutta siltipä on nyt tili lähes 80e miinuksella. Arvatkaa ottaako päähän? Ja niin kun olin niitä viimeisiä kymppejä tilillä säästellyt :'(

Missään pankissa pankki ei voi ottaa lyhennyksiä tai palvelumaksuja niin että tili menee miinukselle ;)

noh...kokemuksen syvällä rinta äänellä voin kertoa että todellakin vievät..meni tili miinukselle tahi ei..

Sitten vaan tekemän valitusta RaTa:aan! (Rahoitustarkastus)

Voi mennä miinukselle..ja meneekin jos ei ole katetta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Voi mennä miinukselle..ja meneekin jos ei ole katetta.

Jos ei ole katetta ei lainaa tai muita kuluja saa veloittaa. Jos veloitus ei onnistu muutaman päivän aikana, tulee kirjallinen lasku.
Pankkikorttiostokset on ihan eri asia.

Mun ainakin piti alkaa maksaa opintolainaa takasin vasta vuosi valmistumisen jälkeen (enkä muuten maksellut korkojakaan sitä ennen) ja mun valmistuminen veny vuodella. Ja osuuspankki kyseessä.
Mee käymään pankissa ja kysy mitä ihmettä ne puuhaa.

kyllä ne ottaa palvelumaksutkin vaikka tili menis miinukselle.

osuuspankista tulee kuukautta ennen lappu jos meinavat jotain korkoja ottaa.. kai sullekin joku lappu on ensiksi tullut, jos ei niin sitten kannattaa vaatia rahat takaisin..

Alkuperäinen kirjoittaja pa:
osuuspankista tulee kuukautta ennen lappu jos meinavat jotain korkoja ottaa.. kai sullekin joku lappu on ensiksi tullut, jos ei niin sitten kannattaa vaatia rahat takaisin..

Sampopankista ei tullu mitään lappuja nyt(vanhan pankin aikaan tuli hyvissä ajoin).Eivät ilmotelleet mitään,mut Kela ilmotti sivuillaan et niitä ei tuu tai tulee tosi myöhään...

Sampopankin toiminta muutenkin p*rseestä,mulla näkyy verkkopankis et lainan lyhennys otettu,vaikka ei ois pitäny ku vasta joulukuussa.Pankkiin kun soitin,ni ei näkyny niillä,mut tililtä on rahat kuitenki häipyny...

Kävin pankissa ja asia selvisi. Mulla siis kaksi opintolainaa. Toisesta lainasta on osa koroista liitetty pääomaan, maksettavaksi jäi 17,11. Toisen lainan korot on liitetty kokonaan pääomaan, mutta oli mennyt lainanlyhennystä 56? ja kuluja 1?. Mä olen joskus sitä lainaa lyhentänyt ja se vanha ohjelma oli jäänyt sinne sekaamaan. Voi tehdä saman joulukuussa, kun tulee uudet korot. Mutta 57? sain takaisin :D

Yhteistyössä