Siis mitä minä teen!!! koti vai työ......

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Katiaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Katiaana

Vieras
Siis mulla on niin pää sekaisin ja olen jo kaikki kaverit ja miehen puhunut pyörryksiin, joten jatkan vaahtoamista täällä....... :'(

Kerroin kyllä jo eilen tästä........ Mutta vieläkin jaksan.......

Eli tilanne tämä:
Saisin oppisopimus paikan 40km päästä kotoo, Lähihoitaja. Itse työn kuva siellä 1.5v minkä kestää, ei ole järin houkutteleva. Siivoamista ja kaupassa käyntiä mummoille, joskus lasten hoitoa......
Palkka ois 1000e mitä jää käteen, opiskelun ajan. Vaki paikka tulisi heti.

Saisin omalta kylältä siivoojan paikan. Palkka suurin piirtein sama, ehkä 100-300e enempi. Ei tarvisi ostaa toista autoa. (Mies jo kulkee 40km päässä)

Vai jäänkö kotiin, kun vielä mahdollisuus, poika täyttää 2v. Ja lisää lapsia ei ole tulossa enää, että viimeinen mahdollisuus olla kotona. (3 lasta nyt)

Vai jäänkö työttömäksi edelleen, ja odotan tyynesti että saan jotain omalata kylältä... (toden näköisesti en ihan heti).

Auttakaa, mun pää on niin sekasi..... Mitä te tekisitte tässä tilanteessa.... :ashamed: <br><br>

Saatko kotihoidontukea? Sinulla on siihen on oikeus, kunnes lapsesi täyttää 2v. :flower:

Itse en lähtisi oppisopimuksella vanhustyöhön. Vanhustyö ei kiinnosta, kiinnostaako Sinua? Ala on huonosti palkattu ja alan arvostusta ei ole. Jos Sinulla ei ole mielenkiintoa vanhustyöhön, ei kannata kouluttautua alalle.

Kiinnostaako siivousala Sinua? Onko Sinulla mahdollisuutta opiskella siivousalan esimiestehtäviin? Palkka olisi parempi ja työ vaihtelevampaa kuin siivoojalla. Tai oletko harkinnut oman yrityksen perustamista? Kotitalousasiakkaita riittäisi ainakin siivousringeissä.

Onko Sinulla mahdollisuutta tehdä siivoojan tai kerroshoitajan töitä viikonloppuisin? Saisit hoitaa omat lapsesi viikolla kotona. Kokoaikaisesta viikonlopputyöstä kertyisi työtunteja ja palkkaakin.

Hoitaisin omat lapseni ainakin 3-vuotiaaksi kotona. 2-vuotiasta lasta en kokopäiväiseen hoitoon laittaisi :flower:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.04.2006 klo 08:56 Katiaana kirjoitti:
Siis mulla on niin pää sekaisin ja olen jo kaikki kaverit ja miehen puhunut pyörryksiin, joten jatkan vaahtoamista täällä....... :'(

Eli tilanne tämä:
Saisin oppisopimus paikan 40km päästä kotoo, Lähihoitaja. Itse työn kuva siellä 1.5v minkä kestää, ei ole järin houkutteleva. Siivoamista ja kaupassa käyntiä mummoille, joskus lasten hoitoa......

Saisin omalta kylältä siivoojan paikan. Palkka suurin piirtein sama, ehkä 100-300e enempi. Ei tarvisi ostaa toista autoa. (Mies jo kulkee 40km päässä)

Vai jäänkö kotiin, kun vielä mahdollisuus, poika täyttää 2v. Ja lisää lapsia ei ole tulossa enää, että viimeinen mahdollisuus olla kotona. (3 lasta nyt)

Vai jäänkö työttömäksi edelleen, ja odotan tyynesti että saan jotain omalata kylältä... (toden näköisesti en ihan heti).

Auttakaa, mun pää on niin sekasi..... Mitä te tekisitte tässä tilanteessa.... :ashamed:

Oletko sama kirjoittelija joka kirjoittelit tuolla rakentamispalstalla? Jos olet teillä on sitten asuntolainaa jonkin verran?

Onko sinun mahdollista olla kotona? Tai siis onko miehelläsi sen verran hyvät tulot että pärjäätte hänen palkallaan ja sinun kotihoidontuella (sitä ilmeisesti saat)?

Vaikea päätös tietty jos töitä ei ihan hirveästi tarjolla...Itse alamme rakentamaan tänä keväänä ja töihin olisi tarkoitus mennä vuoden päästä elokuussa jolloin rakentaminen toivottavasti ohitse ja pitäis lainaa alkaa lyhentämään..mulla ei ole valitettavasti vara jäädä kotiin mutta onneksi siis vakipaikka odottamassa.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.04.2006 klo 10:02 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.04.2006 klo 08:56 Katiaana kirjoitti:

Eli tilanne tämä:

Auttakaa, mun pää on niin sekasi..... Mitä te tekisitte tässä tilanteessa.... :ashamed:

Oletko sama kirjoittelija joka kirjoittelit tuolla rakentamispalstalla? Jos olet teillä on sitten asuntolainaa jonkin verran?

Onko sinun mahdollista olla kotona? Tai siis onko miehelläsi sen verran hyvät tulot että pärjäätte hänen palkallaan ja sinun kotihoidontuella (sitä ilmeisesti saat)?

Vaikea päätös tietty jos töitä ei ihan hirveästi tarjolla...Itse alamme rakentamaan tänä keväänä ja töihin olisi tarkoitus mennä vuoden päästä elokuussa jolloin rakentaminen toivottavasti ohitse ja pitäis lainaa alkaa lyhentämään..mulla ei ole valitettavasti vara jäädä kotiin mutta onneksi siis vakipaikka odottamassa.

Sama henkilö olen. Meillä on talosta lyhennys vapaata marraskuulle asti.
Nyt kun toukokuussa muutamme vuokra asunnosta, meillä menee laina lyhennyksen korkoihin semmonen 400e./kk
Eli pärjäämme mainiosti miehen tuloilla...
Tietenkin sitten asia pitää punnita uudelleen kun alamme maksamaan joulukuusta koko lainaa.......

Mulle ei ole ongelma viedä lasta hoitoon, mutta lähinnä ongelma on päivien pituus. Jos olen omalla kunnalla töissä, hoitopäivä on maximissaan 8h. Mutta jos menen kaupungille, saan varata matkoihin 45min.
Ja tosiaan meillä ei ole toistaiseksi kuin 1 auto.

Saan kyllä kodinhoitotukea, mutta se on niin pieni, että sille en rohkene jäädä, mutta jos jään työttömäksi, saan varmaan odotella töitä heidän suunnaltaan.... Olen ollut jo yli 1v työnhakijana.

Uskon kyllä että saan joskus omalta kylältä työtä, jos olen sinnikäs...

Toisaalta tahtoisin jo aikuista seuraa,m ja tehdä työtä, mutta toisaalta kuopuskin kasvaa pian, että ei ole minun elämästäni pois jos vuoden olenkin kotona..........

Mene töihin reippaasti, sinne oppisopimuksella! Se on loistava tilaisuus. Itsellä samankaltainen tilanne. Vakipaikkain. Ja vanhustenhoitajista pulaa muutenkin. Jos se Sinua yhtään kiinnostaa, niin mene! Näet lapsiasi kyllä iltaisin ja viikonloppuisin, ja lomisin. Muutaman vuoden päästä jos ala ei enää kiinnosta, Sinulla on hyvät etenemismahdollisuudet muuallekin ja voit sittenkin rauhassa tähystellä uusia työpaikkoja vakipaikan turvin.

=)

Niin minä tekisin, jos tykkäisin hoitaa vieraita vanhuksia.

Jos kerta on tilaisuus saada oppisopimuspaikka ja töitä omalta kylältä niin käytä tilaisuus hyväksi. Vaikka veisit lapsesi "pienenä" hoitoon niin on lapsille sitten eska ja koulu iässä kiva, kun äiteen päivät eivät ole pitkiä. Meillä yli 2 wee kotona ja kaipais jo kavereita, mut mä oon äippälomalla, kun saatiin ihana joululahja, joten kotona koko konkkaronkka toistasex.

Miten muuten sait oppisopimuspaikan? Tarjottiinko vai itse järjestit? Kaveriani kiinnostais?

Itse olen sairaanhoitaja, mut lähihoitajana olin kotipalvelussa ja siitä olis tullu mun ura jos en olis lähteny takas kouluun. Tykkäsin kovasti :heart: :heart: :heart:

Onhan sulla mahdollisuus esim. ekaluokkalaisen vuoksi jäädä kotiin tai tehdä lyhyempää työaikaa.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.04.2006 klo 14:33 eija2v kirjoitti:
Jos kerta on tilaisuus saada oppisopimuspaikka ja töitä omalta kylältä niin käytä tilaisuus hyväksi. Vaikka veisit lapsesi "pienenä" hoitoon niin on lapsille sitten eska ja koulu iässä kiva, kun äiteen päivät eivät ole pitkiä. Meillä yli 2 wee kotona ja kaipais jo kavereita, mut mä oon äippälomalla, kun saatiin ihana joululahja, joten kotona koko konkkaronkka toistasex.

Miten muuten sait oppisopimuspaikan? Tarjottiinko vai itse järjestit? Kaveriani kiinnostais?

Itse olen sairaanhoitaja, mut lähihoitajana olin kotipalvelussa ja siitä olis tullu mun ura jos en olis lähteny takas kouluun. Tykkäsin kovasti :heart: :heart: :heart:

Onhan sulla mahdollisuus esim. ekaluokkalaisen vuoksi jäädä kotiin tai tehdä lyhyempää työaikaa.

siis tää oppisopimus paikka ei ole omalla kylällä! jos olisi, en miettisi.
Mutta kun ei ole. Ja se on kaupungissa ja siellä on oma auto pakollinen että pääsee siivoon mummojen asuntoja... Ja mä en osaa ajaa kaupungilla... :(
Ja meillä ei ole edes 2 autoa........ että minun päivä olisi pitkä. Nyt oppisopimus aikana matkoineen venyisi päivä 8.5h. ja sitte kun koulu loppuu, siellä on vaki paikka ja päivä onin sitte matkoineen 10.5h!!

Eli siksi ajattelin että päivä menee liian pitkäksi... Meillä lapsetr rupee 8lta nukkuun ja jos mä tulen 5n aikaan töistä, niin ei kyllä kauheesi saa lasten kanssa olla!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.04.2006 klo 06:46 aaron kirjoitti:
Et missään nimessä ota vastaan sitä työtä! ajattele lapsiasi ja hoitoon kuskaamisia ja kaikkea muuta. pysy kotona hoitamassa kuopusta, kun on niin kovin pieni vielä.

=)

Voi, olen ajatellut niin että hiuksia tippuu päästä....... :'(
Ajattelin sittn kieltäytä siitäoppisopimus paikasta.

Otan oman kylän työn, jos sen saan.
Siivoan nyt 1h30min yhtä kauppaa ja lisähommia saan tältä firmalta heti jos niin haluan.......... (mutta en omalta kylältä.)

Mikä hinku on mennä töihin? 10 h hoitopäivät ovat aivan kohtuuttomia lapsille, nuorinkin vasta 2 v. :( 8 h hoitopäivä on pitkä ainakin 2-vuotiaalle. En veisi omia lapsiani hoitoon.

Oletko selvittänyt mahdollisuuden työskennellä perhepäivähoitajana omassa kotona? Onko Sinulla hoitoalan koulutusta? Perhepäivähoitaja voi suorittaa ammattitutkinnon. Tai onnistuisiko lähihoitajaopiskelu Sinulle perhepäivähoitajan työn lomassa?

Kannattaa selvittää myös mahdollisuus viikonlopputyöhön siivousalalla. Saisit hoitaa lapsesi viikolla kotona.

Siivoushommia ehdit tekemään, työpaikat eivät katoa. Siivoojan ammatti ei kiinnosta ja työntekijät vaihtuvat siivousliikkeissä usein. Vanhustyö on huonosti palkattua ja lähihoitajalla ei ole mitään etenemismahdollisuuksia ilman lisäkoulutusta.

Sinun kannattaisi miettiä pitkän tähtäimen suunnitelmaa. Opiskele kunnon ammatti itsellesi =).

Siivousalalle tarvitaan esimiehiä ja kouluttajia. Sairaanhoitajalla on vastuullisempi työ ja parempi palkka kuin lähihoitajalla. Sairaanhoitajilla on paljon erilaisia työmahdollisuuksia, muutakin kuin vanhustyötä.

Lapset hoitaisin kotona isommaksi. Töitähän ehdit tekemään :flower:

Mie en ainakaan lähtisi siivoustyöhön. Se on nimittäin sellainen ala johon kyllästyy hetkessä. ainakin minä kyllästyn. Jos sinulla on rahallisesti mahdollista jäädä kotiin, niin onhan se aina lapsellesi hyväksi.

Mie ole pitkään haaveillut oppisopimuspaikasta lähihoitajaksi. Onhan se aina sitten pelkkään työpaikkaan verrattuna yksi tutkinto enemmän ja sitten siitä voi taas opiskella eteenpäin. Toisaalta, jos et pidä vanhustyöstä, niin ei taida olla hyvä vaihtoehto sinulle. Minusta on mukavampi touhuta vanhusten kotona, kun voi samalla jutustella ja seurustella.

Vastaappas itsellesi seuraaviin kysymyksiin niin tiedät mitä tehdä:

Jaksaako siivoustyö pitää varmasti mielenkiintoasi yllä pidempään kuin pari kuukautta?
Riittääkö työstä saamasi rahallinen korvaus kattamaan lapsen hoidosta ja uuden auton hankinnasta aiheutuneet kulut sekä matkakulut?
Haluatko tehdä siivoustyötä vaikkapa seuraavat viisi vuotta?

Jaksaako vanhusten kanssa työskentely pitää mielenkiintoasi yllä pidempään kuin sen pari kuukautta?
Riittääkö rahallinen korvaus tästä työstä kattamaan töihin menosta aiheutuvat kulut?
Kuinka tärkeä sinulle on uusi tutkinto ja sen tuomat jatko-opiskelumahdollisuudet?
Haluatko tehdä lähihoitajan työtä seuraavat 10 vuotta tai pidempään?

Kuinka huono omatunto sinulle tulee vietyäsi lapset hoitoon?
Kuinka hyvin jaksat olla lapsen kanssa kotona?
Onko sinulla kotona ollessasi muita sosiaalisia kontakteja tarpeeksi oman jaksamisesi kannalta?
Onko lapsesi luonteeltaan sellainen äidin kanssa hyvin kotona viihtyvä vai kaipaako selvästi enemmän virikkeitä ja toisten lasten seuraa?

Nuihin ko vastaat rehellisesti ja kunnolla miettimällä, niin eiköhän se ratkaisu siitä selekiinny. Toivottavasti nämä yhtään auttoivat =)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.04.2006 klo 11:03 möntti kirjoitti:
Mie en ainakaan lähtisi siivoustyöhön. Se on nimittäin sellainen ala johon kyllästyy hetkessä. ainakin minä kyllästyn. Jos sinulla on rahallisesti mahdollista jäädä kotiin, niin onhan se aina lapsellesi hyväksi.

Mie ole pitkään haaveillut oppisopimuspaikasta lähihoitajaksi. Onhan se aina sitten pelkkään työpaikkaan verrattuna yksi tutkinto enemmän ja sitten siitä voi taas opiskella eteenpäin. Toisaalta, jos et pidä vanhustyöstä, niin ei taida olla hyvä vaihtoehto sinulle. Minusta on mukavampi touhuta vanhusten kotona, kun voi samalla jutustella ja seurustella.

Vastaappas itsellesi seuraaviin kysymyksiin niin tiedät mitä tehdä:

Jaksaako siivoustyö pitää varmasti mielenkiintoasi yllä pidempään kuin pari kuukautta? EI JAKSA..
Riittääkö työstä saamasi rahallinen korvaus kattamaan lapsen hoidosta ja uuden auton hankinnasta aiheutuneet kulut sekä matkakulut?EI MATKAKULUJA, OMALLA KYLÄLLÄ[/b

Haluatko tehdä siivoustyötä vaikkapa seuraavat viisi vuotta? RIIPPUU KOHTEESTA

Jaksaako vanhusten kanssa työskentely pitää mielenkiintoasi yllä pidempään kuin sen pari kuukautta? EI KOKEMUSTA
Riittääkö rahallinen korvaus tästä työstä kattamaan töihin menosta aiheutuvat kulut? EI. 40KM TYÖMATKA JA UUSI AUTO
Kuinka tärkeä sinulle on uusi tutkinto ja sen tuomat jatko-opiskelumahdollisuudet?EI OLE TÄRKEÄÄ
Haluatko tehdä lähihoitajan työtä seuraavat 10 vuotta tai pidempään? EN TIEDÄ?

Kuinka huono omatunto sinulle tulee vietyäsi lapset hoitoon? NUORIMMASTA KYLLÄ
Kuinka hyvin jaksat olla lapsen kanssa kotona? HERMOJA KOETTELEE
Onko sinulla kotona ollessasi muita sosiaalisia kontakteja tarpeeksi oman jaksamisesi kannalta? EIPÄ JUURI
Onko lapsesi luonteeltaan sellainen äidin kanssa hyvin kotona viihtyvä vai kaipaako selvästi enemmän virikkeitä ja toisten lasten seuraa? NUORINKIN KAIPAA JO VIRIKKEITÄ JONKIN VERRAN
kESKIMMÄINEN ON OSAPÄIVÄ HOIDOSSA, MUUTEN POMPPISI SEINILLE

Tein Päätöksen...
:D
En mene opparilla sinne koulutukseen.
Jatkan tässä siivous hommassa missä olen, 1h30min/pvä.(+tuuraukset)
"elän hiljaiseloa" työn haun suhteen, jos vaikka saan olla kotona vielä syksyyn. Saadaan talo valmiiksi ja lapset opetettua uuteen kotiin jne...

Syksyllä sitten kyselen mahdollista koko päivä hommaa siivous firmalta jossa jo olen. Ehkä siellä "opiskelen" isommaksi "herraksi".. :D

Siis jos olet työttömänä työnhakijana, ja saat työttömyyskorvausta, niin eikö sun kuulu ottaa vastaan silloin työtä, jos sitä on tarjolla?

Tai sitten elää kotihoidontuella, ja elää pyhällä hengellä, kuten me.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.04.2006 klo 16:58 vieras kirjoitti:
Siis jos olet työttömänä työnhakijana, ja saat työttömyyskorvausta, niin eikö sun kuulu ottaa vastaan silloin työtä, jos sitä on tarjolla?

Tai sitten elää kotihoidontuella, ja elää pyhällä hengellä, kuten me.

No kuuluu, mutta kun mulla on "turvana" tää osa aikanen työ... =)
Niin ne ei tyrkytä mule mitään.

Yhteistyössä